Vraag

Rekening van 483 euro van ziggo

  • 26 October 2020
  • 5 reacties
  • 234 keer bekeken

Ik ben in augustus gebeld door KPN en daarmee ben ik over gestapt van ziggo naar KPN. Ben ruim 1,5 jaar bij ziggo geweest. KPN beloofde mij dat ze alles zouden regelen en de overstap geen problemen zou opleveren.

Ondertussen ben ik bij kpn, maar krijg ik nu een factuur van ziggo van 483 euro om het resterende abbonement af te kopen. Weet iemadn hoe dit kan en waar dit vandaan komt


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft u enkele maanden geleden waarschijnlijk bij Ziggo verlengt. En had u dus een nieuw jaarcontract. In dat jaar moet u natuurlijk niet overstappen. 

Hallo @Jan Huiskes   Vraag Ziggo om uitleg. Er moet toch een verklaring zijn.

Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen bij elke provider en ook bij Ziggo. Ben toevallig net ook overgestapt van Ziggo naar de kpn

Groetjes

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Jan Huiskes, bedankt voor je berichtje op ons Forum. Excuses dat ik er nu pas aan toe kan komen. Het is momenteel erg druk. 

 

Wat @Nick83 aangeeft zou kunnen. Als je binnen contract overstapt dan zit je in principe dus nog ‘vast’ aan je contract bij Ziggo en vragen zij om een afkoopsom te betalen. Je koopt je abonnementen dan af zodat je kunt overstappen naar een andere provider. Wat @Cristien zegt lijkt mee een goede. Je kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met Ziggo. Zij kunnen dan met je mee kijken en hopelijk het één en ander ophelderen. 

 

Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben!

Hallo Loes, dank voor je reactie. Maar ik heb gebruik gemaakt van de overstap services. Is het dan niet een klantvriendelijk gebaar om mij te waarschuwen, dat ik nog niet kan overstappen, vanwege mijn contract. Daarnaast heb ik 18 maanden netjes op tijd betaald, zonder een onderbreking in de betaling. I heb alleen een keertje aangegeven dat ik weg wilde, omdat de kwaliteit gewoon niet goed was van mijn wifi en toen hebben ze me beloofd dat het zou worden opgelost, Als dat een contract opnieuw starten is, dan moet je bang zijn om een telefoon gesprek te hebben met je provider, want voor je het weet heb je een nieuw contract afgesloten. Wel een beetje vreemd dit en helemaal als je gebruik maakt van de overstap services.

Reputatie 4
Badge +6

@Jan Huiskes ik kan me voorstellen dat je hier je vraagtekens bij hebt. Ik ga proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe de overstapservice werkt. Als je bij ons een abonnement aanvraagt dan gaan wij ervanuit dat je bij je huidige provider hebt gecheckt of je buiten contract bent. Wij kunnen namelijk niet inzien tot wanneer je Ziggo contract loopt en of je nog vast zit aan een contract. Het enige wat wij doen is de aanvraag bij Ziggo of we de lijn mogen overnemen. Het is dan aan Ziggo om aan te geven bij jou dat je opzegt binnen je contract. Helaas begrijp ik uit jouw bericht dat Ziggo dat niet heeft gedaan en dat ze vervolgens alleen de afkoopsom stuurde. Absoluut niet prettig, maar helaas ben ik bang dat je hiervoor toch echt bij Ziggo moet zijn. 

 

Reageer