Vraag

Regelmatig verbinding met Internet weg

  • 13 December 2020
  • 15 reacties
  • 115 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

De afgelopen paar dagen verliest mijn router (V9), hoofdzakelijk in de nacht, de verbinding met Internet. De router is dan via een webbrowser ook niet meer te benaderen. De enige oplossing is de stekker er uit. De router heeft daarna weer een tijdje verbinding met Internet.

Kan een moderator, voordat ik ga vragen om vervanging van mijn router (door de V12 uiteraard), even een meting verrichten om te kijken wat er aan de hand is?

Er wordt hier komende week thuis gewerkt.

 

Bij voorbaat dank.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Inmiddels lag de router er weer uit en was via de webbrowser niet meer te benaderen.

De lampjes op de router blijven echter groen branden echter geen internet en geen TV.

Badge +19

Welke randapparatuur heb je aan de experiabox hangen?

Reputatie 3
Badge +2

Ik ga hier niet op Internet verklappen wat ik allemaal aan apparatuur in huis heb staan.

De televisie is rechtstreeks op de Experiabox V9 aangesloten

De andere drie poorten zijn ook bezet, waarvan er 1 naar een netgeer 8 poort switch gaat die ook vol zit.

De router heeft er ook al twee keer midden in de nacht uit gelegen, tijdens de rustige uurtjes dus.

Badge +19

Haha ik hoef ook niet tot in detail te weten wat je in huis hebt hoor. Ontkoppel vanavond voor je naar bed gaat of tijdens een ander rustig moment alles van de v9. Ik ben benieuwd of ie dan weer plat gaat. Ik vermoed sterk een sluiting in één of meerdere stekkertjes/connectors. Als de v9 dan niet plat gaat weet je zeker dat het niet aan het modem ligt. Je zal dan één voor één je randapparatuur weer aan moeten sluiten om het probleem te vinden.

Reputatie 3
Badge +2

Oké duidelijk. We gaan het proberen.

Bedankt.

Badge +19

We horen graag hoe het afloopt.

Reputatie 3
Badge +2

Uiteraard

Maar vinden jullie het erg als ik hoop dat dat het NIET is?

Ik heb de spullen en kennis wel om een nieuwe connector aan een kabel te knijpen maar ik heb de goede ogen daarvoor niet meer.

Reputatie 3
Badge +2

De router V9 lag er vannacht, ergens tussen 2 en 6 uur, weer uit.

Wat heb ik gisteren gedaan om het probleem mogelijk op te lossen:

  1. Een nieuwe cat6 kabel tussen glasmodem en router geplaatst.
  2. Kabels getest m.b.v. Netgear Management software = OK.
  3. De kabels voor de 3 overige poorten rustig verwijderd en zorgvuldig weer terug geplaatst.

Ik heb nog een kabeltester liggen maar met twee thuiswerkers kan ik niet zomaar overdag van alles gaan testen.

We gaan vanavond weer verder. Ondertussen kijken of ik KPN telefonisch kan benaderen om de router vanaf hun kant even door te meten.

Reputatie 7
Badge +15

@JRS54 Welkom op het forum. 

Ik zie dat er contact is geweest met mijn collega's, hoe is de situatie op dit moment? 

Reputatie 3
Badge +2

Sorry voor de late reactie van mijn kant.

Het advies was om.het glasvezelmodem opnieuw op te starten (hetgeen ik nog niet gedaan had).

Enige tijd is dat goed gegaan maar de laatste week zakt de snelheid regelmatig weer terug naar pakweg een kwart of minder van de 200 die ik zou moeten hebben. Soms is TV-kijken niet eens meer mogelijk.

Gisteren maar weer even gebeld.

Na vele testen en opnieuw opstarten router eigenlijk niets kunnen vinden.

Gezien de klachten uiteindelijk toch maar besloten een nieuw router op te sturen aangezien mijn V9 blijkbaar niet meer stabiel is.

Ik heb daarbij uitdrukkelijk verzocht om een nieuwe router op te sturen met vier ethernet poorten aangezien de huidige router (V9) en mijn 8 poorts netgeer switch vol zitten (de V10A heeft drie poorten waardoor ik voor 1 poort een extra switch aan zou moeten schaffen). Hoop dat dit goed gaat.

 

Overigens ben ik vriendelijk, geduldig en kundig door de betreffende medewerker te woord gestaan.

Niets te klagen.

Reputatie 7
Badge +15

@JRS54 Fijn dat er een nieuw modem onderweg is. Ik hoop dat dit dan een V10 zal worden, mocht je nou toch een V10a ontvangen kun je het dan laten weten? 

Dan ga ik uitzoeken hoe ik het anders op kan lossen! :)

Reputatie 3
Badge +2

Dank je.

Nog niets van KPN vernomen. Waarschijnlijk zijn ze nog op zoek naar een 4 poort Experiabox.

 

Ben inmiddels wel wat verder.

Ik kreeg vanmorgen de melding op mijn iMac dat er nog een apparaat met hetzelfde ip-adres op het netwerk aanwezig was.

Een refresh gaf geen ander ip-adres op mijn iMac, de ookla speedtest gaf geen verbinding met internet aan, ik kon niet op de Experiabox komen en de internetpagina’s in Safari werden wel geladen maar dan zonder afbeeldingen.

Een herstart van de iMac gaf geen ander ip-adres maar alles liep wel weer normaal.

 

Mijn problemen worden dus veroorzaakt door dubbele  ip-adres(sen).

Geen wonder dus dat KPN niets kan vinden en de problemen tijdelijk weg zijn na een herstart van de Experiabox aangezien de DHCP-pool daarna leeg is.

Nu nog de oorzaak van de dubbele ip-adres(sen) zien te vinden.

Reputatie 7
Badge +15

@JRS54 Dat zou bijna moeten betekenen dat er een DCHP apparaat in het netwerk zit dat ook ip adressen uitdeelt. Dat zou dan conflicten kunnen veroorzaken. 

Klopt het overigens ook dat je ondertussen bericht hebt ontvangen van het nieuwe modem? 

Reputatie 3
Badge +2

@Rutger_  Ja dat was ook het eerste wat bij mij op kwam. 

De enige in mijn netwerk die als DHCP server zou kunnen fungeren is mijn Synology NAS. De DHCP server daarvan staat echter uit.

Ik heb inmiddels al bericht gehad betreffende een nieuw modem.

Deze kan ik waarschijnlijk morgen ophalen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@JRS54 Top, zou je mij dan kunnen laten weten of je deze problemen ook ervaart met nieuwe modem?