set top box KPN (glasvezel)

  • 23 February 2019
  • 9 reacties
  • 444 keer bekeken

Hallo!

Momenteel heb ik kabel van Ziggo en had ooit gelezen dat de TV-ontvanger bij KPN sneller is dan die tergend trage, verschrikkelijk slome, ontzettend irritante, waanzinnig slecht functionerende Horizon mediabox van Ziggo.

Als dat zo is, dan kan ik NIET wachten om over te stappen.

Wie kan enige info geven over de TV-ontvanger? Bedankt !!

9 reacties

Badge +12
Hoi Bas,

Welkom bij KPN 😉

Ik ben zelf 5 jaar geleden overgestapt van Ziggo (toen nog UPC) naar KPN. En ik moet toegeven: wat een verademing was dat! De Horizon is qua layout wat mooier maar trrgend langzaam en veel problemen. De ontvangers van KPN zijn simpeler maar zeer doeltreffend. Bij mij geen haperingen, vastlopers etc en het beeld is zeker met een glasverbinding uitstekend. Sommigen zeggen dat Ziggo ietsje beter is maar bij mij zeker niet. Alles valt of staat met goed verbindingen. In het geval van KPN zijn dat UTP-kabels. Opnemen gebeurt in de cloud en werkt perfect. Omdat je geen hd in het kastje hebt is de ontvanger ook een stuk kleiner dan de Horizon. Ik raad je dus zeker een overstap aan!

Kijk ook even op de site van KPN. Er is genoeg info te vinden over de ontvangers.

Grt, Edwin
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @bas239392084290340329. Welkom op het forum van KPN. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de Horizon mediabox van Ziggo. Uiteraard kan ik je alles vertellen over onze eigen tv-ontvanger. Ik denk dat de meeste vragen op deze pagina al beantwoord worden. Mocht je toch nog vragen hebben, dan horen we dat graag van je. Ik help je graag verder. 🙂
Reputatie 1
Ik ben ruim een jaar geleden overgestapt van Ziggo naar KPN, omdat ik helemaal gek werd van die Horizon.
Ik had een 2e Horizon kastje om boven te kunnen kijken. Deze moet verbinding hebben met de grote horizon beneden (via coax kabel).
Deze verbinding viel heel vaak uit, en dan moest je weer naar beneden de grote kast 10 seconden uit zetten, weer aan, terug naar boven en weer connectie maken, en hopen dat het werkte. Soms 3 keer op en neer van boven naar beneden.
Toen mijn vrouw ziek werd en bedlegerig en dus veel op bed TV keek werd dat helemaal een probleem, totdat ik uiteindelijk maar de knoop heb doorgehakt,en ben overgestapt naar KPN. omdat we glasvezel hadden. Ik heb 5 KPN kastjes ( 2 gratis en 3 betaald) en alle 5 lopen ze als een zonnetje.
Heel af en toe wil Netflix wel eens haperen en dan zet ik het kastje uit en aan, en na opstarten werkt het dan weer prima.
Die grote horizon kast werd ook erg warm, en verbruikt denk ik meer energie dan die kleine kastjes van KPB, wat eigenlijk mediaplayers zijn. Opnemen etc. gebeurt in de cloud, dus geen herrie van harde schijven etc.
Internet van KPN is 500 Mbps, en stabiel. Internet van Ziggo was 300 Mbps en ook stabiel. Ik ben dus overgestapt vanwege die ellendige Horizons, maar was verder wel tevreden over Ziggo,
Toch geen dag spijt gehad van mijn overstap naar KPN, want TV kijken is veel prettiger. Ik heb ook net een 4K TV gekocht en met 2 Ultra HD ontvangers perfect beeld.
Bedankt John. Inderdaad, een manier om de Horizon box nog enigszins te versnellen was om hem in hoge energiemodus te zetten, waarbij hij continue ca. 30 Watt verbruikt. Dat is al helemaal niet te verkopen qua financiën, milieu en duurzaamheid.

Voor de rest ben ik ook gewoon tevreden over Ziggo, maar die kastjes doet ze echt de nek om.
Reputatie 7
Badge +21
@bas239392084290340329 Onze nieuwst tv-ontvangers verbruiken tijdens het tv kijken ca. 5,8 watt. Ik heb even een aantal vragen. Mocht je besluiten om over te stappen naar KPN, dan adviseren we klanten vaak om (als het even kan) de tv-ontvanger aan te sluiten met een netwerkkabel. Is deze mogelijkheid er? Het is ook mogelijk om een Draadloze Verbindingsset te gebruiken, maar een bekabelde verbinding is stabieler. Heb je al bekeken welke snelheid er geleverd kan worden door KPN. Dit kun je bekijken op deze pagina.
@Vikash Ik wacht totdat glasvezel hier beschikbaar is. Vanuit de meterkast richting het TV-aansluitpunt heb ik echter geen UTP liggen. Ik heb dit ooit gepoogd, maar met een trekveer kom ik er gewoon niet doorheen. Ik ben voor dit stuk gebonden aan coax. Kan het signaal vanuit de meterkast worden omgevormd zodat het geschikt is voor transport over coax en uiteraard omgekeerd als input voor de TV-ontvanger? Ik heb zelf al wel een draadloze verbindingsset over het elektriciteitsnetwerk, maar dat redt het niet qua snelheid.
Reputatie 7
Badge +21
Helaas is het niet mogelijk om gebruik te maken van een coaxkabel d.m.v. een omvormer. Jammer dat het niet gelukt is om een netwerkkabel richting de tv te trekken. Je kan proberen om de coaxkabel als trekveer te gebruiken. 😉
Met als wezenlijk risico dat ik geen enkele kabel meer heb richting TV.. nou nee.
Reputatie 7
Badge +21
Ik probeerde even mee te denken maar ik begrijp dat je geen risico niet wil lopen dat je helemaal geen kabel meer hebt, richting de tv. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer