Beantwoord

router V10a geeft geen ip adres meer

  • 20 October 2020
  • 20 reacties
  • 283 keer bekeken

Thuis heb ik de laatste tijd regelmatig problemen met de wifi. Alle apparaten kunnen dan niet meer verbinden met het internet, die geven dan aan dat ze geen IP adres krijgen. Ik heb de experiabox al regelmatig gereset maar dat is een tijdelijke oplossing. Soms gaat het een paar dagen goed, maar het kan ook 2x per dag fout gaan. Tv kijken wil dan nog wel gewoon. Dit probleem heb ik eerder nooit gehad. Ik heb het idee dat de router defect is.

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 28 October 2020, 08:11

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoeveel apparaten heeft u?

25 ongeveer, daar zitten ook 4 tv kastjes bij.

 

Vannacht is die weer uitgevallen. En vanmorgen heb ik de stroom er weer even af gehad en na een paar uur is het weer uitgevallen.

Ik heb in de modem gekeken toen ik weer problemen had. Kan iemand mij met dit probleem helpen?

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @Bert 84 en welkom op het KPN Forum! Excuses voor de late reactie maar het is helaas erg druk waardoor ik niet zo snel kan reageren als ik zou willen. Heb je nog een oplossing voor het bovenstaande kunnen vinden? Heb je naast een herstart van de Experia Box het modem ook al eens helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen? 

Ik heb deze problemen nog steeds. Vannacht/vanmorgen is het weer gebeurd. Ik heb nu de Experia Box terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat heb ik eerder ook al eens gedaan.

Maar ik ga het nu even aankijken hoe het de aankomende dagen gaat.

Reputatie 7
Badge +13

Dan zie ik je bevindingen graag tegemoet Bert. Post gerust een bericht wanneer je verder nog hulp nodig hebt dan help ik graag!

Sinds ik hem terug heb gezet naar fabrieksinstellingen is het wel beter geworden. Alleen valt het internet nu nog steeds af en toe even voor een minuut weg.

Maar het valt gelukkig niet meer helemaal weg dat ik de experia box moet resetten.

Reputatie 7
Badge +13

@Bert 84 Dat is dan in ieder geval vooruitgang! Gaat het bij het wegvallen van het internet dan specifiek om jouw draadloze internet of hebben dan ook bekabelde verbinding dan last van een dip? Je kan anders ook nog even de Wifi Manager doorlopen om de draadloze verbinding te optimaliseren!

Het gaat om alle verbindingen. Het tv kastje geeft dan ook even de melding 303. (die is rechtstreeks verbonden aan de Eperia Box).

 

De wifi manager heeft bij mij denk ik niet zoveel zin aangezien ik de Deco M5 gekoppeld heb aan de experiabox.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u die Deco in router modus of in accespoint modus staan?

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

Staat de WiFi op de Experiabox uit?

Ik heb de deco in accespoint staan en de meeste zijn ook bekabeld aangesloten.

En de wifi staat op de experiabox uit.

Ik heb idd ook 1 draadloze verbindingset maar die heb ik al jaren en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.  Maar daar hangt alleen maar 1 tv kastje aan.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb idd ook 1 draadloze verbindingset maar die heb ik al jaren en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

En nu misschien wel. Ik zou je aanraden deze er eens voor een paar weken uit te gooien. En tijdenlijk een kabel te leggen.

Reputatie 7
Badge +24

Een draadloze verbindingset kan voor heel nare vervelende storingen zorgen. Ook op apparaten die niet via dat set zijn aangesloten.

Gebruikt u ook nog een switch in huis? Een los kastje met 5 of 8 poorten om meerdere apparaten op aan te sluiten? Moet haast wel lijkt me. Want u heeft denk ik meer dan 4 bekabeld aangesloten apparaten. Wat is het merk en type?

Een draadloze verbindingset kan voor heel nare vervelende storingen zorgen. Ook op apparaten die niet via dat set zijn aangesloten.

Gebruikt u ook nog een switch in huis? Een los kastje met 5 of 8 poorten om meerdere apparaten op aan te sluiten? Moet haast wel lijkt me. Want u heeft denk ik meer dan 4 bekabeld aangesloten apparaten. Wat is het merk en type?

Dan ga ik dat maar even proberen. Is helaas niet echt handig maar ik zal het wel even proberen.

 

Ik gebruik inderdaad ook meerdere switchen ik heb de GS105e.

Reputatie 7
Badge +24

Een draadloze verbindingset kan voor heel nare vervelende storingen zorgen. Ook op apparaten die niet via dat set zijn aangesloten.

Gebruikt u ook nog een switch in huis? Een los kastje met 5 of 8 poorten om meerdere apparaten op aan te sluiten? Moet haast wel lijkt me. Want u heeft denk ik meer dan 4 bekabeld aangesloten apparaten. Wat is het merk en type?

Dan ga ik dat maar even proberen. Is helaas niet echt handig maar ik zal het wel even proberen.

 

Ik gebruik inderdaad ook meerdere switchen ik heb de GS105e.

Ok, die gs105e moet goed zijn.

Ik heb het even aangekeken maar ik heb nog steeds dat het internet uitvalt. Het lijkt elke dag rond hetzelfde tijdstip te gebeuren (21.45). Volgens mij reset de experia box zichzelf, het lampje word dan ook rood. Ik heb de draadloze verbindingsset niet aangesloten.

 

Dit staat er in de system log van de router:

 

Reputatie 7
Badge +13

@Bert 84 Excuses voor de late reactie. Dus de verbinding valt er weer om 21.45 tien uit Bert? En dat gaat dan om alle apparaten en niet specifiek een paar apparaten die verbonden zijn met een bepaalde router? Zoals ik de logs lees lijkt er dan een communicatiefout op te treden tussen de router en bepaalde apparaten in het netwerk.

@Remco_  ik heb het even een paar dagen aangekeken maar het lijkt nu wonderbaarlijk wel goed te gaan. (Of het gebeurd op momenten dat ik slaap of niet thuis ben.)

Toen het wel gebeurde viel alles uit. En de router ging zichzelf resetten.

Reputatie 7
Badge +13

@Bert 84 Dat zijn op zich positieve berichten Bert. Ik meet zelf ook geen verbrekingen meer op dit moment. Ik denk dat we het beste dan even het kunnen aankijken. Stuur gerust nog even een bericht als we iets voor je kunnen doen!

Reageer