Beantwoord

Ring deurbel 3 plus op 5ghz.

  • 24 August 2020
  • 4 reacties
  • 1070 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb een vraagje, ik heb gisteren een ring deurbel gekocht. Deze kan op 2.4ghz en op 5ghz. Kan ik de deurbel alleen laten functioneren op 5ghz zonder de 2.4ghz uit te schakelen bij het inloggen op de experiabox?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg Jan91

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 28 August 2020, 18:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jan91 en welkom op het forum! Uit mijn hoofd kun je via de webinterface (mijnmodem.kpn of typ http://192.168.2.254. in de browserbalk) bij de meeste Experia Boxen via de wifi instellingen 2.4 Ghz uitzetten. Vaak onder de noemer (enable) radio die je dan op ja of nee kunt zetten. Als je die op nee zet zal hij de 2.4 Ghz niet meer uitzenden. Echter is het bij de V10A en Box 12 niet mogelijk om 2.4 en 5 Ghz te scheiden qua naam, dus ik weet niet zeker of alleen de 2.4 uitzetten in deze een optie is. Let er ook goed op dat je dan geen apparaten in huis hebt die alleen op 2.4 Ghz draaien, want die zullen dan helemaal geen wifi meer hebben.

Mocht je er niet uitkomen in de instellingen van de webinterface, wil je dan laten weten welk type Experia Box je hebt? Dan kijk ik mee! 

Reputatie 7

Kan ik de deurbel alleen laten functioneren op 5ghz zonder de 2.4ghz uit te schakelen bij het inloggen op de experiabox?

Persoonlijk zou ik de deurbel ook rustig op 2.4GHz aansluiten, die is meer dan snel genoeg.

Het maakt mijns inziens niet zoveel uit op welke band zo'n deurbel aangesloten is.

Mijn bewakingscamera's zijn ook via 2.4GHz verbonden.

Heey Sanne,

Dank je voor je antwoord.

Ik heb de Experiabox V10.

 

Mvg Jan91

Reputatie 7
Badge +17

Voor de V10 ga je via de webinterface naar Wifi > Geavanceerd (links in het menu) en dan zet je onder 2,4 Ghz Radio aan/uit op uit. Daarmee zet je heel 2,4 Ghz uit, risico daarvan is dat apparaten die alleen op 2,4 Ghz draaien dan geen wifi verbinding meer hebben.

De beste optie mijns inziens is dan om in ditzelfde menu de SSID naam van de 2,4 Ghz aan te passen naar een andere naam dan die van 5 Ghz. Je kunt de deurbel dan alleen met het 5 Ghz wifi netwerk laten verbinden door dit netwerk te selecteren, dan maakt hij geen verbinding met de 2,4 Ghz. 

Reageer