Beantwoord

Service ID nodig

  • 20 January 2021
  • 15 reacties
  • 1125 keer bekeken

Badge

Goedemiddag sorry dat ik een oud topic nieuw leven inblaas, maar het afsluiten van een nieuw internetabonnement is nu al voor de tweede keer misgegaan en ik zit nu al een week zonder internet. Dit omdat ik geen service id heb.

 

Kan iemand mij aan mijn service id helpen.

 

Bvd P.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 January 2021, 13:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Pieter222, welkom! Een Service ID hoor jij als klant niet op te moeten vragen. Dat is iets wat providers onderling moeten regelen. Bij wie ben jij nu klant? En bij wie wil je klant worden? Waarom heb je nu geen internet meer? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 

Badge

Hoi Marcia ik heb al eerder geprobeerd over te stappen en daar is denk ik iets mis gegaan want sinds donderdag heb ik geen internet wel mobiel. 

T-mobile zegt dat mijn aanvraag geblokkeerd is omdat dsl wel mogelijk is op mijn adres maar zij daar een service id voor nodig hebben. Dit schijnt te veel.moete te zijn oid en daarom is het niet gelukt. 

Ik kon zelf proberen de id te achterhalen dan zou het mogelijk zijn.

 

Als je zou kunnen helpen graag' ik heb pc/huisnr toegevoegd.

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb geprobeerd om jouw service id te achterhalen. Helaas is dit niet gelukt. Een achterliggende afdeling van KPN kan dit wel. T-mobile zal zelf contact moeten opnemen met deze afdeling om dit probleem te verhelpen. Heb je gecontroleerd of het juiste adres (toevoeging huisnummer) op jouw bevestiging staat van T-mobile?

Badge

Bedankt maar zo gaat het dus al een tijdje ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Hoe kan dit nou zo moeilijk zijn?

Badge

Ik heb net met KPN wba gebeld en zij sturen me weer terug naar Tmobile

 

Kastje...muur 

Reputatie 3

Een service ID refereert direct naar ‘het lijntje’ van KPN naar jouw woning. Een service ID bestaat uit 3 letters, gevolgd door 6 cijfers. Bijvoorbeeld: ABC123456. Tevens staat hierin welke xDSL technologie er toegepast wordt op jouw verbinding. Dit service ID is op te vragen door KPN’ers middels postcode+huisnummer. 
 

Ik vind het ook vreemd dat T-Mobile hier om vraagt. Wellicht dat ze over het ‘waarom’ wat meer informatie kwijt willen?

 

@Vikash Wholese en WBA doen niets tot weinig met consumenten helaas. Annet zou info zoals service ID moeten geven.

 

Groet

 

Badge

Hoi BJB. De reden door tmob gegeven is dat de aanvraag door KPN is afgewezen. Telefonisch heb ik van kpn vernomen dat er 2 aansluitingen zijn hier. Waarvan 1 bezet. Echter andere huisnummertoevoeging. KS tmob denkt dat het hier misschien mee te maken heeft.

Reputatie 3

Hoi BJB. De reden door tmob gegeven is dat de aanvraag door KPN is afgewezen. Telefonisch heb ik van kpn vernomen dat er 2 aansluitingen zijn hier. Waarvan 1 bezet. Echter andere huisnummertoevoeging. KS tmob denkt dat het hier misschien mee te maken heeft.


Even ter info: ik werk dus niet voor de klantenservice van KPN 🙂.

Verder: Het lijkt er op dat T-Mobile moeite heeft om onderscheid te maken tussen de twee lijntjes. Om te voorkomen dat ze een aanvraag op een verkeerde aansluiting doen, doen ze een dubbelcheck vermoed ik. Wellicht dat er administratief niet helemaal goed omschreven staat welke lijn bij welke woning (huisnr) hoort. 
Dan geeft een service-ID inderdaad onomstotelijk aan om welke lijn het gaat. Dat verandert echter niet dat het (mogelijk) verkeerd in de administratie  staat.

 

Badge

Nee geen kpn gewoon behulpzaam waarvoor dank!

 

Ik heb het vermoeden idd dat het ook m een administratieve onvolkomenheid gaat en dat kost me erg veel moeite helaas.

Reputatie 3

Nee geen kpn gewoon behulpzaam waarvoor dank!

 

Ik heb het vermoeden idd dat het ook m een administratieve onvolkomenheid gaat en dat kost me erg veel moeite helaas.

Feit blijft echter wel dat u als consument hier helemaal niet bezig mee zou moeten hoeven zijn. Wanneer T-Mobile een aansluiting op het KPN net aanvraagt volgens procedure, krijgen zij altijd het service-ID van KPN... 

Reputatie 7
Badge +21

Ik kom op jouw adres geen (oud) KPN abonnement tegen. Dat is de reden waarom wij het service id niet kunnen achterhalen. Wanneer je van KPN naar T-mobile zou overstappen was het wellicht wel gelukt. Wanneer je jouw postcode en huisnummer op deze pagina invult krijg je de mogelijkheden te zien voor jouw adres. Ik zie dat jouw adres niet herkent wordt, waarschijnlijk is dat de reden waarom je nog geen internet hebt van T-mobile.  Dit moet door T-mobile zelf afgehandeld worden, 

Badge

Hoi Vikash bedankt voor de reactie. Ik vermoed dat hier het probleem zit. Op die pagina staat 21 en 21 1 beschikbaar voor dsl/koper. Het adres is echter 21 a en b. 21 en 21 1 bestaan hier niet.

 

Hoe kunnen we dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +21

Ik kom op jouw adres geen (oud) KPN abonnement tegen. Dat is de reden waarom wij het service id niet kunnen achterhalen. Wanneer je van KPN naar T-mobile zou overstappen was het wellicht wel gelukt. Wanneer je jouw postcode en huisnummer op deze pagina invult krijg je de mogelijkheden te zien voor jouw adres. Ik zie dat jouw adres niet herkent wordt, waarschijnlijk is dat de reden waarom je nog geen internet hebt van T-mobile.  Dit moet door T-mobile zelf afgehandeld worden, 

Hoi Vikash bedankt voor de reactie. Ik vermoed dat hier het probleem zit. Op die pagina staat 21 en 21 1 beschikbaar voor dsl/koper. Het adres is echter 21 a en b. 21 en 21 1 bestaan hier niet.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Ook dit kan je het beste doorgeven aan jouw nieuwe provider. Dit is iets wat zij moeten uitzoeken. 

Badge

Bedankt voor de reactie.

 

Voor de tweede keer is nu mijn aanvraag voor dsl gestrand en ik ga uitzoeken waar het mis gaat.

Reputatie 7
Badge +21

Vervelend dat het steeds niet lukt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad en dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.