Vraag

Publiek ipadres van mijn verbinding en poorten openzetten (Fritzbox 4040)

  • 29 August 2021
  • 7 reacties
  • 307 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb al een tijd een Fritzbox 4040 als modem/router maar ik wil nu een aantal poorten open zetten met port sharing. Alleen het werkt niet. En naar wat ik nu begrijp is dat KPN mij een private IP-adres heeft gegeven maar dat ik een publieke IP-adres nodig heb.

kan ik deze ergens vinden of kan ik deze opvragen bij KPN?

 

Admin: titel aangepast ivm vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Eshu

https://www.ip-adres.nl/

Als ik op dat op adres ga testen dan zegt ie dus dat de poorten gesloten zijn.

Waar kan het dan aan liggen?

Reputatie 7
Badge +10

Dan heb je kennelijk toch een aantal instellingen niet goed uitgevoerd. Of je hebt geen actieve services op een achterliggend apparaat draaien wat van die poorten gebruik maakt?

Ik heb het precies zo gedaan als in de documentatie van fritzbox staat.

wat bedoel je dan met actieve services op een achterliggend apparaat? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Eshu , waarvoor wil je de poorten openzetten en naar welk apparaat? De services op dit apparaat moeten wel opgestart zijn. Anders krijg je het door jou geconstateerde effect, de poorten lijken dan gesloten. 

Reputatie 7
Badge +24

Op deze site kun je je publieke ip adres zien. Mijn adres bijvoorbeeld begint met "86.90". Je private adressen van je locale apparaten beginnen waarschijnlijk met "192.168".

Reputatie 3

Krijg je modem niet normaliter al een publiek ip adres? (Nog geen ervaring met glasvezel maar ben wel benieuwd wat kpn hier toekent)

Onder Fritz box interface Online Monitor zie je gewoon de toegekende internet ip adres.

 

Naast de poorten op je modem open te zetten en te mappen op de juiste poorten van het apparaat waarop je toegang wilt krijgen, moet je misschien nog firewall poorten op het betreffende apparaat open zetten.