Beantwoord

Servicelampje rood

  • 2 May 2020
  • 15 reacties
  • 196 keer bekeken

Goedeavond,

Zojuist gaat bij mij Services weer op rood. Dit blijft dan een minuut of zo en vervolgens gaat alles weer op groen.

Dit is de derde keer vanavond en de dit deed hij afgelopen maandag ook verschillende keren.

Dit is heel vervelend! Wat is hieraan te doen?

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 11 May 2020, 15:45

Bekijk origineel

15 reacties

Misschien even een simpele herstart? De router even van stroom en na 10 minuten weer aansluiten.

Dat ga ik zo inderdaad weer doen. Dit heb ik afgelopen maandag ook gedaan en dat hielp.

Deze week ben ik niet thuis geweest en pas sinds gisteren weer gebruik gemaakt van TV en internet.

Maar vandaag begint het weer. Heel erg storend!

Is het kabeltje vanuit de muur naar het modem nog goed? Wat gebeurd er als je bekabeld internet een paar dagen (geen praktische oplossing)?

Deze tool is draaien?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Bedoel je de utp van het modem naar het stekkerdoos (tv via stroomnetwerk)?

Ik bedoel de aansluiting vanuit de grond (dus eigendom KPN) naar je modem. Waar het internet zeg maar het huis in komt.

Ik heb geen idee. De KPN lijn komt in mijn meterkast binnen via een blauwe leiding. Deze gaat direct naar een KPN kastje, zie foto


Vanuit het KPN kastje gaat hij naar de modem (V10).

vervolgens naar een KPN stekker op het stroomnetwerk. Het werkt normaal altijd goed tot vorige week een paar keer en nu deze week weer.

In het verleden ook problemen gehad met slechte interactieve TV. Bleek na een getouwtrek aan de modem te liggen.

Toen de V10 gekregen en geen problemen meer gehad tot nu dan.

  •  
  •  
  •  

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @JohnPolder, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een rood lampje is meestal niet goed maar soms ook schijn.  Heb je ook daadwerkelijk problemen met internet en/of televisie als het service lampje rood brandt? Indien een simpele herstart dan niet werkt, wil ik vragen om te kijken of een reset werkt. Verder ben ik benieuwd naar eventuele metingen vanaf onze kant, maar hier heb ik wel wat gegevens voor nodig. Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik vanuit hier even of ik een probleem in de lijn kan vinden!

Dag Susan, sorry voor mijn late reactie. Inmiddels heb ik mijn gegevens bijgewerkt. Vandaag is het probleem weer begonnen. Inmiddels weer gereset maar na 5 a 10 minuten komt het weer terug.

Zojuist telefonisch contact gehad met KPN gezien het  probleem zich weer voor deed. Op advies een harde reset gegeven en kijken hoe dit gaat. Mocht het probleem terug komen moet ik weer contact opnemen. Waarschijnlijk moet de modem vervangen worden.

Zoals ik eerder heb gezegd, had ik dit probleem in het verleden al eens eerder gehad. Toen kwam een monteur kijken en bleek dat de modem niet goed meer was en werd deze vervangen. Probleem was toen opgelost.

Afwachten dus.

Reputatie 7
Badge +25

Ik ben Susan niet, maar reageer toch even. Goed dat je even hebt gebeld John. Laat vooral weten als wij hier nog wat in kunnen betekenen. Als een nieuw modem de oplossing is, dan regelen we dat.

Dag Paul,

Het probleem deed zich weer voor tot 3 x toe. Wij dachten even dat we ervan af waren. Mijn vrouw en ik vinden het nu niet meer leuk! Zojuist weer een harde reset gegeven. Kan KPN dit probleem voor ons oplossen.

Met vriendelijke groet,

John

Dag Paul, 

Overigens is de WiFi nu ook helemaal weg gevallen! Het Wireless lampje brandt groen maar totaal geen bereik al sta je er pal voor. De afgelopen weken is de WiFi achteruit gegaan. In de slaapkamer slecht bereik bv. Voor €72,00 per maand (wat best hoog is) vind ik dit best slecht. Wat gaat KPN nu doen? Ik heb de hoop een beetje opgegeven!

Reputatie 7
Badge +21

@JohnPolder goed dat je terugkomt! Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met een collega van mij. Er is een nieuwe Experia Box toegestuurd kan ik in de systemen terugvinden. Als het goed is kan je deze morgen na 14.30 ophalen, hou je me even op de hoogte of dit uiteindelijk wel de oplossing op lange termijn blijkt te zijn? :smile:  Ik hoop het in ieder geval wel voor jullie! 

Eerder deze maand hadden wij een paar maanden erg veel last gehad van een storing. Een rood service lampje en de TV gaf de storingsmelding, “zender niet bereikbaar” aan.  Op beide TV’s kregen wij geen beeld. Uiteindelijk hebben wij van KPN een nieuwe modem ontvangen, een Experia Box v10A. Erg fijn dat het probleem zo is opgelost! Dit was begin juni.

Nu, eind juni, hebben we de storing “zender niet bereikbaar” weer terug maar nu de volgende variant.

De melding komt te voorschijn wanneer bv. de TV in de woonkamer aanstaat en je daar gewoon TV kunt kijken en je vervolgens de TV in de slaapkamer aanzet en daar de storingsmelding in beeld komt. Daar kun je dus geen TV kunt kijken. 


Ook al herstart ik de TV-ontvanger en de DVS uit het stopcontact haal en de kabels er uit en er terug erin stop, krijg ik geen beeld. 

Zodra de TV in de woonkamer uit wordt gezet krijg ik in de slaapkamer weer beeld. Dit gebeurd ook andersom, als ik de TV in de slaapkamer aanstaat en geen beeld krijg in de woonkamer.

Maar,... nu is het volgende mij ook opgevallen. Wanneer ik de TV die de storingsmelding in beeld krijgt, op dezelfde zender zet waar de TV op staat die wel gewoon beeld heeft, dan krijg ik wel beeld. Maar, alleen op deze zender, alle andere zenders geeft hij de storingsmelding. 
En zodra de TV uit gaat waar wel alle zenders op te zien zijn, krijgt de andere TV weer alle zenders terug.

Dit heb ik niet eerder meegemaakt. Ik kan normaliter gewoon op 2 TV’s tv kijken. Ik dacht dat het probleem voorbij was!! Heeft dit te maken met de nieuwe modem? 

Reputatie 7
Badge +21

@JohnPolder goed dat je terugkomt met dit probleem! Je geeft aan dat je een draadloze verbindingsset gebruikt. Welke lampjes branden hierop in welke kleur als deze storing zich voordoet? Problemen met de televisie hebben hier vaak mee te maken, die adapters.. En wil je  beide ontvangers eens bekabeld aansluiten om te kijken of dit het probleem oplost? 

Reageer