Beantwoord

retour super wifi punten

  • 16 June 2020
  • 9 reacties
  • 667 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb de super WiFi punten op 2 mei retour verzonden met een retour doos en sticker maar heb nog steeds geen geld retour ontvangen, net telefonisch contact gehad met KPN en kan het verzend bewijs niet meer vinden maar moest de foto uploaden en dan gaan jullie kijken hoe dit op te lossen.…

*Admin: foto's aangepast i.v.m. privacy.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 June 2020, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Digisnarf , zo te zien ben je een zakelijke klant en adviseer dit via de zakelijke helpdesk op te lossen.

Het verzendbewijs kwijt raken is niet slim.

Als je een account bij PostNL hebt kun je de pakketten volgen en zien wanneer het aangekomen is.

 

Reputatie 1

Ik ben geen zakelijke klant, waarschijnlijk is dat verkeerd gegaan.. 

Het retour pakket is al 2 maanden geleden verstuurd en heb wel de foto met de retour door en retour sticker en de barcode staat normaal ook op het verzend bewijs dus het moet bekend zijn bij jullie...

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Digisnarf, vervelend dat je het geld nog niet terug hebt. De foto is verwijderd vanwege de privacy. Echter kijk ik dit wel graag met en voor je na. Je krijgt een privébericht van me met een e-mailadres. Als je daar de foto heen zou willen sturen dan kom ik er zo snel mogelijk bij je op terug!

Weinig medewerkers van de klantenservice weten dat een bestelling zoals super WiFi punten anders geretourneerd moeten worden dan de kastje voor ITV bijvoorbeeld.

 

Helemaal slecht is als jij alles in de doos meestuurt en specifiek vraagt om een bevestiging dat je die niet krijgt maar dat ze het ook niet oplossen.

 

Bij mij is het net zo gegaan. Uiteindelijk wel mijn geld terug op basis van verzendbewijs. Misschien zat er wel een baksteen in. Het is in ieder geval slecht te controleren.

Ik had naast mijn factuur ook een begeleidend briefje mee verstuurd, maar helaas zonder succes.

Hallo @Jeroen Ruiter , alleen heeft @Digisnarf  het verzendbewijs niet meer en ik ging er vanuit dat hij een zakelijke klant was omdat er een KvK-nummer op een label stond.

 

Ik geef alleen aan dat retourneren voor betaalde producten een hele andere procedure is als voor het terugsturen van KPN apparatuur die in bruikleen is.

Verzendlabel niet bewaren is niet slim maar ook geen hard bewijs als je geld moet terugkrijgen na mijn mening. Blijft dan bij KPN wat zij beslissen.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt helemaal gelijk, Jeroen. Dit soort apparaten moet anders geretourneerd worden afhankelijk van hoe je ze hebt afgenomen. Voor de volledigheid zet ik het even op een rijtje:

Heb je apparaten gekocht via de klantenservice of de monteur dan betaal je hiervoor via de factuur van je abonnement. In dat geval moet je de apparaten in de KPN winkel retourneren. Daar wordt dan gecontroleerd of je het inderdaad via de factuur hebt betaald en of je nog binnen de 14 dagen annuleringstermijn zit. Zo ja, dan krijg je op dat moment je geld terug. Hetzelfde geldt als je apparaten in de KPN winkel gekocht hebt. 

Heb je apparaten gekocht via onze webshop, en wil je binnen de 14 dagen annuleren, dan moet het inderdaad per post terug gestuurd worden. Neem dan in dat geval wel eerst contact op met onze logistieke partner en stuur niet zomaar iets terug. Meer info lees je hier.

 

@Digisnarf, dank voor de foto's en gegevens! Daarmee zie ik inderdaad dat het in dit geval niet goed is afgehandeld. Ik zie dat de Superwifi op 6 april is aangeschaft. Vervolgens zie ik dat je op 29 april contact hebt opgenomen dat je de Superwifi wilt retourneren. Dat is officieel te laat, want buiten de 14 dagen bedenktijd die je hiervoor hebt. Alleen is dat niet tegen je gezegd. En ook heb je niet de juiste informatie gekregen over hoe het retourneren werkt. Daarom zal ik hier in dit geval coulant mee omgaan. Zoals ik hierboven net schreef, dit had via de KPN winkel geretourneerd moeten worden en dat had jou dan ook zo uitgelegd moeten worden. Gelukkig is het retouradres wel van ons, dus hebben we de apparaten ook netjes terug nu. Dus in het kader van eind goed, al goed heb ik zojuist een creditering ingevoerd voor het aankoopbedrag. Die krijg je op je volgende KPN factuur in mindering gebracht.

Reputatie 1

Oké wist dit idd niet, had eerst met cava logistics contact gehad daar kreeg dus te horen dat het via kpn in Alphen aan de Rijn moest retouren,  dat het binnen 14 dagen maar kon retourneren wist ik al helemaal niet, heb al die tijd geregeld contact op het kpnforum om de WiFi punten aangesloten te krijgen maar dit mislukte constant dus toen werd mij geadviseerd om ze retour te zenden, ben wel blij met je antwoord en handelen maar zou wel veel duidelijker moeten worden en vooral die 14 dagen en waar te retourneren 

Iedergeval bedankt voor de oplossing 👍

Reputatie 7
Badge +30

De informatie staat op onze interne kennisbank beschikbaar voor alle medewerkers. Maar het is duidelijk dat daar in ieder geval in jouw situatie niet afdoende naar gekeken is. Ik zal dat aankaarten, zodat het hopelijk niet weer misgaat.