Beantwoord

Sagecom modem werkt niet

  • 17 March 2020
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi!

Sinds vrijdag hebben wij hier thuis een Sagecom fast 4360 air kpn modem staan om het internet in het buitengebied te versnellen (wij hebben nu 3mbps downloadsnelheid). Gister zou hiervoor een monteur langskomen maar vanwege Corona is dit niet doorgegaan. Ik heb zaterdag zelf het modem juist geïnstalleerd (alle lampjes branden blauw), echter is er aan de internetsnelheid niets veranderd. 

Eerst dacht ik dat dit kwam, omdat wij een experiabox V8 hebben thuis, maar aan de telefoon werd ons zaterdag al verteld dat dit het probleem niet was, omdat de V8 up to date is. Toen is ons verteld dat de Sagecom waarschijnlijk nog niet geactiveerd was en dat wij daarvoor tot gister moesten wachten, omdat dat de dag was dat de monteur zou langs komen.

Vandaag opnieuw gebeld, want de snelheid is nog steeds niet veranderd. De vrouw aan de telefoon vertelde ons dat dit waarschijnlijk toch door onze V8 kwam en er is nu een V10 naar ons toegestuurd. Wanneer deze aan komt is nog niet bekend.

Nu vroeg ik mij af of iemand mij met zekerheid kan vertellen dat het niet werkt doordat de V8 niet geschikt is of dat er ook nog andere problemen kunnen zijn.

Wij werken hier momenteel thuis met 4 mensen op 3 mbps downloadsnelheid en dat is echt niet te doen, dus het zou fijn zijn om te weten wat de snelste oplossing is en niet telkens iets anders te horen aan de telefoon.

Alvast bedankt!

Ramona

icon

Beste antwoord door Ramona1998 19 March 2020, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Ramona1998 ik moet helaas bevestigen dat je inderdaad een V10 of V10A moet hebben als Experiabox. Met de V8 gaat het absoluut niet werken.

Hopelijk komt je nieuwe Experiabox snel.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Ramona1998, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals hierboven al wordt aangegeven, je hebt minimaal een V10 nodig.. Wat raar dat jullie iets anders verteld is.. :confused:  In ieder geval, daarna heb je de juiste collega te pakken gekregen. Normaliter zou je hem de volgende werkdag kunnen ophalen bij een servicepunt, maar omdat ook veel servicepunten dicht zijn of andere openingstijden hebben kan dit iets langer duren. Ik kan kijken of ik hier wat meer over kan vinden, maar zeker weten doe ik het niet. Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Bedankt voor jullie antwoorden! Helaas is me door 2 verschillende mensen van de klantenservice verteld dat het met de V8 ook zou lukken. Jammer van de miscommunicatie, dit zou duidelijker in jullie systeem kunnen staan lijkt me. Maar daar is nu niets meer aan te doen. Ik heb mijn profiel aangevuld dus als u wat meer kan vertellen over wanneer het geleverd wordt dan graag!  @Susan_ 

Reputatie 7

Dank je, Ramona. De V10/A is gisteren voor je aangevraagd. Ik zie dat hij nog niet is verzonden. Dat verwacht ik nog wel vandaag. Wat dan zou betekenen dat hij  morgen bij een servicepunt in de buurt binnenkomt. De afdeling zal over het algemeen kiezen voor servicepunten in supermarkten en dergelijke winkels waarvan we zeker of zo goed als zeker weten dat ze open zijn. Je krijgt per sms bericht zodra de verzending geregeld is. En dan nog een sms de dag erna als het pakje bij het servicepunt is aangekomen.

Reputatie 1

Zo net de V10 aangesloten en nu werkt het! Ik ben van 3 mbps naar 20 mbps gegaan, dus dat is een mooie vooruitgang. Nog steeds niet extreem geweldig jammer genoeg. Op de oude Huawei modem haalde wij soms wel 50 mbs. Ik zal hem in de loop van de week op wat verschillende plekken neerzetten, maar dat zal wel geen verschil gaan maken. Iedereen in ieder geval bedankt!

Reputatie 7

Goed om te horen, Ramona. Dat is een mooie stijging. De maximale snelheid die je met de Sagemcom haalt is 30 Mbit, daarop wordt hij afgekapt. Dit komt bovenop de snelheid van je vaste lijn. Heb je hem staan op dezelfde plek als de Huawei? Dan zou ik verwachten dat je in de loop van de week in ieder geval wel op die 30 gaat komen.