Vraag

Reset modem V10 en SuperWifi punten vanwege geen wifi

  • 26 December 2021
  • 46 reacties
  • 988 keer bekeken

Hoi

Ik stel deze vraag voor mijn ouders .zij hebben modem v10 met super wifi punten. Lampje brandde groen van de super wifi punten en de 3 lampjes ook van het modem. Toch geen wifi. Dus modem gereset en de super wifi punten opnieuw geïnstalleerd . ( niet gereset)

Toen werkte het 3 dagen goed toen dezelfde probleem weer. Moet je altijd de super wifi punten resetten? Mijn ouders hebben de modem altijd op fabrieksinstelling , namelijk.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Hallo @eiberhofje welk merk en type modem is het?

 

Experiabox V10 @JanD

Hallo @eiberhofje , als de wifipunten goed werken hoort de WiFi op de modem uit te staan.

Reset de WiFi punten en sluit ze opnieuw aan als zijnde nieuw uit de doos, eerst beide bekabeld  rechtstreeks  op het modem en bij goede werking kun je er eventueel 1 loskoppelen en draadloos plaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @eiberhofje , als de wifipunten goed werken hoort de WiFi op de modem uit te staan.

Plaatje erbij:

 

Ja dat klopt ipv 4 lampjes branden er 3 op het modem. En de super wifi neemt het over. Toch geen internet.

Ik koppel dan de superwifi punt af op modem en ik rest alleen de modem

En ik sluit de super wifi punten aan. Maar ik reset ze niet. Moet dat dan want het werkt wel 3 dagen en dan opeens niet meer.

Moet ik de super wifi dan ook resetten

De modem van mijn ouders staan standaard op fabrieksinstelling daarom reset ik de super wifi punten niet. En moet ik dat dan juist wel doen

Nou ik was het dus zat kpn opgebeld nieuwe modem onderweg na meting

Da's mooi, probleem dus opgelost.

Ik vraag me alleen af of je al  een modem toegezegd had gekregen en daarna hier de vraag stelde, of heb je net precies pas gebeld?

@eiberhofje 

Op basis waarvan stelde KPN vast dat er een nieuw  modem  moet komen?

Denk er wel aan dat je het oude modem meteen in moet leveren bij het afhalen van het nieuwe modem.

 

 

@JanD mijn ouders belden en ik forumde op mijn data verbinding bij hun ( niet op de wifi). Bij storing is kpn 24 uur bereikbaar.

Maar ja ik weet ook niet of we een nieuwe kregen dus daarom ook gelijk op op forum vragen stellen.

Mijn ouders hebben de stekker van de modem eruit moeten halen en kpn ging meten?

Op basis daarvan kregen ze een nieuwe modem.

 

Ja zij weten dat modem en adapter moeten ze inleveren.

Reputatie 7
Badge +24

Is er ook tv? Bleef dat het altijd wel doen?

@Nick83 Nee dat deed het ook niet . Ze hebben smart tv met kpn app. En deze gaf aan  geen verbinding te hebben 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Nee dat deed het ook niet . Ze hebben smart tv met kpn app. En deze gaf aan  geen verbinding te hebben 

En de tv is verbonden via WiFi? Dan is dat logisch.

Maar ze hebben toch ook een tv ontvanger? Bekabeld aangesloten? Met witte afstandsbediening? 

@Nick83 dat hebben ze nog wel in bezit. Ze hebben er twee . Maar nu beiden smart tv.

Maar daar gebruikten toen er nog geen smart tv was  de devolo adapter omdat 1 tv verder dan dan het modem staat.

Die super wifi punten gebruiken we ook voor de tweede tv omdat betonnen muur en voor wifi in logeerkamer Maar die adapters gebruiken we niet samen met super wifi

 

Reputatie 7
Badge +24

De beeldkwaliteit van de tv ontvangers is veel beter dan die van de app. Maar goed.

Waar het mij om gaat: werkt bekabeld internet nog wel als WiFi weg valt? Want dat WiFi weg valt zegt op zichzelf nog helemaal niets.

@Nick83 ik weet dat niet of bekabeld werkt en hoe kom ik erachter Want geen laptop of zo in bezit daar.

Edit o daarom dus tv weer bekabeld aan sluiten om erachter te komen

Ga ik straks even doen

 

 

@JanD Maar mijn ouders krijgen een nieuwe modem wat kon kpn dan precies zien na doormeten ?

Ik begrijp dat je niet zo maar een nieuwe krijgt

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook de smarttv bekabeld aansluiten trouwens... zonder gebruik te maken van de tv ontvanger.

@Nick83 ja gaat lastig ik heb geen hele lange snoer. 

Maar heb janD ern vraag gesteld maar misschien kun jij hem antwoorden. Er is toch heus wel wat met het modem? Mijn ouders kregen na meting te horen dat een nieuwe modem werd opgestuurd

Reputatie 7
Badge +24

Mijn ouders hebben de stekker van de modem eruit moeten halen en kpn ging meten?

Op basis daarvan kregen ze een nieuwe modem.

Handig...

@Nick83 Dus dat had ook niet gemoeten vond het al raar. Maar ik hoorde dat duidelijk op de speaker. Maar ja sms is al binnen met retour adres en code voor omruilen

Die man heeft ons duidelijk willen helpen...…

 

Maar ja mijn ouders hadden ook gezegd we hebben superwifi punten ligt het daaraan, modem al gereset enz enz

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dus dat had ook niet gemoeten vond het al raar. Maar ik hoorde dat duidelijk op de speaker. Maar ja sms is al binnen met retour adres en code voor omruilen

Dit...

Mijn ouders hebben de stekker van de modem eruit moeten halen en kpn ging meten?

... is gewoon een trucje om de Experiabox om te ruilen.

De medewerker mag en kan namelijk niet zomaar zonder aanleiding een Experiabox omruilen. Door een meting uit te voeren waarbij het stekkertje los is word kunstmatig de aanleiding gecreëerd: het modem is stuk. Vervolgens kan de medewerker wel een nieuw modem opsturen.

Of daarmee het probleem opgelost is moet nog blijken.

@Nick83 ondanks dat de modem  en de super wifi het doen , ga ik de modem vanmiddag weer resetten en de superwifi erbij want dat laatste hadden we nog niet gedaan. Misschien zijn ze dan af van na 3 dagen geen wifi. Mijn ouders willen dit laatste niet want nu werkt alles goed. Maar ja ik vond wel dat die meneer van KPN ook had mogen vragen of we de super wifipunten hadden gereset naast het modem. 

 

Misschien was een nieuwe modem dan niet nodig geweest . Maar dat moet nog blijken

Hallo @eiberhofje , als de wifipunten goed werken hoort de WiFi op de modem uit te staan.

Reset de WiFi punten en sluit ze opnieuw aan als zijnde nieuw uit de doos, eerst beide bekabeld  rechtstreeks  op het modem en bij goede werking kun je er eventueel 1 loskoppelen en draadloos plaatsen.

 

 

 

@Nick83 hoe moet ik de superwifi resetten?

Onbekabeld aan modem ( allebei)

Of bekabeld aan modem

 

Hallo @eiberhofje nergens op aangesloten resetten met een paperclip o.i.d. totdat je het lampje aan/uit ziet gaan en/of knipperen, dan loslaten.

 

Reputatie 7
Badge +24

15 seconden ongeveer vasthouden.