Vraag

Sinds enkele dagen trage internetverbinding

  • 23 April 2024
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste lezer,

 

Na de laatste 'landelijke TV’ storing is mijn Internet (Glasvezel) erg traag.

Mijn down- en up snelheid is normaal gesproken > 200 Mbps.

Nu de laatste dagen na deze storing is de down/up snelheid z'n 90 Mbps.

Mijn infrastructuur binnen is absuluut niet gewijzigd en ik heb het vermoeden dat in de KPN infra iets is gewijzigd,

Online test via een website geeft KPN aan dat de verbinding in orde is waar ik aan twijfel.

Hopelijk kunt u dit snel oplossen?

 

Met vreindelijke groet, Cor


6 reacties

Heb je de snelheid bekabeld gemeten @shorty 

Reputatie 1
Badge

Bekabeld gemeten, warme reset en harde reset terug naar fabrieksinstelling geen resultaat helaas. Ik mis zowel voor up_ als down ruim 120 Mbps.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @shorty. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je ineens een trage internetverbinding hebt en een reset het probleem niet heeft verholpen. Heb je alle stappen in onze Online Servicetool al eens doorlopen? Als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Zij hebben de mogelijkheid om jouw verbinding door te meten. 

Reputatie 1
Badge

Beste Vikash,

 

Dank voor je reactie.

Ik had een aantal malen de ‘Online Servicetool’ geheel doorlopen, waarin de conclusie was dat de verbinding ‘in orde’ was en dat ik een monteur kon bestellen.

Ik was bezig een Laptop te regelen om voor ‘200%’ zeker te zijn nogmaals te testen direct op de INFRA voordat ik verdere stappen zou gaan ondernemen.

Op dit moment de verbinding getest en deze is weer ‘de oude', dus het is min of meer weer opgelost.

Mijn inziens was er TOCH iets geweest aan de kant van KPN. Dit zo definitief vast te stellen omdat ik nl. 50 jaar in dit bedrijf heb gewerkt, waaronder decennia als storingsmonteur.

P.S. Ik vind het een kwalijke zaak dat het probleem nog steeds niet is opgelost om ‘in te loggen’ op mijn KPN Box 12b. (lukt totaal niet met div. verschillende browsers ook niet via mobiel). Hoe gaan jullie verder hiermee om, aangezien ik niets kan programmeren?

 

Met vriendelijke groet,

Cor

Reputatie 7
Badge +21

@shorty Wat fijn om te horen dat de snelheid weer normaal is. 

P.S. Ik vind het een kwalijke zaak dat het probleem nog steeds niet is opgelost om ‘in te loggen’ op mijn KPN Box 12b. (lukt totaal niet met div. verschillende browsers ook niet via mobiel). Hoe gaan jullie verder hiermee om, aangezien ik niets kan programmeren?

Misschien helpt het onderstaande topic jou verder hierin

 

Reputatie 1
Badge

Beste Vikash,

 

In het verleden ben ik al uren bezig geweest om in te loggen.

Vandaag wederom vele 10-tallen pogingen uitgevoerd en doorgelopen volgens alle verschillende opties om in te loggen maar helaas zonder resultaat. Steeds de melding “Wrong login information".

Alle tekens t.b.v. het ‘admin password” zijn correct. Ook nog geverifieerd met de QR code op het modem.

Vele verschillende browsers zoals Firefox, Edge, Brave, Chrome geprobeerd, ook via Privévenster / InPrivate / Incognito , http, https, cache, geschiedenis etc. opgeschoond, met als resultaat dezelfde foutmelding (uiteraard zonder een actief VPN).

 

Als ik het goed heb, ook in het verleden eens gelezen dat het vermoedelijk te maken heeft met de karakters van het password. In mijn geval is dit:     ;v@1(XmP1Y

 

Veder nog opties om dit hardnekkig langdurend probleem eens tot het verleden op te lossen?

 

Groet, Cor

Reageer