Beantwoord

Regelmatig korte onderbreking internet

  • 1 August 2020
  • 40 reacties
  • 1101 keer bekeken

Reputatie 1

Dan weer gaat het een poosje goed en dan weer achter elkaar fout.  Regelmatig een zeer korte onderbreking! Echter bij KPN niets van te zien. Op advies van KPN zowel modem als glasvezelkastje gereset. Ging weer een week goed, maar vandaag weer lekker raak…  (vanuit beveiliging krijg ik dan een bericht onder de titel van systeemfout). Ik zou graag bij KPN blijven, maar ga nu toch maar eens rondkijken. Want dit werkt gewoon slecht.   Zijn er meer ervaringen hiermee? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 August 2020, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Geweldig bedankt voor al dat meedenken! 

Ik kreeg zojuist buiten deze topic-discussie om het volgende advies: 

"Sluit een switch rechtstreeks aan op je router, plug hierin meteen je alarmsysteem, zodat je alarm door een switch loopt. Hij voorkomt dat je elke keer een ander statische IP krijgt, wat de reden van je probleem kan zijn.  Ervaringsonderbouwing  “mijn 2stuks yamaha recievers, daarvoor denon, waren telkens ook het netwerk, bedraad, ff kwijt, switch ertussen en het was opgelost.”  De moeite van het proberen waard!


Dat zal in mijn geval niets helpen, maar bedankt voor je reactie in ieder geval. :slight_smile::thumbsup_tone1:

Maak normaal gebruik van een eigen router en switch, daar veel packet loss. Experiabox met 4 netwerkpoorten on-board hetzelfde probleem.

Reputatie 1

@wjb Bedankt.

Kabel en zelfs de router is vervangen.

Type en merk heb ik even van een willekeurige site gehaald.  Electronics Line® iConnect 2-weg   https://www.pahedomotica.nl/informatie-over-alarmsystemen/

Reputatie 7

Geweldig bedankt voor al dat meedenken! 

Ik kreeg zojuist buiten deze topic-discussie om het volgende advies: 

"Sluit een switch rechtstreeks aan op je router, plug hierin meteen je alarmsysteem, zodat je alarm door een switch loopt. Hij voorkomt dat je elke keer een ander statische IP krijgt, wat de reden van je probleem kan zijn.  Ervaringsonderbouwing  “mijn 2stuks yamaha recievers, daarvoor denon, waren telkens ook het netwerk, bedraad, ff kwijt, switch ertussen en het was opgelost.”  De moeite van het proberen waard!

Ik verwacht niet dat dit enig verschil maakt, een switch heeft geen invloed op de uitgifte van IP adressen en dus kan ik de opmerking "Hij voorkomt dat je elke keer een ander statische IP krijgt, wat de reden van je probleem kan zijn." niet plaatsen.

Reputatie 7

Een melding "Media uitval" duidt normaliter op het verbroken raken van de directe verbinding op het apparaat zelf. 

Welke Experia Box heb je en wat voor een andere apparatuur heb je daar op aangesloten?

Reputatie 1

@wjb 

KPN Box 12 

Aansluitingen: 2 x telefoon + 1 x somfy-apparaat voor zonwering + 1 x voor Internet-stopcontact

Ik heb voor de zekerheid nog even weer gemeten. De afgelopen dagen zie ik geen verbrekingen. Toch zie ik dat 24-9 er veel onderbrekingen zijn geweest. Dat is vrij opmerkelijk voor een glasvezel verbinding. 

Had jij op die datum ook issues met de alarm installatie?

@wjb

KPN Box 12 

Aansluitingen: 2 x telefoon + 1 x somfy-apparaat voor zonwering + 1 x voor Internet-stopcontact

Bedoel je daar een DVS (devolo) mee? 

Reputatie 1

DVS 1200

Ik ben benieuwd naar het log van jouw alarmsysteem van 24-9.  Zijn er toen ook gekke dingen gelogd? 

Verder is het misschien nog het testen waard om die DVS1200 tijdelijk niet te gebruiken. (ik kan me voorstellen dat dat lastig is, als je er tv via kijkt). 

Reputatie 1

@Erwin_   Op 24 september onderbrekingen ja. 

Om er een paar te noemen:

1.56 u  1.57 u  1.58 u  en ook rond 8.00 uur diverse meldingen, maar die kunnen te maken hebben omdat ik merkte dat internet op telefoon e.d. niet goed deed ik daarom een reset heb gedaan. Dat het niet goed zat is duidelijk...

Reputatie 1

@Erwin_   De DVS 1200 gebruik ik op twee plekken: 1 TV en 1 voor aansluiting computer en printer in mijn kantoor aan huis (omdat wireless daar niet fijn werkt maar wel door verbinding met DVS)

Toch maar even telefonisch contact gezocht. Leuk je even gesproken te hebben. 

We hebben samen een monteur ingeboekt. Mocht die geen verstoring kunnen vinden dan is mijn volgend advies om het netwerk (tijdelijk) zo sober mogelijk te maken. Liefst dan dus zonder de DVS’n.

Uiteraard hoop ik dat de monteur een oorzaak vind en de lijn na zijn bezoek stabiel is. 

Reputatie 7

@Erwin_   De DVS 1200 gebruik ik op twee plekken: 1 TV en 1 voor aansluiting computer en printer in mijn kantoor aan huis (omdat wireless daar niet fijn werkt maar wel door verbinding met DVS)

Heb je dit topic wel eens gelezen?

 

Reputatie 1

@Erwin_   Monteur is maandag geweest. Voor de zekerheid is het glasvezel-kastje vervangen. Mogelijk kan een verbindingskabeltje tussen alarmdisplay en modem nog een probleem zijn maar dat kon niet gemeten worden. Een gedachte die er ook is dat er een korte onderbreking plaatsvindt door updates vanuit KPN die voornamelijk s nachts plaatsvinden (wat zou overeenkomen dat ik met name 's nachts storingen zie). Dergelijke onderbrekingen worden niet bij KPN geregistreerd (als ik het goed begreep) maar zeer waarschijnlijk wel door mijn alarmsysteem. Als dat zo is, dan is er weinig aan te doen.  Maar goed, nu eerst maar hopen dat het goed gaat. In ieder geval nu al 2 dagen goed gegaan. Als er toch weer iets voordoet, dan meld ik me weer. Tot zover bedankt Erwin en anderen die meedachten!

 

Reputatie 7
Badge +20

Namens Erwin, graag gedaan. Hopelijk gaat het nu goed, mocht er toch nog weer iets mis gaan, dan zien we weer een reactie verschijnen.