Beantwoord

Router valt uit tijdens gamen

  • 25 March 2020
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Hallo,

 

De laatste tijd heb ik steeds een probleem met mijn router (Asus RT-N12D1). Deze router gebruik ik als access point. Beneden staat de KPN router, die de DHCP regelt. Als het goed is heb ik alles goed geconfigureerd op de Access Point router (DNS, NTP, etc.). Regelmatig tijdens het gamen, valt de router opeens weg en heeft het geen internettoegang meer. De router van beneden blijft het altijd doen. Als de router boven eruit vliegt, kan ik dus wel verbinden met het netwerk beneden, maar niet pingen naar de Access Point router. Als laatst heb ik op de KPN router UPNP ingeschakeld, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Ook dit hielp niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Met vriendelijke groet,

 

Robin

icon

Beste antwoord door Nick83 28 March 2020, 08:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Toevoeging: met name bij het gebruiken van de Playstation valt het uit.

Hoi @IcyEaglz . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees gaat het dus mis met die router? Ik kan alleen ondersteunen bij de experiabox. 

Als het probleem zich ook voordoet als jij alléén de experiabox gebruikt, kan ik daar verder induiken. Verder adviseer ik bij gamen altijd een kabel maar ik kan begrijpen dat daar niet altijd de mogelijkheid toe is. 

Hoi @Erwin_.

Ik had advies gekregen van de live chat om over externe apparaten een post op het forum te plaatsen, zodat mensen zoals u mij verder konden helpen. Ik heb tijdens het gamen altijd de kabel in mijn Playstation. Maar ik begrijp goed dat u mij hier niet verder kan helpen, omdat het gaat om een extern apparaat?

Zit er op die andere router ook dhcp? Ik neem aan dat je dat hebt uitgeschakeld? 

@Nick83 Heb jij nog bruikbare tips? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb die router even gegoogeld. Tis een heel goedkoop ding van maar 30 euro. Kan ook maar max 100 mbit aan, geen gigabit. Als u een 100 mbit aansluiting of sneller heeft, glasvezel misschien, dan kan ik me wel voorstellen dat da ding bij langdurige hoge belasting over de rooie gaat.

Wat u denk ik het best kunt doen is een gigabit switch voor de router plaatsen. En daar uw bekabelde apparaten op aansluiten. De router kunt u dan nog wel prima voor uw mobiel gebruiken.

Als u geen interactieve tv van KPN boven heeft, dan kan dat een hele goedkope zijn van maar 15 euro ofzo.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.