Vraag

PTT kast verwijderen

  • 9 October 2020
  • 21 reacties
  • 424 keer bekeken

Goedemorgen,

Ivm de bouw van een schuur zou ik graag een oude, verzakte en erg in de weg staande PTT kast willen laten verwijderen. Kan dat zsm? Wat is daarvoor de procedure? 

Hoor graag even.

Kees


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @Kees1976 , kun je eens een foto plaatsen van die kast?

 

 

Het zakt daar flink, ik hoop maar dat de kabels niet te strak zijn komen te staan.

Deze vraag komt vaak langs op dit forum, zoek maar op stap of stap58 .

Die heb ik inderdaad gezien. Zou daarom graag in contact komen met iemand die hierover een besluit kan nemen.

Volgens mij moet je daarvoor zijn bij KPNNetwerkNL.

Gedaan Henk. Zij kunnen niet verder helpen want 'wij zijn van glasvezel, de kast is niet van ons'. Werd doorverwezen naar de gemeente. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is onzinnig natuurlijk. De kast is wel degelijk van KPN. Maar goed, je kan de gemeente wel bellen. Ik heb hier op het forum vaker gelezen dat zoiets via de gemeente gespeeld moet worden. De gemeente moet ook toestemming geven om hem ergens anders neer te zetten.

Gedaan Henk. Zij kunnen niet verder helpen want 'wij zijn van glasvezel, de kast is niet van ons'. Werd doorverwezen naar de gemeente. 

Wat een onzin. Ik heb dit voorjaar een snelheidsverhoging gehad doordat ik van een passieve op een actieve straatkast ben aangesloten. Ik ben daar toen steeds door KPNNetwerkNL over geïnformeerd en moest voor een aantal acties ook contact met hen opnemen. 

Ik kan er ook niks anders van maken. Baal een beetje van de kastje-muur-mentaliteit. Dat ik hun kastje aan mijn muur heb, betekent niet dat KPN zulk gedrag moet overnemen. 

Hopelijk komt mijn vraag hier onder de aandacht van (een KPN-)iemand die de juiste ingang weet.

Zie ik het goed op de 2e foto, losgetrokken draden ?

Dit moet ergens zijn in een gebied waar het flink zakt.

Ik zou het niet kunnen laten om de kabels een beetje vrij te maken om te zien of ze allemaal van 1 kant komen, maar niet verder vertellen.

Het zakt als een speer hier. Volgens mij hangt de helft los. In elk geval minimaal beschermt. De verleiding is groot om zelf te testen, maar eerst de gemeente afwachten. 

@Kees1976 .  Welkom op het forum.

Kun jij in je profiel je postcode en huisnummer zetten? (en bereikbaarheidsnummer) en mij daarna een seintje geven, hier? Ik ga dan kijken wie ik hier voor kan benaderen. 

@Kees1976 .  Welkom op het forum.

Kun jij in je profiel je postcode en huisnummer zetten? (en bereikbaarheidsnummer) en mij daarna een seintje geven, hier? Ik ga dan kijken wie ik hier voor kan benaderen. 

Dag Erwin,

Dank voor je reactie. Gedaan. Ik ben benieuwd! 

Hartelijke groet, Kees

Hoi @Kees1976 . Je hebt van mij een privéberichtje met wat contact informatie. 

Laat je weten of het daarmee lukt? Zo niet, ga ik het via andere weg proberen. 

@Kees1976 : Heeft er al iemand contact gezocht?

Nee, geen enkele reactie. Inmiddels ook een Klic melding gedaan wegens hei- en grondwerkzaamheden, daaruit blijkt dat kastje van KPN datatransport is. Gemaild, nog geen reactie. Maandag maar eens bellen.

Gemeente stuurt me naar KPN netwerkbeheer, die cirkel blijft maar draaien.

 

Zucht. Dat schiet niet op, inderdaad.

Kun jij een mobiel bereikbaarheidsnummer in je profiel zetten en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? Ik ga namens jou proberen te mailen.

Dank Erwin, ik waardeer je inspanningen zeer!

Gedaan.

De mail is verstuurd. Als er woensdag nog niet is gebeld of gemaild is, wil ik dat graag weten.

@Kees1976 . Ik durf het bijna niet te vragen…  Is er contact gezocht?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.