Beantwoord

Problemen wegvallende verbinding

  • 18 January 2021
  • 3 reacties
  • 131 keer bekeken

Wij hebben sinds geruime tijd problemen met onze glasvezelverbinding.

 

Onze setup: een Experiabox v10 en een Ubiquiti AmpliFi HD in bridge modus. De TV is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.

 

Het probleem is dat zeer regelmatig het internet voor korte tijd weg valt (niet de wifi verbinding). Met gewoon surfen heb je hier eigenlijk vrijwel nooit last van, maar waar wij het vooral bij merken is videobellen (vastlopend beeld) en het gebruik van de Sonos (muziek stopt, de Sonos is enkele minuten onbereikbaar).

Om problemen uit te sluiten hebben we een tijdje enkel gebruik gemaakt van de wifi rechtstreeks op de Experiabox, maar hierbij lopen we tegen dezelfde problemen aan. Dit lijkt mij te bevestigen dat het probleem niet bij de AmpliFI ligt.

 

Mijn gevoel (ben geen expert), zegt dat het probleem ligt in de fysieke glasvezelverbinding. De problemen zijn ontstaan nadat er geruime tijd geleden bij graafwerkzaamheden bij ons in de straat een kabel is geraakt. De problemen zijn echter niet constant, het kan een hele dag/avond goed gaan, daarna kan het een dag compleet hopeloos zijn. Kan dit het probleem zijn, en zo ja: kan dit goed nagemeten worden?

 

Vooral het feit dat de problemen zo random kunnen  zijn, maakt dat het erg lastig is met de KPN klantenservice te bellen. In het verleden hebben we dit meerdere malen gedaan, maar verder dan het resetten van het modem komen we eigenlijk niet. Hier heb ik dan ook niet heel veel trek meer in.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 26 January 2021, 08:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bisse060, welkom hier. 

Ik snap dat je hier van baalt. Ik heb dan ook even gekeken of de verbinding wegvalt, dat is niet het geval. Ik zie alleen verbrekingen door herstarts. Ik verwacht dat het dan ook puur de WiFi is. Die loopt via de Ubiquiti. Mss kan je daar nog wat op aanpassen. 

Voor de zekerheid kan je nog eens alles opnieuw opstarten. Dus overal de stekker eruit. Dan eerst glasvezelkastje op laten starten, de Experia Box en dan de Ubiquiti. Misschien dat dat helpt. 

Mocht de WiFi via Experia box lopen wil ik je aanraden om de WiFi manager te doorlopen. Deze optimaliseert de WiFi. 

Hi @Bart_Z ,

 

Dank voor je reactie. Het probleem is niet enkel bij de WiFi, ook bij bedraad. 

Ook loopt de WiFi niet uitsluitend via de Ubiquiti, ook via de Experia Box hebben we dit probleem.

 

Graag hoor ik of dit probleem op korte termijn opgelost kan worden, of dat er in ieder geval getracht wordt het op te lossen. Op deze manier en dit tempo wordt ik er niet heel vrolijk van.

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het glasvezelkastje en modem beide spanningsloos willen maken voor minimaal 2 minuten. Dan eerst glasvezelkastje laten opstarten en vervolgens het modem. Ik zie dat dat nog niet is gebeurd. Ik ben benieuwd.