Vraag

Regelmatig onderbreking tv, radio en wifi

  • 29 January 2021
  • 10 reacties
  • 335 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al geruime tijd regelmatig een onderbreking met mijn Experiabox V10A. Eerst dacht ik dat het te maken had met de instabiliteit in de software die met de KPN update en herstel te maken had. Maar na de mededeling van KPN dat alles nu OK is blijft ik dit toch houden. Ik heb inmiddels denk ik alles geprobeerd wat ik kon vinden bij de FAQ's. Het vreemde is dat het niet altijd op alle apparaten tegelijk voorkomt. De ene keer is het de TV, de andere keer een iPAd of weer anders een van de twee Android smartphones die we thuis hebben. Ook op een PC die bekabeld is aangesloten valt de verbinding soms weg. De wifi test werkt niet meer en geeft een socketfout. Ook lees ik in het forum veel mensen met dezelfde soort klachten. En dat bied ook geen soelaas. Ik word hier onderhand behoorlijk wanhopig van. Ik sta op het punt om een monteur te hulp roepen. Hoewel dat ook behoorlijk zoeken is op de site om daar achter te komen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Bertvant! Bedankt voor je vraag. Begrijp ik goed dat vrijwel alle apparaten bij jou thuis soms moeite hebben om de verbinding vast te houden met de V10a? Dat is vervelend. Kun je uitleggen wat je precies ziet op het apparaat op het moment dat de verbinding verbreekt. 
Bijvoorbeeld: iPad: wel verbonden (geen internet) of iPad: niet verbonden, het wifi signaal is helemaal weg. 
Werkt het meteen weer zodra je (eventueel wifi uit-/aan zet) probeert opnieuw verbinding te maken of duurt het enige tijd voordat dit lukt. 

Heb je versterkers opgenomen in jouw thuisnetwerk? Eigen versterkers of die van ons?

Hoor graag van je:blush:

Reputatie 1

Dag Lisa,

Dat begrijp je goed Lisa.

De ene keer is het mijn bekabelde desktop die dan aangeeft dat een site niet gevonden kan worden. Dan kan ook gebeuren met de andere pc of de iPad die op de wifi zitten. Er komt dan niet persé een foutmelding.

We hebben drie TV's die regelmatig een fout melden. Zoek andere zender en ga terug naar de vorige zender. Meestal lukt dat niet en komt er een foutcode 173 of 843 (uit mijn hoofd) en dat leidt dat tot een totale reset.

De radio die op de wifi aangesloten is verliest de verbinding en roept loading, searching

Ook valt de telefoonaansluiting soms uit.

Wij hebben twee Android smartphones en hiermee gebeurt dat ook regelmatig. Dat heb je soms later door omdat die soms op G4 overschakelen.

Soms herstelt de wifi zich. Maar meestal niet.
Als ik het modem van de stroom haal, 15 seconden wacht en daarna de stroom er weer op zet, herstelt alles zich wel.

Ik heb geen versterkers opgenomen, maar heb er twee (superwifi's) klaar staan om dit te gaan doen. Ik heb hier even mee gewacht totdat de zaak weer stabiel zal zijn.

Bovendien vraag ik mij af hoe ik de versterkers moet activeren gezien de bezetting van de poorten op het modem.

Hieronder een schema van de aansluitingen op V10a

  • DSL        TV, Radio, Wifi
  • Phone  Telefoon
  • Wifi 1    PC Bert
  • Wifi 2    Zonnepanelen
  • Wifi 3    Meterkast naar DVS 1200
    • TV beneden naar DVS 650
    • TV slaapkamer naar DVS 650
    • TV zolder naar DVS 650
  • WAN     niets aansluiten

Power  naar stopcontact in DVS

groet,

Bert

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je uitleg @Bertvant. Oehhh.. Zonnepanelen en DVS gaat nog wel eens mis samen, maar als je die zonnepanelen al lang hebt (incl. omvormer) zonder dat dit voorheen problemen gaf.. Dan zal ik er niet teveel over zeggen. Bekabeld heeft wel altijd de voorkeur. Is het wel mogelijk om één tv tijdelijk te testen met een kabel? Even kijken of de foutmeldingen niet meer voorkomen.
Dus één tv aansluiten met een directe kabel op het modem. Omdat je te weinig poorten hebt, stuur in een switch naar je toe. Hiermee creëer je extra poorten.  
Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe opstelling: 

Modem DSL TV, Radio, Wifi   
  Phone Telefoon  
  LAN 1 Switch 

zonnepanelen

PC Bert

  LAN 2 DVS meterkast 1200

TV slaapkamer naar DVS 650

TV zolder naar DVS 650

  LAN 3 TV beneden

 

  WAN -  

 

Probeer deze opstelling eerst eens voor de tv. 
Ik bedenk me trouwens net… Je kunt een tv aansluiten via de Super Wifi. Dit werkt niet altijd even goed, maar daar kom je pas achter als je het getest hebt. 

 

Modem DSL TV, Radio, Wifi   
  Phone Telefoon  
  LAN 1 Switch 

zonnepanelen

PC Bert

  LAN 2 DVS meterkast 1200

TV 1

TV 2

  LAN 3 Super wifi

TV 3 naar keuze (afhankelijk waar het tweede wifi-punt komt te staan). 

  WAN -  

 

Als het mogelijk is om de tv's aan te sluiten op de switch… Dan zou ik dat gewoon doen.

 

 Hopelijk kun je hier een beetje mee uit de voeten. Laat je het weten als je die geprobeerd hebt? 

Reputatie 1

Lisa,

Dankjewel voor al je acties.

Ik wacht op de switch. Het bericht heb ik al gehad.

Zodra de switch er is, zal ik kijken wat ik er mee kan en je daarvan op de hoogte stellen.

Ik had inmiddels een monteur geregeld voor woensdag a.s.

Wellicht dat die me ook verder kan helpen.

Denk je dat KPN me de monteur gratis zal laten helpen?

Met vriendelijke groet,

Bert

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Bertvant! Nee, ga daar maar niet vanuit. Als er een monteur aan te pas moest komen, dan had ik die voor je in kunnen plannen. 
De monteur die langs komt, kan sowieso even meekijken naar wat de stoorzender is en hoe dit op te lossen.  Eventueel kan hij helpen met het installeren van de SuperWifi. 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Ik heb net de switch uitgepakt en mis de ethernetkabel. Dat is overigens geen probleem want ik heb er nog wel een op de plank liggen. Maar hoe koppel ik nu een tv rechtstreeks  op de switch of de experiabox want dat verloopt toch via de DVS 1200 en 650?

Groet,

Bert

Badge +19

Waarom blijf je nou tobben met die draadloze verbindingset? Zolang je die gebruikt zal het nooit wat worden. Heb je een mogelijkheid om die te skippen?

Reputatie 1

Dank voor je reactie Joep,

Maar ik zou niet weten hoe ik die moet skippen.

Ik heb de experiabox in de meterkast in de gang. en dan op 3 verdiepingen een tv met een draadloze verbindingsset. Ik denk niet dat ik daar bekabeling krijg

 

 

Badge +19

Ik snap je probleem hoor. Het is allemaal niet zo simpel helaas. Draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar ze kunnen erg slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers. Ook zonnepanelen kunnen vaak dramatisch uitpakken voor het gebruik van DVS's. het is wat kort door de bocht misschien maar data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet. Het stoort en/of de snelheid halveert. Ga toch eens kijken of je iets met een kabel kan doen. Vaak zijn er meer mogelijkheden dan je op het eerste gezicht denkt. Bijvoorbeeld langs verwarmingsbuizen is er vaak genoeg ruimte om een kabel langs te doen. Het is allemaal veel werk maar als je het voor elkaar krijg dan ben je van alle problemen af. Heb je helemaal geen utp kabel naar boven?

Reputatie 1

Bedankt Joep,

Ik ga kijken wat ik doen kan

groet

Bert