Beantwoord

Servicetool internet werkt niet

  • 23 April 2020
  • 13 reacties
  • 1072 keer bekeken

Ik constateer dat het internet geregeld korte tijd uitvalt bij ons thuis. Net ook de servicetool geprobeerd te gebruiken, maar deze geeft aan dat deze niet verder kan om technische redenen!!

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 7 May 2020, 09:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Ik constateer dat het internet geregeld korte tijd uitvalt bij ons thuis. Net ook de servicetool geprobeerd te gebruiken, maar deze geeft aan dat deze niet verder kan om technische redenen!! 

 

Admin: bericht samengevoegd met eigen topic

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rini54, welkom op het forum! Is de servicetool waar het hier om gaat de Wifi Manager? Zo ja, controleer dan of je hierop inlogt met het MijnKPN account dat aan de vaste diensten gekoppeld is en of je met de wifi verbonden bent thuis. Dan moet hij werken! Laat je weten of het is gelukt? 

Hallo Sanne, het gaat niet om de Wifi Manager. Het gaat om de tool waarmee je “wegvallend bekabeld internet” kunt controleren.

Reputatie 7
Badge +17

Helder. Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien er verbrekingen te vinden zijn. Wil je ook toelichten hoe je geconstateerd hebt dat de verbinding wegvalt? Op welke apparaten was dit, hoe merkte je het en waren een aantal van deze apparaten ook bekabeld aangesloten?

Ik heb de gegevens verder ingevuld. Ik merk dat regelmatig via mijn pc (laptop) , die bekabeld aangesloten is. Ik heb dan bijvoorbeeld NPO radio 2 op staan, die dan plotseling uitvalt. Verder ook op onze mobiele telefoons (via wifi) als je plotseling geen site kunt openen. Er verschijnt dan een uitroepteken bij het wifi-teken. Ik heb de wifi in ons huis kortgeleden verbetert door twee experia-wifi's te plaatsen. Het signaal komt altijd vanzelf na enige tijd weer terug.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Rini54. Hoe lang ervaar je deze problemen al? De laatste onderbreking op de lijn is van 5 dagen geleden voor zover ik kan zien. Heb jij het nog wel in de afgelopen dagen ervaren? Dan kunnen we wellicht een beetje gaan uitsluiten waar het probleem zit.

Ik heb met het mooie weer weinig achter mijn pc gezeten, dus daar heb ik het niet op gemerkt. Volgens mij gisteren nog wel op mijn telefoon. Bij het wifi-teken verschijnt dan een uitroepteken! Als ik dan bij wifi kijk van ons modem staat er “internet mogelijk niet beschikbaar”. Het zijn altijd korte onderbrekingen tot maximaal 1 minuut (schat ik in).

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap wat je bedoelt wat betreft die WiFi-verbinding. Maar sinds wanneer ervaar je deze problemen? Sinds een aantal dagen, weken of maanden? Je hebt sinds kort Experia Wifi's, ervoer je deze problemen al eerder?

Ja, de problemen waren er al van voor de Experia Wifi's geïnstalleerd zijn. Hoe lang al, kan ik niet meer zeggen!

Zojuist weer een onderbreking van het internet, van 08.58 - 09.06. Gemerkt omdat ik mijn telefoon (via wifi) op Radio2 had staan, die plotseling wegviel. Bij controle gaf de wifi verbinding “internet misschien niet beschikbaar” aan.

Reputatie 7
Badge +25

Excuses voor de late reactie! Ik heb nogmaals een meting uitgevoerd en het lijkt niet de gehele verbinding te zijn in ieder geval. Je ervaart deze problemen dan ook niet met de tv als het goed is. 

Ik zeg nu alvast dat ik vooralsnog geen monteur kan sturen i.v.m. corona, maar we doen natuurlijk altijd ons best om te helpen.

Zou je het modem een keer een harde reset willen geven?

Klopt, wij hebben geen problemen gezien bij tv kijken. Ik heb een aantal dagen geleden het modem een harde reset gegeven. Tot op heden nog geen storingen geconstateerd.

Reputatie 7
Badge +25

Klopt, wij hebben geen problemen gezien bij tv kijken. Ik heb een aantal dagen geleden het modem een harde reset gegeven. Tot op heden nog geen storingen geconstateerd.

Dan hoop ik dat dat zo blijft! Laat het anders vooral weten.