Schandalige klantbehandeling

  • 26 July 2020
  • 12 reacties
  • 383 keer bekeken

Wat een ronduit schandalige klantbehandeling van KPN.

OVERWEEG KPN NOOIT ALS INTERNETPROVIDER!!! Een beschamende klantbehandeling is voor KPN aan de orde van dag. Een waardeloze administratie, klantenservicemedewerkers die werkelijk niks geven om de klant en valse beloftes is alles wat je van KPN krijgt. Na een halfjaar pure frustratie ben ik er achter gekomen dat met KPN geen land mee is te bezeilen en ben dus zelf maar overgestapt naar een andere provider (dit maakte KPN-medewerkers trouwens geen moer uit).

Toen ik ging verhuizen naar mijn nieuwbouwappartement ben ik meteen op zoek gegaan naar een internetprovider. Het liefst een met een stabiele snelle internetverbinding, maar ook een die het snel aan zou kunnen leggen. Nadat ik via een brief in de brievenbus contact had gezocht met KPN leek me dit de beste optie (helaas bleek het tegenovergestelde achteraf waar te zijn).

Begin maart ben ik voor het eerst in contact gekomen met KPN, omdat het om een nieuwbouw appartement ging, moest de complete aansluiting nog gelegd worden. Dit kon wel even duren werd me verteld. Nooit geweten dat “even” 4 maanden zou zijn. Eerst moest er iemand komen voor de aansluiting in de meterkast, daarna moest er iemand komen om het aan te sluiten op de hoofdkabel en daarna nog iemand voor de nameting. Tussen elke stap zat minimal 4 weken (waarom doen jullie dit niet allemaal tegelijk of in ieder geval in een korter tijdsbestek?).

Toen KPN eind mei eindelijke alle stappen doorlopen had, heb ik meteen aan de monteur gevraagd wanneer ik een werkende verbinding zou kunnen hebben. Hij gaf aan dat dit niet meer dan 24 uur in beslag zou nemen. 2 dagen later heb ik KPN gebeld om te kijken of ik nou eindelijk eens internet kon activeren. Bij de klantenservice medewerker ook aangegeven dat ik inmiddels al enkele maanden in corona tijd vanuit huis moest werken wat best moeilijk is zonder werkende internetverbinding. Helaas konden hun nog niet zien dat alles goed was aangelegd en ze gaven aan dat het met een update te maken kon hebben en dat ik volgende week maar weer eens terug moest bellen. Weer een week verder opnieuw de klantenservice gebeld om te vragen hoever ze waren met de update, helaas was er nog niks nieuws en de internetverbinding was nog niet beschikbaar. De volgende dag maar weer gebeld, met weer hetzelfde resultaat. De dag daarna weer gebeld en deze keer werd ik wel geholpen door iemand die aangaf dat er zonder toevoeging wel een abonnement afgesloten kon worden op dat adres. De toevoeging zou dan later door de back office wel weer recht getrokken worden.

Helaas gaf de Klantenservice medewerker aan dat de afspraak met de monteur wel nog 3 weken op zich zou laten wachten (ingepland op 7 juli) en dat ondanks het feit dat ik al 4 maanden aan het wachten was het proces niet versneld zou kunnen worden. Ik had deze datum al dik omcirkeld in mijn agenda en mijn afspraken voor die dag verzet, zodat ik eindelijk een werkende internetverbinding zou hebben. Maar het zou KPN niet zijn als ik niet op 6 juli een voicemail bericht binnen zou krijgen met de mededeling dat de afspraak niet door kon gaan omdat de verbinding nog niet goed gelegd was. Ik kon mijn oren niet geloven en heb meteen teruggebeld om te vertellen dat de monteur 2 maanden geleden al tegen mij had gezegd dat het binnen 24 uur beschikbaar zou zijn. De klantenservicemedewerker zou een interne ticket aanmaken om te kijken waar het mis ging. Dit zou 2 dagen op zich laten wachten. Inmiddels was ik het tijdrovende geneuzel van KPN al helemaal zat en zei dat ik zelf wel zou bellen. Nog geen 2 minuten later vertelde de monteur dat de kabel inderdaad al 2 maanden geleden gereed was gemeld voor gebruik, waarna ik meteen KPN weer opbelde dat het wel goed zou moeten zijn. Wat bleek nou de toevoeging (die de back office wel zou aanvullen) was nog steeds niet in het systeem zichtbaar, waardoor KPN en het kabelbedrijf dachten dat het om verschillende adressen ging. Ik heb het probleem uitgelegd en aangegeven dat ze de toevoeging erbij moesten zetten en dan zou het moeten werken, er zou weer een ticket aangemaakt worden en binnen 48 uur zou ik een update krijgen. Natuurlijk werd ik helemaal niet gebeld door KPN waarna ik zelf maar weer eens contact ging zoeken. Het hele verhaal voor de zesde keer uitgelegd aan een nieuwe klantenservicemedewerker die ook niet wist hoe dit nu kon, maar nog steeds geen toevoeging kon zien in het systeem. Ik begon me toch hardop af te vragen hoe moeilijk het kon zijn om 2 cijfertjes aan iemand zijn klantbestand toe te voegen…

Vanwege de problemen zou ik wel een noodpakket opgestuurd krijgen. Ik had nog aangegeven dat het adres in het systeem niet correct was en dat de toevoeging ontbrak dus met het versturen van het pakket moest daar rekening mee gehouden worden. Dat zou inderdaad meegenomen worden en binnen 2 dagen zou het in de brievenbus liggen. 2 dagen later nog steeds geen pakket, dus maar weer de Klantenservice bellen om te vragen waar dat ding bleef. De medewerker gaf aan dat het pakket retour was gestuurd omdat het adres niet klopte, maar ze zouden meteen een nieuwe aanvragen en sturen naar een generaal afhaalpunt. Deze werd tot tweemaal toe weer niet opgestuurd. Weer 4 dagen later heb ik gevraagd of ik het anders niet zelf in de winkel kon gaan halen omdat ik alle valse beloftes aan de telefoon helemaal zat was, en dit kon. Ik naar de winkel, maar het is wel KPN en natuurlijk zijn er geen noodpakketten beschikbaar in de winkel. Weer het hele verhaal verteld aan de winkelmedewerker, die weer een nieuw pakket had aangevraagd, deze kwam daadwerkelijk de dag erna bij het afhaalpunt aan en ik kon eindelijk beschikken over een noodpakket.

Inmiddels maak ik alweer 2 weken gebruik van het noodpakket en heb KPN gebeld om het te vragen hoe het met de vaste verbinding zit? DE TOEVOEGING WAS NOG STEEDS NIET AANGEPAST en daarom geen nieuwe update. Het snelste zou zijn om mijn oude abonnement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen op het juiste adres, helaas was het abonnement nu wel 75€ duurder geworden. Natuurlijk heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik onder geen enkele voorwaarden meer zou gaan betalen na de manier waarop ik door KPN was behandeld. De ene medewerker zei dat hij een aantekening zou maken dat ik recht zou hebben op een creditnota nadat de eerste 2 weken voorbij (toevallig ook het opzegtermijn...). Helaas kreeg ik niet alles geregeld en belde 1 uur later terug om het af te ronden, de andere medewerker kon de aantekening niet zien en dat de creditnota echt geen optie was. Ik was er helemaal klaar mee en zei dat ik dan wel naar een andere provider zou gaan. Als antwoord kreeg ik: “Oké helemaal goed dat moet je helemaal zelf weten”. HET BOEIDE DE MEDEWERKER WERKELIJK HELEMAAL NIKS DAT IK BIJNA 6 MAANDEN WAS BEHANDELD ALS EEN STUK VUILD DOOR KPN EN DAT ALS IK NIET TEVREDEN WAS IK MAAR EEN ANDERE PROVIDER MOEST ZOEKEN.

...

KPN jullie moeten je echt schamen. Jullie administratieve systeem is een grote puinhoop, jullie klantbeleving staat helemaal onderaan en het maken van valse beloftes is aan de orde van de dag. Ik raad daarom ook iedereen aan om er niet eens aan te beginnen en KPN als internetprovider niet te overwegen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Het is inderdaad treurig hoe dit allemaal gegaan is. Maar waarom heb je op 6 juli, toen je hier voor het eerst kwam, niet je verhaal verteld. Zo'n ingewikkelde zaak moet je niet telefonisch doen. Bij geen enkel bedrijf trouwens. De kracht van een forum is dat de medewerkers zich goed in kunnen lezen en adequaat kunnen reageren. Daar is het nu te laat voor. Als ik het goed begrijp ben je naar een andere provider gegaan. Nogmaals jij hebt je best gedaan maar de klantenservice heeft er net de pet naar gegooid. Erg jammer!! Een medewerker gaat hier zeker nog op reageren.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jeroennnnn, welkom op het forum! Wat een ontzettend naar verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar helemaal klaar mee was. Heel jammer om te lezen dat je je zo ongehoord voelt. Ik maak uit je verhaal op dat je niet het idee hebt gehad dat we moeite voor je deden. Dat vind ik heel spijtig om te lezen. Je krijgt overigens altijd terug waar je geen gebruik van hebt kunnen maken. Mocht dat 2 weken zijn, krijg je die terug, als het 2 maanden zijn, krijg je die vanzelfsprekend ook terug. Mocht ik op dit moment nog iets voor je kunnen betekenen, doe ik dat graag. Mocht je nog vragen hebben, laat het vooral weten!

Reputatie 2
Badge +1

Lol wat een inhoudsloze reactie van KPN zeg…

// Edit: zie de reacties hieronder voor een logische verklaring (gebrek aan gegevens) //

 

@Jeroennnnn je hebt helemaal gelijk, hier is echt veel fout gegaan. Een klein puntje ter 'verdediging' van KPN: hoewel het veel sneller had gekund, is het echt een gedoe om een lijn aan te leggen. Vaak zijn hier allerlei vergunningen van gemeenten voor nodig, die het niet erg vinden om 2 weken op zich te laten wachten. 4 weken tussen iedere monteur begrijp ik dan weer totaal niet.

Reputatie 7
Badge +30

Wat had je dan graag willen lezen, @Kindstranger?

Reputatie 2
Badge +1

Nou naast een uitleg over hoe het zo lang kan duren, zou het in mijn ogen ook erg attent zijn om in te gaan op de voorgestelde toevoeging / adreswijziging waardoor @Jeroennnnn opeens € 75,- zou moeten bijbetalen? Ik kan mij alleen voorstellen dat dit dan via een nieuw abonnement (vanwege de adreswijziging) zou lopen, maar het lijkt mij uitermate normaal om die € 75,- te vergoeden. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Als topicstarter dat wil weten, zoek ik dat met alle liefde voor hem uit. Vandaar ook de vraag om het te laten weten als ik nog iets kan doen. Ik kan me ook voorstellen dat hij er zo klaar mee is, dat hij hier geen zin meer in heeft. Vandaar dat ik het open houd. Zonder gegevens kan ik hier namelijk niets zinnigs over zeggen. 

 

Mocht hij meer kosten hebben vanwege dit, dan is het zeker mogelijk dat hier een vergoeding tegenover staat. Ook daar kan ik niets over zeggen zonder gegevens. Dit doet er ook niet meer zoveel toe als hij overgestapt is. 

 

Kortom:  ik begrijp wat je zegt, maar voor een eerste reactie voegt dit mijns inziens niet zoveel toe. Ik kan niets inhoudelijks zeggen zonder gegevens.

Reputatie 2
Badge +1

Persoonlijk lijkt het mij beter als je het gebrek aan gegevens had benadrukt in de eerste reactie indien Jeroen dossier gebonden informatie wil, maar ik begrijp je helemaal. Bedankt voor de verklaring en een fijne zondag nog! :)

Reputatie 7
Badge +30

Jij bedankt voor je duidelijke uitleg!

 

@Jeroennnnn vul gerust jouw forumprofiel in als je alsnog wilt dat ik mee kijk met je.  :-)

Beste @Marcia_ , 

 

Bedankt voor je reactie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alleen het gevoel had dat KPN niet naar me luisterde, maar dat het jullie ook gewoon niets interesseerde dat iemand ano 2020 vijf maanden zonder internet zou moeten zitten. En ik ben het met @Kindstranger eens dat een werkende verbinding leggen tijd in beslag neemt, maar de manier waarop dit is gebeurd is wel het uiterste. Daarnaast heb ik meerdere malen aangegeven (klantenservice, winkel, verschillende interne afdelingen) wat het probleem was en steeds wordt het balletje weer bij iemand anders neergelegd, erger nog de helft van de tijd werd het balletje bij mij neergelegd. Er was niet eens een mogelijkheid om onderling contact met elkaar op te nemen. De ene afdeling zei namelijk A en de andere afdeling zei B, waarna ik voorstelde om even met elkaar te gaan zitten, maar dat kon helaas niet? Geen idee waarom, ik kan telefoongesprekken voeren met 100 mensen tegelijk als dat moet, maar met iemand intern direct contact opnemen kan binnen KPN blijkbaar niet? Daarnaast moest ik steeds het probleem uitleggen i.p.v. dat jullie kwamen met een oplossing. Ook werden er steeds beloftes gemaakt variërend van het opsturen van een noodpakket tot terugbelafspraken die stuk voor stuk niet nagekomen werden. En dan als klap op de vuurpijl werd me ook nog verteld dat ik 75€ meer zou moeten betalen door jullie incompetentie. Ondanks het feit dat ik niet denk dat ik KPN ooit nog zou overwegen als Internet en TV aanbieder, lijkt het me niet meer dan normaal dat iemand eens gaat kijken naar wat er hier allemaal mis is gegaan. @Marcia_ ik heb daarom ook al mijn (klant)gegevens bij het forumprofiel ingevuld. Dan kan iemand eens kijken hoe vaak ik wel niet heb gebeld, hoe vaak er “interne tickets” zijn aangemaakt en vervolgens geen reactie op is geweest en dat iemand hier ook op aangesproken word. Daarnaast vraag ik me echt af waarom ik niet in verbinding kon komen met iemand die de autoristie had om er ter plekken iets aan te doen? Er hoefde maar 2 nummertjes toegevoegd te worden samen met een nieuwe monteursafspraak en jullie hadden een tevreden klant gehad.

 

Kortom, ik zou graag willen dat iemand hier eens naar kijkt en vervolgens is een welgemeend excuus wel het minste wat ik van KPN zou verwachten. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie nu in ieder geval waar de 75 euro vandaan komt: je had in eerste instantie 6 maanden korting en bij het opnieuw inleggen van de order konden we nog maar 3 maanden bieden. Het verschil, de 75 euro, zouden we alsnog vergoeden, begrijp ik uit de notitie van mijn collega. 

 

Daarnaast zie ik dat jij een glasvezel aanvraag gedaan hebt. Dat betekent dat KPN NetwerkNL verantwoordelijk is voor het aansluiten van glasvezel en de bijbehorende apparatuur. Ik wil niets afschuiven, maar tot die tijd kunnen wij daarin niets betekenen voor je, behalve af te wachten. Op het moment dat dit gereed is, kunnen wij aan de slag. Echter:  ik begrijp überhaupt niet dat wij deze aanvraag door hebben lopen op het foutieve adres. Tevens zie ik ook dat wij jou naar de winkel hebben gestuurd voor een noodpakket, wat helemaal niet kan. Mijn excuses voor deze ellende! 

 

De order is in ieder geval geannuleerd op dit moment. Daar ga je geen last meer van hebben! Mocht je nog andere vragen hebben of ergens tegenaan lopen, weet je me te vinden.

Beste @Marcia_ ,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Wat raar dat jij de notitie wel kan zien en de andere collega niet? Hoe kan dat? 
 

Verder heb ik inderdaad Glasvezel aangevraagd en KPN Netwerk NL zelf opgebeld om te vragen hoe het zat met de status, omdat ik de constante smoes dat het aan KPN netwerk NL lag al helemaal zat was. Ze gaven aan dat de verbinding al VANAF 16 MEI WAS VRIJGEGEVEN (ook al meerdere malen uitgelegd aan de collega’s van de klantenservice) maar zelfs begin juli kon dat door KPN zelf niet bevestigd worden (puur en alleen een belletje, of de toevoeging erbij was voldoende geweest), maar niemand nam daar de verantwoordelijkheid voor. Dus ondanks het feit dat jullie niks af wil schuiven is dat excuus meerdere malen tegen me gebruikt en nu weer terwijl KPN netwerk NL helemaal geen blaam treft en dit puur en alleen op KPN zelf af te schuiven is. Neem eens verantwoordelijkheid.


Verder is de foutieve aanmelding niet per definitie een slechte zaak aangezien de collega destijds aangaf dat het via de back office recht getrokken zou worden (zij deed tenminste iets voor me), maar daar is geen opvolging aan gegeven. Jullie administratie is gewoon een rotzooitje en dit bewijst het maar weer.
 

In ieder geval bedankt voor de excuses en ik hoop dat jullie, maar ook toekomstige klanten hier een les uit trekken.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Marcia_ ,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Wat raar dat jij de notitie wel kan zien en de andere collega niet? Hoe kan dat? 

Dit was wel even zoeken, maar er staat informatie op het adres mét en het adres zónder toevoeging. Dus als je niet goed zoekt, dan vind je het niet. 


Verder is de foutieve aanmelding niet per definitie een slechte zaak aangezien de collega destijds aangaf dat het via de back office recht getrokken zou worden (zij deed tenminste iets voor me), maar daar is geen opvolging aan gegeven. Jullie administratie is gewoon een rotzooitje en dit bewijst het maar weer.

Dat advies zou ik zelf niet geven, helemaal niet als op het huisnummer zónder toevoeging wel gewoon diensten geleverd kunnen worden. De order valt dan niet uit, zoals dat wel zou gebeuren als dat niet het geval zou zijn. Teveel risico's met dit als gevolg. 

 

Heel jammer hoe het uiteindelijk gelopen is, dit had echt niet gehoeven :-(.