Problemen met verbinding na migratie Telfort

  • 10 December 2020
  • 21 reacties
  • 203 keer bekeken

Vanaf 28 juni Troubles met de KPN.

Jarenlang bij Telfort nergens last van en KPN neemt de boel in handen en het is hommeles. 

Alles  nieuw gehad behalve de tv ontvanger die al 25 jaar goed gedraaid heeft.

Ik heb alles al gedaan

modem uit modem aan 

Herstarten decoder

Fabrieksinstelling decoder

Reset modem

En alle foutcodes DIE er zijn.

Kortom 5 MAANDEN lang elke dag 2 à 3 x herstarten ...…

Zo klaar mee !!!

Ik zou graag een monteur langs willen hebben !! Plus 2 maanden geld terug.

Niet normaal dat dat in deze tijd van techniek niet op te lossen is !!!!

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Cecmm, welkom! Wat jammer om te lezen dat dit zoveel frustratie oplevert! Als jouw tv-ontvanger al heel oud is, zou ik juist die willen ontvangen. Begrijp ik goed dat dat nog niet gebeurd is? Loop je ‘alleen’ tegen itv problemen aan of gaat het ook mis met je internetverbinding? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee.

Alles ingevuld in mijn profiel. 

De decoder is nog nooit vervangen.

Ik heb echt alles al geprobeerd maar het werkt niet.

Ivm overgang naar KPN BELDE er vorige week savonds een mevrouw van KPN of de overgang goed was gegaan .

DIE heeft met mij de decoder naar fabrieksinstelingen gezet ....heeft ook niet gewerkt . 

Betaal al die maanden geld maar heb elke dag Troubles.

Reputatie 7
Badge +30

Top! Ik zie dat de ontvanger die jij hebt, gewoon nog geleverd wordt. Ik heb deze thuis ook in gebruik. Deze is dus niet superoud gelukkig. Maar ik verwacht dat jij dan tegen dezelfde problemen aanloopt, als een behoorlijk aantal andere klanten. Het gaat daarbij om trage en herstartende ontvangers. Ook waren er de afgelopen week problemen met het terugkijken in de gids en het afspelen van opnames. Komt dit bekend voor? Of zijn er echt andere problemen waar je tegenaan loopt? Zou je dat nader toe willen lichten?

Bovenstaande euvels zijn van voorbijgaande aard.

Ik heb al vanaf 26 juni  (zie mijn historie vanaf 26 juni) iedere keer een groot blauw kader met daarin 

ZAPP NAAR EEN ANDERE ZENDER EN TERUG . ALS HET DAN NIET VERHOLPEN IS .....…

Dus alles uit en op nieuw starten 

Beeld weer foutcode ..... download nieuw software . Stopt halverwege  omdat hij dat niet kan.

Foutcode F 562

Dan weer ; Stb-nmc-400

Dan weer software opnieuw downloaden

Decoder is ook al opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet

Modem is al geresett 

Ik schei er mee uit.

Of  moet graag een andere monteur komen of ik ga op  zoek naar een andere provider.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat lijkt me inderdaad niet goed. Heb je de tv-ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of heb je daar nog een draadloze verbindingsset, wifi versterker of eigen modem tussen zitten? Zou je het eens willen testen door de ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten in dat geval? Ik help je graag verder, maar heb dan nog wel wat extra informatie nodig om e.e.a. uit te sluiten. 

Allemaal al geprobeerd zie mijn historie vanaf 26 juni 2020.

 

15 december 2020 (vanaf 26 juni 2020 zie historie)

Scherm : zapp van een naar andere zender ....anders modem opnieuw opstarten .

Scherm : STB NMC 400 

Scherm : software vernieuwen

Scherm : opnieuw proberen software vernieuwen.

Scherm : F 562

Op nieuw modem uit decoder uit .

55 minuten geen Tv

Graag monteur langs komen .

16 december...15.00 uur

Scherm : zapp van een naar andere zender ....anders modem opnieuw opstarten .

Scherm : STB NMC 400 

Scherm : software vernieuwen

Scherm : opnieuw proberen software vernieuwen.

Scherm : F 562

Op nieuw modem uit decoder uit .

55 minuten geen Tv

Graag monteur langs komen .

Cecmmeijer

 

 

17 december 9.16 uur

 

Scherm : zapp van een naar andere zender ....anders modem opnieuw opstarten .

Scherm : STB NMC 400 

Scherm : software vernieuwen

Scherm : opnieuw proberen software vernieuwen.

Scherm : F 562

Op nieuw modem uit decoder uit .

Nog steeds bezig om op te starten

Graag monteur langs komen 

Cecmmeijer

 

 

17 dec. 2020   10.05 uur

Nogsteeds bezig te starten

Ondertussen gehad code 147 en nu weer 842 en nu weer 143.

Graag monteur !!!

Graag nieuwe decoder 

Buren zelfde problemen !! 

Nieuw zwarte decoder ..klaar !!

Behandeld door Karin !! 

NOG STEEDS GEEN TV !!!!

17 Dec 2020 10.20 uur 

Foutcode 143.

Dus weer alles uit.

Al 1 1/2 uur geen tv ....rekening net betaald !!!

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Cecmm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: zie historie vanaf 26 juni. Ik zie namelijk geen historie. Vandaar dat ik deze vragen stel. Foutcode 143 duidt er vaak op dat er een draadloze verbindingsset aangesloten is. De vraag is dan hoe/of het werkt zonder deze DVS ertussen. Zou je me dat kunnen laten weten? Als er namelijk iets aan de hand is met extra apparatuur, dan heeft het sturen van een nieuwe ontvanger niet zo veel zin. 

Vanaf 26 juni had ik al problemen .de historie staat  dan nog bij Telfort denk ik. 

Ik ga nu de kabel los neer leggen door hal en kamer ..... moment

Nu heb ik wel beeld  ..... en nu ???

 

Nu maar weer afwachten of ik foutcode STB-NMC-400 weer krijg .

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Cecmm, dit is geen chat ;-). Dus het kan wel even duren voordat je een reactie krijgt. Ik ben heel benieuwd of het nu wel goed gaat! Laat je dat weten? Dan kijken we er samen verder naar als dat nodig lijkt te zijn. 

Hallo Marcia ,

Vandaag geen last gehad maar er loopt nu wel een kabel door mijn huis .

Heel onhandig want hij is tekort dus decoder verplaatst etc. 

Schoonzoon ff porren om netjes een langere kabel mooi neer te leggen .

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is op zich goed nieuws, @Cecmm! Je kunt evt. proberen om de draadloze verbindingsset toch eens opnieuw te koppelen of om eventueel een ander stopcontact te proberen. Heb je wellicht veel kerstverlichting in huis? Dat kan ook vervelend voor de DVS zijn. Het allerbeste is wel echt om die kabel te blijven gebruiken. Hopelijk heeft je schoonzoon er zin in om dat voor je in orde te maken :-).

Gaat niet lukken dan krijg ik weer hetzelfde !! 

Geen kerst verlichting !!

Al diverse keren verplaatst ook achter in het modem verplaats ..... lukt niet .

Voor juni geen probleem ... jaren zo gezeten nooit last ..... 26 juni begon de ellende .

 

Reputatie 7
Badge +30

Balen :-(. Dan zou ik 'm toch echt bekabeld laten inderdaad.. Het kan natuurlijk zijn dat de DVS ‘af’ zijn. Je kunt nieuwe aanschaffen. Deze kan je altijd binnen 14 dagen weer retourneren als dat de oplossing toch niet blijkt te zijn. 

Er zitten dvs op van een paar maanden . Nieuw GEHAD van telfort 3 maanden geleden 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

:tired_face: dan zal 't daar vast niet aan liggen! Dan zou ik m'n hoop toch op je schoonzoon vestigen!