Vraag

Problemen met verbinding als oud-Telfort klant

  • 1 October 2021
  • 21 reacties
  • 239 keer bekeken

Wij zijn een trouwe Telfort klant. (denk al rond de 20 jaar). Tot een maand geleden nooit problemen. Toen ging het oude Telfort modem steeds vastlopen.  Bellen met KPN. Een modemwissel naar KPN box 12 nodig. Prima.

Omgewisseld, maar nu circa drie weken later ineens afgelopen woensdagochtend geen internet, tv en vast bellen meer. Wat we ook doen en resetten. Niets werkt meer. Bellen met KPN. Modem is niet goed, modemwissel nodig. Gisteren nieuw modem KPN Box 12 gehaald, maar nog steeds zelfde probleem. Nog steeds geen internet, tv en vast bellen. Weer bellen met KPN. Ligt helemaal niet aan het modem. Vorige Box 12 modem was dus ook prima. Het ligt aan de technische migratie. Die vindt plaats op dinsdag op woensdag nacht, woensdag op donderdag nacht en donderdag op vrijdag nacht. Dus morgenochtend (vanochtend) moet alles gewoon weer werken hoor. U heeft gewoon pech dat u net tussen wal en schip viel qua migratie. Heel vreemd verhaal…. Nee hoor meneer, geen zorgen, morgen werkt het  weer en zo niet, dan even bellen en sturen we gelijk een monteur langs. Want dan is er toch iets anders aan de hand.

Vanochtend werkt alles uiteraard nog niet. Weer bellen met KPN. Nee hoor meneer we kunnen helemaal niet zeggen hoelang een migratie duurt. Het kan nog wel dagen duren voordat u weer online kunt. Vandaag een monteur sturen? Nee dat doen we niet en heeft ook helemaal geen zin. Voor maandag kan ik een monteur inplannen, maar als het probleem de migratie blijkt te zijn moet u wel voor de kosten opdraaien. AHHHHHH om gek van te worden. Ik ga helemaal niets betalen. Ik wil gewoon zsm weer tv, internet en bellen.

Vier verschillende medewerkers. Vier verschillende, elkaar tegensprekende verhalen. En ondertussen al dag 3 zonder internet, tv en bellen. En waarschijnlijk duurt dit dus nog wel een paar dagen, wnt ik heb er geen vertrouwen in dat het voordat de monteur komt ineens wel werkt.

Enige lichtpuntje na heel erg boos worden en frustratie, morgenmiddag kan ik een tijdelijk gratis direct online pakket ophalen zodat we vanaf morgenavond in ieder geval wel, als het goed is, online kunnen.

Wie herkent dit verhaal? En wat is bij jullie uiteindelijk het probleem en de oplossing. Dit kastje/muur en tegensprekende verhalen is om gek van te worden. Ik voel me niet serieus genomen door het ‘logge KPN’ en ja ik snap dat de klantenservicemedewerkers er persoonlijk niets aan kunnen doen. Frustrerende is echter dat je vier verschillende medewerkers spreekt met vier verschillende elkaar tegensprekende verhalen/oplossingen…..

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box 12 heeft gewerkt? De KPN Box werkt alleen op KPN signaal, niet op Telfort signaal. Dat die bij u dus werkte, dat houd in dat u al KPN signaal had en een migratie dus al eerder gebeurd was.

Hi Nick,

Klopt helemaal. Het heeft 3 weken naar behoren gewerkt op de KPN Box 12. En ineens vanaf woensdagochtend ligt alles eruit. De TV ontvangen geeft steeds foutcodes aan dat het de software update niet kan laden, ik heb geen internetverbinding meer. Wifi herkent ie wel, maar verbonden zonder internet. Ik kan niet meer op mijn webmail account inloggen, etc…

Volgens de klantenservice ligt het dus wel aan de migratie en moet ik gewoon nog geduld hebben. Het kan volgens een medewerker wel tot een week duren voordat de migratie is afgerond. Ik vind dit zo'n raar verhaal…. Dat kan toch ook niet zo zijn in dit digitale tijdperk?

 

Reputatie 7
Badge +24

Euh.... via 4G kunt u nog wel op de webmail inloggen toch? Als zelfs dat niet meer gaat, dan is er wat anders aan de hand 😱

Nee ook niet meer.  Ik krijg op mijn telefoon de melding verbindingsfout. De dienst is nu niet benaderbaar.

En ook vanaf mijn werk kan ik webmail niet benaderen. Krijg ik ook bovenstaande melding.

Ik kreeg net nog even tip om kpn webmail te proberen omdat ik nog telfort webmail gebruikte. Telfort webmail geeft sinds woensdag de fout. KPN Webmail werkt wel.

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN Webmail werkt wel.

Ok, gelukkig 👍

dus lijkt het probleem toch gewoon iets met de internetconnectie thuis te zijn waardoor wij sinds woensdag geen internet, tv en bellen hebben. En misschien dan toch iets qua migratie omdat webmail telfort sinds woensdag niet meer werkt en daarvoor nog wel?!

 

@NHendriks ik zag jouw volgende reactie op een soortgelijk probleem als ik heb

Het internet-lampje knippert neem ik aan? Dan zou het kunnen zijn dat de migratie niet is gelukt en een Box12 gaat niet werken op de Telfort-structuur omdat deze configuratie hiervoor niet bestaat. In dit geval zou een moderator even in de verbinding moeten duiken. Mogelijk is het Telfort-profiel nog actief en moet er handmatig een migratie uitgevoerd worden. Op de Box12 bestaat geen monteursreset omdat deze maar op één netwerkstructuur gebruikt wordt. Vul even je profiel in met adres en klantnummer, dat is enkel inzichtelijk voor jou en voor moderators. Een monteur kan hier ook weinig uithalen, behalve bellen naar de backoffice. De moderators van hier kunnen dit ook doen.

Zie mijn verhaal bovenaan. Bij ons knippert het internet-lampje al drie dagen lang onafgebroken. Ik heb een monteurafspraak staan voor maandag, maar als ik jouw verhaal lees heeft dat dus geen enkele zin? Zonde tijd dan monteur en voor ons als dit niets oplost. En de klantenservice zegt dat als monteur voor niets komt, wij voor de kosten opdraaien…...wat trouwens echt te belachelijk voor woorden zou zijn. Wij betalen voor een dienst die al meerdere dagen niet werkt, dan dient de ondernemer (KPN) alles eraan doen om dit op te lossen lijkt mij en daarvoor de kosten dragen.

Ben benieuwd naar je reactie. Hoor graag.

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb er even doorheen gelezen maar als de Box12 het eerder wel gewoon gedaan heeft dan zal die migratie echt het probleem niet meer zijn. Zodra de Box12 zich aanmeldt wordt de migratie direct afgerond namelijk. Mocht dit toch een probleem met de migratie zijn dan kan een monteur alsnog een Experiabox V10 plaatsen, deze werkt namelijk wel op de Telfort-structuue als de KPN-structuur.

 

Ik verwacht eigenlijk eerder dat er een ander probleem is ergens in het netwerk van KPN als ik dit zo lees. Wordt er gebruik gemaakt van glasvezel? Zoja, welke lampjes branden er op het glasvezelkastje?

@NHendriks nee we hebben geen glasvezel. We hadden gewoon een ‘ouderwets’ alles-in-1 abonnement van Telfort. Maar ik begrijp uit je woorden dat dit zeker geen migratieverhaal kan zijn omdat KPN Box 12 eerst drie weken naar behoren heeft gewerkt.

Reputatie 7
Badge +11

Juistem. Het lijkt me dan ook eerder dat er in de infrastructuur bij KPN iets scheelt of dat je een maandagochtend-modelletje van de Box12 gekregen hebt. Helaas komt het bij alle electronica wel eens voor dat er een model de kwaliteitscontrole passeert wat eigenlijk niet zou moeten.

@NHendriks dan heb ik nu twee maandagochtend modems. Want de 1e heb ik na drie weken alweer moeten omruilen voor een nieuwe. Die heb ik gisteren aangesloten. Maar goed, waarschijnlijk gaat er dus tot maandag sowieso niets veranderen en is een monteur dus echt wel nodig.

Reputatie 7
Badge +11

Ah, dat lijkt me wel stug inderdaad. Ik verwacht dat het probleem dan ergens anders zit en dat de monteur hier het een en ander voor gaat uitzoeken. Moet goedkomen!

@Alexandra jij bent een moderator, toch? Zou jij eens mee willen lezen/kijken? Wat is jouw advies in deze?

Reputatie 7
Badge +15

@HamCol Erg vervelend natuurlijk dat de verbinding weggevallen is. 

Ik zie dat de monteur ondertussen is geweest en het probleem zoals ik het lees heeft kunnen oplossen. 

Klopt het dat de verbinding ondertussen weer werkt zoals eerder? 

@Rutger_ klopt. De monteur is geweest. Het goede nieuws is dat het probleem gisteren is verholpen. Het treurige nieuws is dat:

  • De monteur niet had hoeven langskomen omdat hij alleen op zijn tablet even iets moest aanpassen (nog geen minuut werk). Dit had hij ook vanuit huis/werk kunnen doen. Zonder reistijd, werktijd, benzine.
  • De monteur de afgelopen week al bij drie andere huishoudens in ons dorp hetzelfde probleem had opgelost. Dit blijkbaar niet bij Klantenservice bekend is/was.
  • We in totaal bijna 6 dagen geen internet/wifi/telefonie/tv hadden omdat de vier verschillende klantenservice medewerkers elkaar alleen maar tegenspraken en met ‘onzin’ verhalen kwamen.
  • We vrijdag heel boos hebben moeten worden en hebben moeten eisen/doordrukken dat een monteur ingeschakeld zou worden. Dit volgens de klantenservice onzin was omdat we gewoon moesten blijven afwachten omdat we in een technische migratie zaten volgens hen en dit wel tot een week zou kunnen duren.  
  • We de mededeling kregen dat de kosten voor een monteur dan waarschijnlijk door onszelf betaald zou moeten worden omdat het langssturen van een monteur onzin was omdat hij waarschijnlijk toch niets kon doen.
  • En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Gelukkig hadden we gisteren een hele geschikte monteur die het ook verbazingwekkend vond dat hij nu al voor de derde keer naar hetzelfde dorp was gestuurd voor eenzelfde probleem van oud-Telfort klanten.

Nu maar hopen dat we heel lang zonder problemen weer door kunnen. Bij Telfort hadden we nooit problemen met modem/verbinding.

@Rutger_  helaas pindakaas. Na drie dagen normaal functioneren is er nu weer een nieuw probleem. Het internet valt nu niet helemaal weg, maar op willekeurige momenten op de dag kort. Variëren van een aantal seconden tot een aantal minuten. Dus maar weer een monteur besteld om dit vervolgprobleem op te lossen. Wat een gezeur en gedoe met KPN :(

Reputatie 7
Badge +15

@HamCol Wat waardeloos om te lezen dat het probleem weer terug is. Ik zie inderdaad dat er een monteur gepland staat voor komende maandag. 

Ik hoop dat deze het probleem definitief zal kunnen oplossen! 

@HamCol Wat waardeloos om te lezen dat het probleem weer terug is. Ik zie inderdaad dat er een monteur gepland staat voor komende maandag. 

Ik hoop dat deze het probleem definitief zal kunnen oplossen! 

Monteur is afgelopen woensdag geweest en tot nu toe geen nieuwe problemen gelukkig. In de straat wel meerdere mensen met exact zelfde problemen zijn we inmiddels achter. Maar van een monteur voor maandag weet ik niets van. Dat is niet met mij besproken?!

Reputatie 7
Badge +15

@HamCol Goed dat je dit aangeeft en fijn dat er na het laatste monteursbezoek geen problemen zijn geweest! 

Het lijkt er op dat de monteur waar ik over sprak is ingepland naar aanleiding van een uitval in de vorige planning. Ik heb deze monteur dan ook geannuleerd! 

De melding betreffende de andere adressen in de omgeving zie ik ook terugkomen in de notitie van de monteur, het lijkt er op dat hiervoor een specialist is aangestuurd. 

Hier zal dus verder onderzoek op gedaan worden! 

@HamCol Goed dat je dit aangeeft en fijn dat er na het laatste monteursbezoek geen problemen zijn geweest! 

Het lijkt er op dat de monteur waar ik over sprak is ingepland naar aanleiding van een uitval in de vorige planning. Ik heb deze monteur dan ook geannuleerd! 

De melding betreffende de andere adressen in de omgeving zie ik ook terugkomen in de notitie van de monteur, het lijkt er op dat hiervoor een specialist is aangestuurd. 

Hier zal dus verder onderzoek op gedaan worden! 

Ik blijf het thuis goed in de gaten houden en als de problemen wel weer beginnen, gelijk contact opnemen. Lijkt er bij ons op dat een 'varkenssnuitje' en een oude kabel de boosdoener waren. Maar inderdaad, in de straat op o.a. nummer 8 en op 2a-d hebben ze dezelfde problemen qua (ver)storing.