Vraag

Samsung J3, wifi valt steeds weg. Experia box V9

  • 4 January 2019
  • 3 reacties
  • 156 keer bekeken

Heb sinds korte tijd een Samsung J3 en wil deze uiteraard thuis gebruiken op wifi. Echter het verbinden met wifi op de telefoon gaat al erg moeizaam. Een andere telefoon van iemand anders verbind veel sneller. Uiteindelijk verbind het toestel wel maar komt er altijd een uitroepteken naast het wifi teken te staan. Melding: Er is mogelijk geen internet beschikbaar. En dat is dan ook het geval. Na geruime tijd werkt wifi dan plots wel even maar valt steeds weer weg. Ook als de telefoon even in standby is geweest en weer wordt geopend staat er weer het uitroepteken.
Heel instabiel dus allemaal.
De telefoon is up2date qua software, alle instellingen zijn nagelopen door iemand die er verstand van heeft (op beide apparaten), wifikanaal is al gewisseld en er is contact geweest met KPN. Maar geen oplossing. KPN verzocht ons op dit forum een vraag uit te zetten omdat daar collega's van hem opzitten die meer technische ondersteuning kunnen bieden.
Bij deze dus. Zijn er wellicht mogelijkheden om een nieuwer modem te krijgen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rinus, welkom op het forum! Die mogelijkheid is er wel maar ik vraag me af of dat de oplossing zal zijn. We hebben in het verleden vaker klachten gehad over de J3 in combinatie met de V8 en V10. Na een update van Samsung zijn die problemen verholpen.

Heb je jouw toestel kunnen testen op een ander WiFi netwerk? Werkt dat wel goed? Heeft het toestel een optie "Slimme netwerkwissel" bij WiFi? Probeer deze dan eens uit te schakelen. We merken soms dat er veel te agressief wordt geschakeld tussen WiFi en 4G waardoor je precies deze klachten krijgt.
Hallo Joran, sorry voor het late antwoord maar de Samsung J3 is onlangs nog geupdate en dat loste niets op. Slimme netwerkwissel staat al niet aan dus dat is het probleem ook niet.
Wifi werkt feilloos bij familieleden die bijv. een router hebben van Ziggo (Cisco routers). Wifi verbind dan veel sneller en blijft werken zonder problemen.
Met KPN router is dat dus niet het geval en dat kost me nu extra geld. Ben al dik in de tachtig en heb een laag abonnement (1GB data) omdat dat meer als voldoende is mits wifi ook thuis goed zou werken. Wat dat betreft is dit dus best wel een probleem voor mij.
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, ik ga nergens heen :)

Ik snap dat dit allerminst ideaal is. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan ga ik op zoek naar een betere oplossing.

Reageer