Beantwoord

Regelmatig last van kortdurend wegvallen internet

  • 23 March 2022
  • 35 reacties
  • 940 keer bekeken

Reputatie 1

Regelmatig last van kortdurend wegvallen van internet. Als ik op kpn storing zoek is er nooit ergens een storing. Dit begint toch wel te irriteren en bv de functie tv gids werkt ook niet. Eigenlijk speelt dit al een paar jaar en het is niet erg genoeg om van provider over te stappen, maar ik hoop wel dat kpn dit serieus gaat onderzoeken.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 March 2022, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Submerged, balen dat jouw internetverbinding soms even wegvalt. Dat lijkt me inderdaad niet wenselijk.

Hebben we het dan over de wifi verbinding of over de bekabelde verbinding?

 

Als het gaat om de wifi verbinding, dan raad ik de Wifi Manager aan. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.

Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet, lees je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing, neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.

 

Gaat het om de bekabelde verbinding, doorloop dan het stappenplan voor wegvallend internet.

Reputatie 1

Hoi Denise, het gaat om wifi maar dat heb ik door het hele huis versterkt met 3 stuks wifi experia van kpn. De tv is wel bekabeld met utp cat6 kabel en ook de tv gids werkt dan niet.

Badge +19

Heb je ergens een switch in het netwerk zitten?

Reputatie 1

Beste Joep 1965,

ik heb inderdaad wat extra’s, geleverd door kpn.

Reputatie 7
Badge +17

Om uit te sluiten dat het probleem in de switch zit, wil ik je vragen om de switch er eens tussenuit te halen. Hoe doet de verbinding het als je de switch niet gebruikt?

Reputatie 1

De laatste paar dagen geen problemen meer gehad. Dit is meestal het geval en na een tijdje gaat het dan weer mis. Dit probleem speelt al een paar jaar.

Reputatie 7
Badge +17

Als je weer problemen ervaart, probeer het eens zonder de switch. Misschien zorgt dit voor verbetering. Zo kunnen we achterhalen of de switch misschien het probleem is.

Reputatie 1

Ga ik proberen, bedankt.

Reputatie 1

Helaas toch weer problemen. Dit speelt toch al een paar jaar en er is wel gewoon wifi, maar geen internet. Ook de tv gids geeft niets weer terwijl de tv gewoon rechtstreeks bekabeld is met een utp cat 6 kabel.

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, in dat geval zullen we toch even verder moeten kijken.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Reputatie 1

Profiel aangepast 

Reputatie 1

En ook vandaag is het weer raak🤷‍♂️
 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

En ook gisteren weer

Reputatie 7
Badge +17

Wat vreemd dat je zoveel wegval ervaart. Ik zie in het systeem namelijk maar 1 verbreking: gisteren. Tussen 23 maart en 20 april was de verbinding stabiel. Het lijkt er dus op dat het alleen de ecowater die de verbinding verliest. Heb je deze verbonden via wifi? Ik zie dat je een Experia Box V10 hebt. Op de Experia Box V10 kan je 2.4 en 5 GHz splitsen. Ik raad je aan hier eens naar te kijken. Laat vervolgens de ecowater met 1 van deze netwerken te verbinden. Ik denk namelijk dat de wegval van de verbinding komt doordat de ecowater overschakelt van 2.4 naar 5 GHz wifi en andersom.

Reputatie 1

Ook vanavond weer even geen verbinding. Het is niet alleen de waterontharder, maar alle internet ligt er dan uit. De waterontharder geeft het aan dat de verbinding weg was. Ook de tv gids werkt dan bv niet en de tv is bekabeld aangesloten met een utp cat6 kabel.

Reputatie 7
Badge +17

Het systeem ziet geen verbreking gisteren. 😶 Mijn tip:

  1. Maak het modem en het glasvezelkastje stroomloos.
  2. Wacht 2 minuten.
  3. Sluit eerst het glasvezelkastje weer aan.
  4. Wacht totdat volledig is opgestart.
  5. Sluit het modem weer aan.
  6. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan tot 30 minuten duren.

 

Helpt dit nou niet? Geef dan het modem een reset

Reputatie 1

Alweer diverse keren uitval gehad. Modem van de stroom gehaald en daarna weer goed. Ligt het dan aan het modem?

 

Reputatie 7
Badge +17

Heb je ook de stappen in mijn vorige bericht doorlopen?

Het systeem ziet geen verbreking gisteren. 😶 Mijn tip:

  1. Maak het modem en het glasvezelkastje stroomloos.
  2. Wacht 2 minuten.
  3. Sluit eerst het glasvezelkastje weer aan.
  4. Wacht totdat volledig is opgestart.
  5. Sluit het modem weer aan.
  6. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan tot 30 minuten duren.

 

Helpt dit nou niet? Geef dan het modem een reset

Reputatie 1

Alle bovenstaande uitgeprobeerd 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog weer even in het systeem gekeken. Ik zie een verbreking op 16 en 20 mei. Dit komt overeen met een deel van jouw screenshot. Maar omdat het zo weinig voorkomt, kunnen we er niets aan doen op dit moment. :( Het enige wat ik je kan aanraden is om ons te bellen als jouw internet weg valt. We kunnen dan kijken of er iets aan de hand is. Je kunt ons bellen op 0800 0402.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie, maar naar mijn ervaring komt het best wel vaak voor en als je het forum afzoekt over het zelfde probleem dan zie je toch best wel veel meldingen hierover en dat toch al jarenlang.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat jij het vervelend vind dat het regelmatig voor komt. Ik kan er op dit moment alleen niets mee, omdat het systeem dit te weinig verbrekingen vindt. Daarom mijn advies direct contact op te nemen als de verbinding is verbroken. Dus niet gelijk een herstart uitvoeren, maar eerst bellen. We kunnen dan kijken waar het probleem zit.