Vraag

Reden monteur

  • 23 April 2020
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Vorige week heb ik mijn glasvezelcontract vernieuwd en ga ik per mei van 100 / 10 naar 200 /  200. Direct werd er aangegeven dat hiervoor een monteur op 7 mei langs zal komen om dit te realiseren. Nu heb ik 2 dagen terug een bericht van KPN gekregen dat de afspraak met de monteur geannuleerd is vanwege de coronacrisis. Hierna heb ik niets meer vernomen en heb ik gisteren zelf maar contact gezocht met KPN over hoe nu verder. 

Ik heb al jaren glasvezel van KPN. En mij werd aangegeven dat per 11 mei ik gewoon gebruik zou kunnen maken van mijn nieuwe snelheid, zonder enige belemmering. Maar op mijn vraag met welke reden er initieel een monteur langs zou komen, kreeg ik telkens het antwoord: “ja die zou dingen komen installeren zodat u van uw nieuwe snelheid gebruik kunt maken. Maar zonder monteur gaat het ook werken”. 

Kunt u mij duidelijk antwoord geven op mijn vraag, waarom zou er initieel een monteur langs komen en waarom dat nu niet meer nodig is? Zou er apparatuur vervangen worden? Zou er apparatuur omgeruild worden? Het hele verhaal bevreemd mij te meer omdat in u in uw bericht aangaf dat de monteur ongeveer een uur bezig zou zijn. Ik verneem graag van u.

 

Mvg


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit klinkt inderdaad nogal vaag @PCJ dus ik snap goed dat je even bij ons aan de bel trekt om meer duidelijkheid te verkrijgen!

Aangezien je al jaren aan bent gesloten op het glasvezelnetwerk, doe ik gebaseerd op de informatie uit je bericht de voorzichtige aanname dat je nu gebruik maakt van ons EoF netwerk. Dat is glasvezel waarbij de snelheid van 200/200 technisch niet gerealiseerd kan worden. Dit kan -indien aanwezig- omgezet worden naar GoF, een glasvezellijn waarmee hogere snelheden mogelijk zijn. Als dat het geval is, zal daar een monteur te pas aan moeten komen. Onder andere je huidige glasvezelkastje zal vervangen gaan worden, aangezien die ook niet geschikt zal zijn voor een snelheid hoger dan 100Mb.

Het kan uiteraard zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb en dat het toch anders zit, ik zou daarom graag even de systemen induiken om te kijken wat er precies speelt. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel geupdate. Ik verneem weer graag van je.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Ik had het helemaal goed, het gaat hier inderdaad om een wijziging van een EoF lijn naar een GoF lijn. Dit soort wijzigingen staan momenteel ‘on hold’ door Corona en worden nu dus niet uitgevoerd. Het is dus niet alleen zo dat de monteursafspraak is geannuleerd, ook de levering van je snellere signaal zal hierdoor uitgesteld worden, tot het moment dat het volgens het RIVM weer veilig genoeg is om hier monteurs voor op pad te sturen.  

Op dit moment weet niemand wanneer dat zal zijn, weet wel dat we al onze klanten die wachten op een wijziging als deze, zo snel mogelijk zullen benaderen voor het maken van een nieuwe afspraak, als dit weer kan!

Dank voor de reactie. Maar dat betekent dat de collega welke ik gesproken heb aan de telefoon er weinig kaas van gegeten heeft.

Dank voor de heldere uitleg ditmaal. Overigens kan de monteur hier zeer veilig aan de slag gezien de plek van de meterkast direct naast de voordeur, maar ik snap dat er ergens een lijn getrokken moet worden. In dat geval wacht ik het voor nu af en hoop dat er op korte termijn een werkbare oplossing komt. Nogmaals dank voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben niet bij het gesprek geweest en weet dus niet waar de verwarring is ontstaan, maar ben blij dat de situatie nu duidelijk is :relaxed: We nemen inderdaad het zekere voor het onzekere, hopelijk duurt het niet lang meer voordat we hier weer mee aan de slag kunnen gaan!