Beantwoord

Sagemcom 4G router werkt niet

  • 13 February 2021
  • 26 reacties
  • 771 keer bekeken

Sinds kort heb ik KPN Sneller internet buitengebied besteld.

Ik heb de Experiabox V10a i.c.m de Sagemcom 4G router.

Snelheidstests uitgevoerd, maar deze blijft hangen op 9 Mbps down en 0,9 mbps up .

Ook als ik de Sagemcom afkoppel of herstart blijft dit de maximale snelheid.

De Sagemcom is zichtbaar op het netwerk met IP 192.168.2.252.

ook heeft de Sagemcom een 4G verbinding ( 2 van de 3 streepjes ).

Ik heb ook een TP-Link 4G modem en daarmee haal ik 25 Mbps.

Mijn telefoon met KPN abonnement haalt 20 Mbps

 

Het lijkt er op dat het Sagemcom niet meewerkt.

Hoe is dit op te lossen ??

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 February 2021, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hoi @ZandmanJ . Welkom op het forum.

Erg jammer dat die sagecom geen bijdrage aan je totaalsnelheid lijkt te leveren.

Voordat ik van alles roep, wil ik graag de lijn doormeten.  Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hoi @ZandmanJ . Dank voor je gegevens.

Ik zie dat er vandaag een pakketje is bezorgd. Is dat een nieuwe 4g router? Ik wil liever geen dubbel werk doen en verneem graag of jouw probleem ondertussen is opgelost. 

Hi Erwin,

 

Ik heb geen pakketje ontvangen.  Ook geen bericht ontvangen van Post NL.

Vandaag nog even een test uitgevoerd.

Sagemcom 4G modem buiten gezet,; nog steeds geen verbetering in snelheid.

KPN simkaart uit de sagemcom in mijn eigen TP-Link 4G router geplaatst.

TP-Link geeft aan dat er een 4G verbinding is, maar geen internet mogelijk.

 

Het lijkt er toch echt op dat er nog “iets” geactiveerd moet worden op het 4G SIM kaartje.

Hoi @ZandmanJ . Leuk je even gesproken te hebben.

Er lijkt iets niet te deugen aan dat SIM kaartje. Toen we wat verder keken, bleek er een minieme hoeveelheid dat verbruikt te zijn. 

Het kaartje lijkt verder wel actief in onze systemen maar ergens gaat iets fout.

Ik ga een nieuwe 4g router op laten sturen. De logistieke afdeling werkt in het weekend niet. Dus ik verwacht dat je in de loop van volgende week een SMS’je krijgt met logistieke informatie. Mocht je woensdag nog niks vernomen hebben, laat het hier even weten. 

update: Een handige collega heeft het zojuist voor mij gedaan. Als PostNL meewerkt ligt ie morgen na 14:30 klaar bij de Spar. 

Ja, de 4G router lag vandaag bij de spar klaar.  wel supersnel overigens, klasse !.

 

De router opgehaald, aangesloten op de Experia, router aangezet.

Blauwe lampjes branden, ik kan inloggen op de admin pagina van de Sagemcom .

Enthausiast een speedtest gedaan …..

😒 9 Mbps download 1 Mbps upload. Geen snelheidswinst dus,

Op de Sagemcom doos staat dat het tot 48 uur kan duren voordat deze geactiveerd is.

Dus nog maar even aankijken denk ik ?

 

Reputatie 4
Badge +1

@ZandmanJ vaak help het om eerst de v10a te resetten en dan de 4g router een reset te geven. 

 

@Erwin_ in de monteurs organisatie wordt nog steeds aangegeven dat de v10a niet lekker werkt met de 4g router. Is dit bekent bij jullie?

@rpkoops ; Experia gereset en daarna de Sagemcom.

Speedtest blijft hangen op 9.6 mbps down , 0.9 up. Met en zonder sagemcom.

Met mijn smartphone met kpn abonnement haal ik 43 mbps down en 5 up.

aan de locatie ligt het dus niet :-|

Reputatie 2

Hier werkt het wel goed , maar hoe log je in de sagemcom ?

In de browser naar http://192.168.2.252/ gaan,

Bij de eerste keer inloggen is het ww leeg

Hier werkt het wel goed , maar hoe log je in de sagemcom ?

Welke snelheid haal jij @bamradio61 ?

Reputatie 2

Ik haal max 44mb down en up 16 mb , dit is niet altijd,  overdag is het minder , ong 33mb .

Ik heb mijn 4G router aan gesloten op mijn superwifi die boven staat , maakt dus draadloos verbinding met mijn experiabox , omdat ik geen utp kabel naar boven kan krijgen . Misschien is de snelheid nog hoger als dat wel zou doen , ik heb dat nog niet uit geprobeerd.  

Badge +19

Kijk hier eens hoe jouw positie tov de zendmasten is.  Om de juiste plaats van het 4g modem te bepalen. Ik haal met gemak 30 erbij maar moest wel de juiste plek zien te vinden.

Kun je via deze link eens kijken waar de masten bij jou staan, @ZandmanJ : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

 

Dank voor de zendmasten kaart. Maar de 4G router staat richting de juiste mast ( er staan er 3 rondom)

Met mij smartphone binnenshuis haal ik al 45 mbps via het KPN netwerk.

De 9mb die ik meet is puur DSL. ook met de sagemcom afgekoppeld haal ik de zelfde snelheid.

 

Hoe is het nu, @ZandmanJ ? Nog steeds geen verbetering?

hi @Erwin_ ,

 

Nee, nog steeds geen verbetering :-(

Ik blijf hangen op 9,6 download 0,9 upload.

 

Ik heb een Experia V10a . ik lees hier boven dat deze niet lekker werkt met de Sagemcom.

Kan ik een oudere Experia krijgen ?

Of kan er een monteur langs komen om het issue op te lossen >

Ik heb een verzoek bij mijn collega gedaan om een v10 te sturen. Als je dinsdag nog geen SMS hebt ontvangen met logistieke info, laat je het dan weten?

Hi @Erwin_ ,

 

Moedeloos !

Nieuwe Experia opgehaald. Zit een ZTE image in. H369A.

Voor de ADSL werkt dit prima ( het zelfde ). Nog steeds 9,5 mbps down en 0,8 up.

Maar de Sagemcom doet niks.

Losgekoppeld : geen verschil

Reset knopje ingedrukt: geen verschil

Andere UTP kabel: geen verschil

sagemcom met verlengsnoer buiten gezet; geen verschil

 

Next step: monteur ??

 

Ik lees bij andere posts dat SIBG mogelijk niet is geactiveerd .

Kan er iemand nagaan of dit is ingeschakeld op mijn abonnement ?

En controleren of de SIM is geactiveerd ?

@ZandmanJ . Heel merkwaardig. Alles brandt zoals het zou moeten branden en als jij inlogt zie je ook dat er connectie is. Maar toch geen 4g. :-(

Ik ga je morgenavond even bellen en dan regelen we een monteur om de boel ter plekke te inventariseren. We gaan dit vast oplossen. Moet gewoon werken. 

Vandaag nogmaals een speedtest uitgevoerd.

Tot mijn schrik haal ik nu 60 mbps down en 15 mbps up !!

 

Heeft iemand van KNPN ergens een vinkje aangezet ???

( want in magie geloof ik niet )

Ik heb nergens aan gezeten, erewoord!

Misschien heeft het omruilen het proces getriggerd om 4g actief te maken. Ik kan het eerlijk gezegd niet met zekerheid vertellen.

Is het wel stabiel nu?

Ja, de snelheid blijft rond de 40 mbps.

Bizar dat dit "vanzelf” gaan werken.

Dank voor de genomen acties en snelle terugkoppeling @Erwin_  !

ik gebruik de oplossing nu een maand of twee.

Er zijn sterke wisselingen in de bandbreedte. Ik gebruik de verbinding om Netflix te kijken, maar dat hapert regelmatig. De 40 Mb die ik in het begin haalde zit er niet meer in. Ik mag van geluk spreken als het 15 Mb is. De upload zit zo rond de 8 Mb.

 

Het lijkt er een beetje op dat ik wordt afgeknepen.

Niet tevreden met het product dus :-( 

 

Het plaatsen van een buiten antenne is nog een optie, maar dan moet ik weer €110,- investeren.

Als ik dit van tevoren had geweten ….