Vraag

Sinds 1 Gbit/s maakt printer geen verbinding meer met wifi

  • 20 April 2024
  • 14 reacties
  • 183 keer bekeken

Sinds se verhoging van de internetsnelheid naar 1 gb maakt de printer geen verbinding meer met wifi. Wat kan hiervan de reden zijn?


14 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Heb je ook een ander modem gekregen? 

Reputatie 7
Badge +7

Sinds se verhoging van de internetsnelheid naar 1 gb maakt de printer geen verbinding meer met wifi. Wat kan hiervan de reden zijn?

Als alleen uw snelheid is gewijzigd zal alles, ook de printer gewoon moeten werken. Is deze normaal via WiFi verbonden koppel dan de printer opnieuw aan het netwerk. 

Dat dacht ik ook, maar wat ik ook probeer....hij maakt geen verbinding meer!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lex Bergers ,

Kan het zijn dat jouw printer alleen werkt op een Wifi-netwerk van 2,4 GHz? In dat geval kun je een tweede Wifi-netwerk aanmaken. 
 

 

Er is toch niks aan het netwerk veranderd? Alleen de snelheid is verhoogd. Hoe kom ik erachter of ik nog een 2.4 netwerk heb?

Reputatie 7
Badge +28

Dat kun je checken door de stappen te volgen in de links hierboven. Kies wel de link voor het juiste modem. 

Heb het 2.4 netwerk aangemaakt, maar de printer wil nog steeds geen verbinding maken.

Ik zie wel beide netwerken. 

Reputatie 5
Badge +5

Probeer je printer te resetten en het Wifi netwerk te vergeten en het dan weer opnieuw aan te melden met Wifi. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lex Bergers, welkom op onze community! Vanuit KPN heb ik er weinig over te zeggen maar ik zie dat de community al goed meedenkt!
Heb je t in de tussentijd nog werken kunnen krijgen?
Wat voor printer gebruik je precies? En wat voor experiabox? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

Nee, helaas werkt de printer nog steeds niet.

Het is een HP photosmart 5520 en van KPN hangt er een box 12.

De printer heeft het altijd goed gedaan, tot de KPN update.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je voor je 2,4Ghz wifinetwerk wel een aparte wifinaam gemaakt? 

Jazeker!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er vanuit KPN helaas ook niet echt een verklaring of oplossing voor, heb je ook al contact gehad met de fabrikant van de printer?

Nee nog niet.

Reageer