Beantwoord

Problemen met wifi (internet) verbinding opzetten op androids

  • 13 May 2019
  • 11 reacties
  • 220 keer bekeken

Hallo allemaal,
Vanavond een chat met een medewerker gehad vanwege mijn probleem die ik ervaar op m'n experiabox v10A.

Alle gebruikers van smartphones (android) die mijn wifi netwerk willen gebruiken ervaren het probleem dat het een eeuwigheid duurt voordat er een internetverbinding tot stand wordt gebracht.
Wifi bereik in huis is bijna overal 100 % (dit icm een extra wifi versterker van KPN).

Eenmaal verbonden is alles ok, incl de snelheid.
Van alles geprobeerd in te stellen; voor zover mogelijk in een V10A :)

oa Kanaalnummer expliciet ingesteld
2,4 GHz actief en 5GHz uitgeschakeld (is bij ons niet noodzakelijk)

Geen probleem met bedrade clients en/of draadloze windows laptops.
Medewerker heeft op afstand een fabrieksreset uitgevoerd met negatief resultaat.
In overleg besloten om dit euvel in het forum bekend te maken.

Ik hoop dat er gebruikers zijn die dit herkennen en een mogelijke oplossing hiervoor hebben.
Ik maak sinds 4 weken gebruik van KPN als provider. Hiervoor had ik een Fritzbox zobder problemen. Situatie in huis gewoon hetzelfde gebleven.
icon

Beste antwoord door mbakkie 22 May 2019, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @mbakkie . Welkom op het forum!
Wat een ergernis! Zo te lezen heb je al een hoop stappen ondernomen. Er is dus een wifi versterker aangesloten? Is dit een zwarte versie of een witte?
Hoe branden de lampjes op die versterker? Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Hallo @Erwin_

Idd veel getest en zaken uitgesloten.
In mijn geval heb ik een zwarte wifi versterker (gekregen van de kpn monteur).
Zo uit m'n hoofd branden er een groene en een blauwe led
Profiel zal ik zsm aanvullen
Medegebruikers, buiten de wifi problemen om heb ik ook moeite om op sommige connected devices een zgn tijdslot te zetten.
In de lijst met aangesloten devices zie ik sommige apparaten wel en sommige weer niet.
Ook de hostnaam is af en toe leeg.
Een nog vreemdere variant is dat willekeurig smartphones gezien worden op m'n bedrade netwerk ipv op de 2.4ghz band.
2 desktop pc's waarvan ik de herkomst niet kan herleiden blijven in deze lijst staan... Rarara...
Een reset of refresh van de pagina helpt helaas niet.
Ik wordt moedeloos van dit type modem. Geef mij maar m'n oude fritzbox weer terug. Deze was zo degelijk en betrouwbaar. Van deze v10A kan ik dit helaas niet zeggen.
Ai, dat klinkt nog verre van stabiel. Ik hoop dat met onderstaand een beter resultaat is te behalen:
Het beste advies dat ik je nu kan geven is alles resetten en zo sober mogelijk aansluiten.
Zet alle apparaten uit. Reset vervolgens de experiabox (reset gaatje) Wacht tot de lampjes allemaal branden en reset vervolgens de wifi versterker (middelste knopje achterop het apparaatje). Sluit bij voorkeur nog even geen extra apparaten aan en test of je draadloze apparaten zonder problemen en snel connecten. Hierbij is het advies om ook de wifi verbindingen opnieuw op te zetten. Dus te verwijderen in de apparaten en opnieuw op te zetten.
Samengevat: alles even vanaf de basis opnieuw opbouwen.
Mocht je dit ook allemaal al geprobeerd hebben, laat het weten en dan pak ik daar de draad met je op 🙂
Hallo Erwin,
Het duurde even voordat ik de (weer) de tijd had om vanaf het begin te beginnen.
Ik had dit nl al een keer gedaan. Maar ja, om alles uit te sluiten heb ik het nogmaals gedaan zoals je voorstelde.

Resultaat : connecties met de smartphones blijft helaas een probleem. Elke app die je maar wilt starten duurt zeker 10 a 20 seconden of je krijgt al gelijk een melding om je oren dat er geen internet verbinding is.

Laptop, NAS en tv totaal geen problemen.
Maar ook de incomplete lijst met connectes devices blijft een zeer irritant gebeuren. Op deze manier heb ik geen of weinig controle over m'n apparatuur.

Ik hoop van harte dat er zeer spoedig een firmware update komt die al de tekortkomingen opheft.
Dank voor het testen! Je hebt er zo flink wat werk van en ik vind het jammer dat het resultaat tegenvalt. Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Leuk om even met je te spreken! Dat jouw moderne, android apparaten zo lang doen om een verbinding op te zetten en soms zelfs falen, is niet in de haak. Op afstand hebben we alles gedaan wat we kunnen vandaar dat ik een monteur heb aangestuurd. Die komt morgenmiddag. Laat je weten hoe het afloopt? 🙂
Hallo Erwin,

Zojuist is de monteur geweest. Deze heeft dezelfde problemen geconstateerd die ik had.
Hij heeft de V10A omgewisseld voor in eerste instantie een andere V10A. Problemen waren hetzelfde.
Als test heeft ie een V10 aangesloten. Nu zijn alle problemen weg en kan ik zonder wachten gelijk internetten.
In overleg met de monteur dit modem behouden en de V10A retour.

Enkel misschien heel knullig maar nu werkt onze vaste telefoon aansluiting niet meer :)
In het modem staat het juiste nr geregistreerd maar inkomende gesprekken worden óf afgekapt of krijgen een ingesprek toon. Uitgaande gesprekken hoor ik enkel geruis; meer niets.

Jullie servicetool zegt dat alles ok is en heeft het modem nogmaals gereset (zonder resultaat).
Wat moeten de instellingen zijn (sip1 tm sip4) voor uitgaand en inkomend ?
Misschien ligt het hier aan ?

Hoor graag van je,
Martin
Hoi Martin. Dat is zeker niet de bedoeling en hopelijk kan ik dit samen met je oplossen. Ik heb het telefoonnummer nu op de tweede telefoonpoort gezet (groene phone 2). Kun jij bij thuiskomst kijken of het daar wel werkt? Zo niet, zou je dan zelf nog een herstart van het modem + basisstation kunnen proberen? Ik lees wel hoe het afloopt en pak het uiteraard verder op als de storing blijft. 🙂
Hallo Erwin,

Zoals je aangaf heb ik de telefoon op phone 2 gezet.
Daarna kon ik zonder enige reset of herstart weer bellen en gebeld worden.
Dus dit probleem is nu ook opgelost.

Dan zou het zo kunnen zijn dat de phone1 poort niet lekker werkt.
Het maakt volgens mij niet uit dat ik vanaf nu phone 2 blijf gebruiken ?

Iig bedankt voor het meedenken en verhelpen van deze issues.

vrgr. Martin
Dat maakt in dit geval niks uit. Het zou kunnen dat die poort stuk is. Maar het zou ook een software issue kunnen zijn. Gelukkig is het zo opgelost. Zo lang je geen tweede nummer nodig hebt stel ik voor dat we de situatie zo laten.Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden! 🙂