Beantwoord

Schade na bezoek monteur.

  • 6 March 2020
  • 13 reacties
  • 836 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties


De kosten van het monteursbezoek en de uitgevoerde werkzaamheden blijven staan. De monteur heeft geconstateerd dat op een 'kale lijn' (zonder andere apparatuur aangesloten) 20 Mbit/s meet. Wanneer andere apparatuur is ingeschakeld valt dit lager uit. 

Deze bevindingen zijn exact zo opgenomen in de monteursbon en deze is ondertekend voor akkoord. De storing met de televisie boven is verholpen en de snelheid (met andere apparaten ingeschakeld) kan niet verder geoptimaliseerd worden.
25 feb. 2020 9:40 p.m.
Raar maar ik had niet anders verwacht, jullie hebben dit bezoek van de monteur, tegen mijn bezwaar in , er door gedrukt, de monteur heeft zich op de tv,s gestort terwijl hier niets aan mankeerde , ik heb schade aan een muur , verkeerd gat geboord, een groot stuk uit de wand geboord, door te hard drukken en niet de boor z,n werk te laten doen, hij heeft het modem terug geplaatst in de meterkast, zodat ik nu schade aan de buitenkant heb, schroef gaten. Met dit alles moet ik ook nog kosten betalen waar ik niet om gevraagd heb, dus bedankt voor de geweldige service en alsjeblief doe ons klanten een plezier en bied geen service meer aan van dan wordt je als klant de dupe van.
25 feb. 2020 10:18 p.m.
Van de gemaakte schade had je me nog niet op de hoogte gesteld. Ik betreur het enorm dit te lezen. Zou je foto's kunnen sturen van de schade?

Ik ben zelf natuurlijk niet op locatie aanwezig geweest dus kan enkel zien wat de monteur heeft genoteerd in de opleverbon. Over de problemen met televisie lees ik het volgende;

"Klant maakte gebruik van de 650 dvs. Dat levert te veel storting op bij de klant. Vooral op de tv boven."

En hierbij is voor akkoord getekend. Kun je dit toelichten?
26 feb. 2020 8:35 a.m.
Goede morgen, ik zal wat foto’s maken.
26 feb. 2020 9:33 a.m.
Eerst een verkeerd gat geboord
Binnenkant kast, groot stuk uit de muur.
Stuk uit de muur
26 feb. 2020 9:58 a.m.
Plek waar het modem heeft gehangen, zonder reden verplaatst, moest weer in de meterkast, terwijl ik van andere monteurs gehoord had dat het modem beter niet in de meterkast kon hangen.
26 feb. 2020 10:01 a.m.
Bedankt voor de foto's. Ik wil je graag een eenmalige vergoeding van € 10,- aanbieden. Van dit geld kan een muurvuller van bijvoorbeeld Alabastine gekocht worden om de schade te herstellen.

Goed plan?
26 feb. 2020 11:44 a.m.
Wat denk je zelf,,,,,wil je verder geen berichten meer sturen, ik zal deze hele berichtgeving opsturen naar de klachtendesk.
26 feb. 2020 12:21 p.m.

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 17 March 2020, 09:47

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @hgjm Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Ik merk dat ik het ietwat moeilijk vind om te volgen, wellicht omdat je een deel van een chat met de collega van de klantenservice hier hebt willen posten? Als ik het goed lees heb je een monteur op bezoek gehad. Deze heeft een aantal zaken veranderd, maar je had hier geen toestemming voor gegeven. De monteur heeft schade veroorzaakt en hier heb je contact over opgenomen. Klopt het verhaal zo?  Kun je het toelichten en eventueel aanvullen? 

 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Ik kan maar een gedeelte kopiëren van de chat met webcast, het is een lang verhaal, heb wel 10 monteurs hier gehad, elke keer is veranderd maar telkens geen resultaat, toen er een bericht op webcare over WiFi dat er in Utrecht geweldig WiFi was op het centraal station reageerde ik ~ en nu nog bij mij~ zodoende kwamen we in gesprek, in dit gesprek en door metingen zijn er nog twee monteurs gestuurd en bij de laatste monteur zijn er dingen gebeurd waar ik niet om gevraagd heb en het ergste is de WiFi is nog steeds slecht, maar hiervoor moet ik wel 104 euro betalen, dit bedrag is inmiddels van mijn rekening gehaald. Deze laatste monteur dacht dat de tv de oorzaak was, dat blijkt niet zo te zijn. Hij heeft dvs kastjes verwijderd, het modem verplaatst WiFi versterkers afgekoppeld gaten geboord enz enz. Ik ben zeer teleurgesteld in de KPN, ik zit bij KPN al mijn hele volwassen leven en wil eigenlijk niet weg maar zo wordt ik er wel toe gedwongen. Misschien  kunnen jullie het hele verhaal wel op webcare zien , dan snap je het een beetje. Ik wilde alleen maar een beter WiFi niet meer en niet minder.

Reputatie 7
Badge +20

Je hoeft voor mij niet de hele gesprekken met de collega's van de chat te kopiëren: daar wordt het eerder onoverzichtelijker van, @hgjm :-) Ik kan de betreffende gesprekken niet direct teruglezen, maar ik kan wel het verslag van de monteur zien en ik heb ook even gekeken naar de situatie bij jou in huis. 

De monteur geeft in het verslag aan dat er het nodige is gedaan: de zaken zijn bekabeld aangesloten en er is een switch vervangen. De kosten hiervoor zijn zijn met je besproken, lees ik terug en je hebt er ook voor getekend. Voor zover ik het vanuit hier kan bepalen heeft de monteur dus alles gedaan om je te helpen. Kun je me uitleggen waarom je akkoord bent gegaan met de werkzaamheden, als je deze niet wilde? 

Belangrijk om te noemen is dat we op jouw adres maximaal 22 Mbit/s kunnen leveren en die benader je alleen als je dit via een bekabelde verbinding doet. De 22 Mbit/s is voldoende om regulier tv te kijken en te internetten, maar het houdt niet over. Als je via wifi verbinding maakt zal de snelheid altijd minder zijn dan bekabeld en op jouw adres is de snelheid dus al niet fantastisch. Je zult dus hoe dan ook snel moeilijkheden aanlopen als je van wifi gebruik maakt. 

 

Het zou voor jouw oordeel wel belangrijk zijn het hele verhaal te lezen, het heeft namelijk een aantal weken in beslag genomen, maar goed, even voor de goede orde ik heb niets getekend, ik moest naar mijn schoonvader van 92, dat is/ was bij de monteur bekend, dat van de bekabeling is bekend, maar ik betaal voor tenminste 22 mb,maar die heb ik nooit gehad.Dat de monteur gewoon dingen opschrijft die niet kloppen en dan mijn vrouw laat tekenen dingen doet waar ik niet om gevraagd heb, dat we de beschadiging pas zien als we de troep moeten op ruimen die deze monteur achterlaat. De monteur heeft inderdaad dingen gedaan waar wij niet om gevraagd hebben en het resultaat is nog steeds slecht WiFi en een vette rekening. Maar ik lees in alles de onwil om een trouwe klant goed te helpen maar te schofferen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil je zeker wel helpen, @hgjm Ik stel je vragen om de zaak duidelijk te krijgen, zodat ik kan bepalen wat we moeten doen. Je geeft aan dat de monteur dingen heeft opgeschreven die niet kloppen: wat is dat dan? En hebben jij en je vrouw niet duidelijk met de monteur overlegt over wat er wel niet moest gebeuren? Er staat wel degelijk een handtekening op de bon en daar kunnen we niet omheen ben ik bang. Dat er schade is ontstaan tijdens het bezoek vind ik erg kwalijk en daar moeten we zeker iets mee. Heb je daar foto's gemaakt? Die zou ik graag willen hebben. 

Beste Bart, als je verhaal leest op Twitter van webcare, daar staat het allemaal met foto,s, metingen enz, ik heb het nog bewaard maar ik kan het niet in zijn geheel kopiëren en hier plakken. Ik zal proberen om via mijn iPad en iPhone foto’s te maken maar als jij het verhaal kunt vinden dan scheelt een hoop gedoe.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @hgjm Ik kan deze berichten niet lezen en ik kan ook niet zomaar de berichten die je met de collega's van Webcare hebt uitgewisseld terugzien. Als je mij van je twitternaam kunt voorzien is dat eenvoudiger: zet deze even in je Forum Profiel en dan kan ik navraag doen. Ik heb de foto's nu verwijderd: gewoon om het overzicht in dit topic te bewaren, niet omdat je ze hier niet mag plaatsen. 

Heb je de veroorzaakte schade ook besproken met de collega's van Webcare? Want dat lijkt me de belangrijkste kwestie die nu speelt. En zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vragen die ik in mijn vorige bericht stelde? 

Twitter naam is hgjmderksen staat nu ook op het forum. Ja de schade heb ik gemeld, het antwoord was, dat ik 10 euro kon krijgen voor het kopen van albastine om de gaten te dichten, 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @hgjm Ik heb het verhaal inmiddels helemaal gelezen en het komt voor mijn gevoel toch behoorlijk overeen met wat we hier hebben besproken. 

De monteur heeft werkzaamheden verricht: er zijn kabels aangelegd en er is een switch vervangen. Gezien het feit dat we maximaal 22 Mbit/s op je adres kunnen leveren lijkt me geen onlogische keuze. Je benadert die 22 Mbit/s alleen als je bekabeld internet: via je wifi zul je het niet halen. Wat is er in jouw optiek opgeschreven dat niet klopt? Heb je vooraf met de monteur overlegd wat er moest gebeuren, waar heb je om gevraagd? 

Over de schade: als ik naar de foto kijk gaat het om een stuk rondom het gebied waar de kabel binnenkomt, van ongeveer 2 bij 2 centimeter. Klopt dat? 

Wat niet klopt is dat alles al bekabeld was, er is een kabel omgelegd vandaar de twee gaten, 1 x keer verkeerd en een gat met een stuk er uit van 3 cm. Ik zou 22 mbt/s krijgen nooit gehad, de monteur kwam voor de WiFi maar heeft alles aan de tv gedaan , dat was niet afgesproken, heeft het modem verplaatst, was niet afgesproken, ik weet verder niet meer wat ik hier over zou moeten vertellen zonder in herhaling te vallen. Ik vind het niet terecht kijk ook even hoe lang ik al trouwe klant ben, dat zou toch ook iets moeten zeggen, als ik niks te klagen heb zal ik dat zeker niet doen.

Reputatie 7
Badge +20

@hgjm Ik waardeer elke klant en jou uiteraard ook. Ik vind het oprecht jammer dat het één en ander niet naar wens is gegaan voor je. Dat spreekt hoop ik voor zich. Om een aantal zaken kan ik echter niet heen. Ik heb het verslag van de monteur zorgvuldig gelezen en ik heb je conversatie met de collega's van webcare doorgenomen. Ik heb ook overlegd met de collega's van webcare.

De monteur heeft opgeschreven dat je gebruik maakt van een DVS 650 (een Draadloze Verbindingsset), die te veel storing oplevert, vooral op de tv boven. De monteur heeft de storing opgelost: alles is bekabeld aangesloten en en er is een switch vervangen. Ik lees dat de situatie en de kosten met jullie zijn doorgenomen. De monteur duidelijk heeft aangegeven dat deze niét gecrediteerd kunnen worden, maar dat jullie willen proberen om deze kosten via de klantenservice toch retour te krijgen. De afspraak met de monteur is gemaakt voor 25 februari en de monteur is gekomen op dit vooraf gecommuniceerde tijdstip. Dat niet jij maar je vrouw aanwezig was en heeft getekend voor akkoord speelt dus geen rol. 

Dat betekent het volgende: de monteur heeft de situatie beoordeeld en hij/zij heeft in mijn optiek alles gedaan wat nodig was om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Er is een handtekening gezet voor akkoord en de monteur heeft ook met jullie over de kosten gesproken. Jullie zijn daarmee akkoord gegaan. De grondoorzaak van het probleem is dat er simpelweg niet meer snelheid mogelijk is dan 22 Mbit/s. Je zult beperkingen ervaren bij het gebruik van meerdere apparaten op hetzelfde moment en wifi is per definitie al langzamer dan bekabeld gebruik van internet. Dat er schade is ontstaan betreur ik. Ik heb hier overleg over gevoerd met de collega's van webcare en ik herhaal het aanbod dat zij je ook gedaan hebben: ik wil hier een vergoeding van 10,- voor aanbieden. Meer dan dit kan ik je niet aanbieden.  

Schenk de 10 euro maar aan het rode kruis, het gaat niet om het geld, het gaat om het feit dat KPN de monteur aanstuurde en deze niets bijgedragen heeft aan het WiFi probleem, deze aannemer in gehuurd door KPN,wilde alleen geld verdien, dat is hem gelukt, ik wil verder geen berichten of antwoorden ontvangen , bedankt voor de onvrijwillige service en veel arbeidsplezier. Maar er zijn nu belangrijker zaken aan de hand dan dezeonplezierige ervaring.

Reageer