Vraag

Sinds gisteren haperende wifi

  • 27 March 2021
  • 8 reacties
  • 52 keer bekeken

IK heb sinds kort internet van KPN, naar tevredenheid, echter sinds gisteren hapert de wifi voortdurend. Zodra ik mijn laptop aanzet of gaat het wifi lampje in de modem knipperen. Heb alles al geprobeerd, zoals resetten modem, stekker uit modem en laptop uit en weer aan.

Ik kan ook geen klantenservice vinden van KPN.

 

met vriendelijke groet

MT


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @marcotaal en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Goed dat je aan de bel trekt! Mooi om te lezen dat je sinds kort naar tevredenheid klant bij ons bent maar natuurlijk balen dat de Wi-Fi sinds gister zo aan haperen is. Nu hoort het lampje van de Wi-Fi te knipperen, dit betekent dat de Experia Box een actief Wi-Fi signaal uitzendt. Mijn advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoert en je instellingen optimaliseert. Ik verwacht dat dit er voor moet gaan zorgen dat je weer gebruik kunt maken van de Wi-Fi zoals je dat mag verachten. Laat je me weten wat er precies uit is gekomen?

Dank voor je reactie. De wifimanager meet 1 mbts in mijn ruimte. Ik krijg de mededeling dat dit de maximale snelheid is. Dat lijkt me toch niet te kloppen? Een mogelijkheid om de instellingen te optimaliseren zie ik niet. Overigens heb ik een modem KPN 12 en geen Experiabox.

Hartelijk dank

MT

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? 

Nee, dat zou niet nodig moeten zijn, ik woon op 55 m2.

Reputatie 7
Badge +12

Jij bedankt voor de terugkoppeling @marcotaal !

 

Zou je voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Dan geeft mij de mogelijkheid om eens met je mee te gaan kijken en vanuit daar kijk ik graag verder :)

Ik heb het ingevuld JanZ

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel @marcotaal !

 

Zou jij eens kunnen kijken wat voor snelheid je haalt wanneer je een pc of laptop direct met kabel aansluit op je Experia Box? Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van www.speedtest.net

Hallo Jan na een week haperende wifi was het probleem voorbij. Ik onthoud je advies even voor een eventuele volgende keer. NB is een modem KPN 12 hetzelfde als eenExperia BoX?