Beantwoord

Router WPA/WPA2

  • 19 February 2020
  • 13 reacties
  • 5433 keer bekeken

  1. Mijn WIFI geeft aan zwakke beveiliging. Ook op de iPhone van mijn gasten.
  2. Volgens de info (i in cirkel) is de beveiliging WPA
  3. Maar mijn router is ook WPA2.
  4. Hoe krijg ik de beveiliging van WPA naar WPA2?
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 February 2020, 12:42

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke router heeft u?

Ik heb de KPN Experia box. Type (?) ZXV10H220N. Eigen wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens komt deze in aanmerking om vervangen te worden voor een nieuwe. Even geduld hebben, een KPN medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur.

Bedankt. Ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt, de Experia Box V7 (ZXV10 H220N) wordt tegenwoordig direct door KPN omgewisseld, want deze kent al een flink aantal problemen, die soms tegelijk optreden (piepen, wordt erg warm, kast verkleurt geel/bruin).

@Hertog van Alva  Bel KPN klantenservice 0800 0402 en je ontvangt ws. nog voor het weekeinde een nieuwe Experia Box.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Hertog van Alva, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je de Experia Box V7 hebt, dan gaan we hem inderdaad allereerst omruilen. Ik ga er vanuit dat hiermee jouw problemen die je schetst ook opgelost worden. 

Heb je inmiddels al contact gehad telefonisch om hem om te ruilen? Zo niet, dan hoor ik het graag en ga ik dit voor je in gang zetten. Wil je dan ook even jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Beste Susan,

ik heb mijn profiel aangevuld en wacht op bericht over de omruil.

groet van Hertog van Alva

Reputatie 7
Badge +21

@Hertog van Alva, volgens de meting heb je een Experia Box V9. Deze kan ik helaas niet zomaar omruilen. Je kan als je bent ingelogd op de Experia Box gaan naar network > WLAN > security. Hier kan je de beveiligingssleutel aanpassen (ook de netwerknaam, bij SSID, en het wachtwoord kan je voor de zekerheid wijzigen). Wil je dit eens testen?

Sorry Susan voor de late reactie. Ik zat op een telefoontje of mailtje van KPN te wachten. Vandaar. Ik heb even gekeken. Er staat inderdaad V9 op mijn Experia Box. Wel vreemd dat hij dan kennelijk niet op WPA2 is ingesteld. Ik ga proberen, of het me met uw aanwijzingen lukt. Bij mij lukt zoiets namelijk meestal niet.

Hertog van Alva

Reputatie 7
Badge +21

@Hertog van Alva, helemaal goed. Laat je het even weten? Inloggen kan je trouwens ook doen via de informatie op deze website.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb je privéberichtje gezien @Hertog van Alva. Ik wil het toch wel in dit topic houden. Je vraagt hoe je in kan loggen op je Experia Box en of je hiervoor een wachtwoord nodig hebt. Als je nog nooit hebt ingelogd dan laat je het wachtwoordveld leeg. Heb je al wel een keer ingelogd? Dan heb je destijds zelf een wachtwoord aangemaakt. Weet je deze niet meer? Dan moet je jouw Experia Box resetten. Maar zoals gezegd kan je ook onze servicetool gebruiken (als je thuis bent).

Het is gelukt. “Zwakke beveiliging” verschijnt niet meer. Iedereen bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen @Hertog van Alva  en bedankt dat je het ons nog even bericht :hugging:

Reageer