Vraag

Rood lampje op Experia Box blijft branden na reset

  • 20 March 2021
  • 8 reacties
  • 631 keer bekeken

Beste KPN team.    

Vandaag was internet vervallen. Gecehckt op internet er waren geen storingen. Een keer geprobeerd om normaal te herstarten en het werkt niet. Nu heb ik hard reset gedaan en de rood lampje blijft langer dan half uur branden. Het lijkt op andere forum vraag die ik had gezien waarbij de resultaat was dat Expedia box kapot was.

Hoe kan ik nieuwe box bestellen? 

Groetjes Han

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Rahimi H, welkom hier.

Hoe heb je de harde reset uitgevoerd? Door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken. :relaxed:

Dank voor je reactie Alex .. 

Ik heb inderdaad 10 seconden lang reset ingedrukt tot het rode lampje brandde.

Ik vul direct in KPN profiel..

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Rahimi H ik heb met de gegevens in je profiel de dingen na kunnen kijken. Zou je nog kunnen bevestigen dat de kabel die vanaf je NT naar het modem gaat in de rode poort WAN is aangesloten? Zou je ook nog kunnen aangeven dat ditzelfde NT nog stroom krijgt? Mocht hierop geen enkel lampje branden zou je dan als laatste nog aan kunnen geven of het stopcontact dat stroom geeft aan de NT wel een ander apparaat van stroom kan voorzien. Zodra je het laat weten kunnen we verdere aansturing voor je doen! :relaxed:

Hierbij de antwoorden

1) kabel vanaf NT is aangesloten op WAN (ik heb hem wel kort uitgehaald, nu weer in gedaan. Zou ik de hard reset helemaal opnieuw doen?)

2) NT heeft stroom (power lampje), Glas (lampje) en ook (na aansluiten WAN) ook Ethernet (lampje) aan. 

Ik merkte voordat ik hard reset ging doen het fout gaf bij aansluiten WAN in Experia. Toen klikte iets en op NT was Ethernet weg. Daarom had ik hard reset zonder kabel gedaan. Nu is de kabel in WAN. Mocht het nodig zijn om Experia uit te zetten en opnieuw hard reset knop te drukken laat me weten.

Extra uitleg: fout gaf in die zin het niet deed. Dus niet op scherm of een knipperende licht of zo. Het deed gewoon niet als ik de kabel met WAN aansluitte.

Reputatie 7
Badge +17

@Rahimi H in dat geval denk ik dat we via het forum  het probleem niet op kunnen lossen. Ik heb de technische dienst aangestuurd. Die gaan zo snel mogelijk contact met je opnemen om het samen op te lossen!

Beste KPN 

Ik wil aankaarten dat ik zeker haast heb bij oplossing van internet. Zakelijk doe ik veel gebruik van snel internet en heb snel.oplossing nodig. 

Het is evident dat Experia box het niet doet (ik heb wel technisch kennis). Ook zie ik in andere forum topic dat zelfde probleem opgelost is met de nieuwe Experia.

Daarom verzoek ik een snelle actie met name in sturen van nieuwe box... Graag hierbij een verzoek voor snelle handeling..

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Rahimi H het ticket is al aangemaakt om dit probleem op te lossen. De behandelaars hiervan zullen dit zo snel mogelijk oppakken. Tot die tijd kan ik niets doen om deze aansturing te versnellen ben ik bang.