Beantwoord

Problemen video streams

  • 4 February 2021
  • 7 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb last dat YouTube en video’s in bijvoorbeeld Facebook haperen/bufferen of helemaal niet afspelen.

hier heb ik zowel via vaste verbinding als via de WiFi. Netflix werkt wel ongehinderd.

videoland en YouTube werken slecht tot niet.

 mijn Experia box is versie 10 en heb hier nu ongeveer een week last van.

Er is volgens KPN afgelopen dinsdag onderhoud gepleegd maar dit heeft geen verbetering gegeven

de experiabox is al diverse keren herstart maar geen resultaat tot nu toe. 
ik heb mijn laptop en iPad ge-update naar de laatste beschikbare versies.

ik heb een speeltent gedaan waar ik zowel via WiFi als vast een maximale download van 15mbps en een upload van maximaal  1mbps

dit is helaas niet meer voldoende maar er is naar mijn weten geen snellere kpn verbinding/ glasvezel op mijn adres.

graag checken wat er aan de hand is.

alvast bedankt

met vriendelijke groet,

Pieter Lucas

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 February 2021, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pietmrb, welkom hier. 

Alleen de video's geven dus problemen? En dat maakt niet uit op welk apparaat? Modem is al herstart, maar dat maakt geen verschil begrijp ik. 15 Mbit/s is dus het maximale zeg je, zal ik dat nog eens nakijken. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

Verder nergens problemen mee? 

Goedenavond;

 

bedankt voor de reactie.

ik heb sinds 2 weken nu problemen. Mijn video’s streamen op geen enkel apparaat meer normaal.

netflix is het meest stabiel. Videoland en YouTube is echt slecht. Haperingen en bufferende beelden.

zowel op vaste als WiFi verbinding spelen deze problemen.

de gegevens zijn ingevuld. Heb je meer info nodig laat het me weten.

ik heb Kpn nu bijna 8 jaar en eigenlijk nooit problemen gehad.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik meet zo geen problemen. Kun je voor de zekerheid vertellen hoe jouw modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter? En heb je naast het modem herstarten ook het modem al gereset

Goedemiddag,

 

ik was een aantal dagen weg dus vandaar de verlate reactie.

ik heb via de link de modem gereset. Dit heb ik afgelopen donderdag uitgevoerd op afstand.

het is een zwarte telefoonkabel.

Het is een kabel die in de ene kant in een telefoonaansluiting gaat en aan de andere kant zit aangesloten op de DSL aansluiting van de Experiabox. deze is maximaal 1 meter lang.

Het gaat trouwens om een experiabox V9 ipv een V10 zoals eerder aangegeven.

Helaas heeft dit geen verbetering opgeleverd.


filmpjes via de WiFi zijn nog steeds lang aan het bufferen en op de computer met vaste verbinding idem.

graag verneem ik wat ik verder nog kan doen en of er meer info nodig is.

Alvast bedankt.

Pieter Lucas

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog even gaan analyseren en heb het vermoeden dat het modem wel eens de boosdoener kan zijn. Daarom is een nieuwe aangevraagd. Hiervan heb je een sms gehad. Morgen na 1430 uur kun je dit modem omruilen voor een nieuwe bij het servicepunt uit de sms. Ik hoor graag hoe die werkt. 

Modem is ontvangen en vervangen.

Een paar dagen gedraaid en het werkt nu weer als vanouds.

bedankt voor de feedback.

Reputatie 7
Badge +20

Super. Fijn dat alles nu goed werkt. :)