Beantwoord

Sinds overstap naar KPN op de eerste verdieping geen wifi verbinding

  • 17 May 2022
  • 4 reacties
  • 120 keer bekeken

Na een uitstapje naar online.nl van een jaar (vanwege geen beschikbaarheid KPN glasvezel) weer terug bij KPN. Glasvezel dus goeie snelheid en ontvangst verwacht je dan...

Wat een ongeloflijke ramp is die KPN box 12. Modem hangt in de meterkast en boven aan de trap nauwelijks ontvangst. 

Aangegeven bij de helpdesk (goed te woord gestaan overigens), komen met alle voordelen van de KPN box 12, echter wat het ding moet doen is gewoon een sterk signaal uitzenden!

Ik kon wel superwifi kopen....voor € 39,-. Dat heb ik beleefd geweigerd. 

Modem omgewisseld voor een nieuwe, probleem is hetzelfde. Ik vind het ongelofelijk dat je in een gemiddelde eensgezinswoning geen ontvangst hebt op de eerst verdieping.

Ik heb een jaar lang een super snelheid en ontvangst gehad met de Fritzbox van online. Flinke stap terug, dus. 

Als het niet verbetert z.s.m. weer terug naar online.nl, dit is echt KPN onwaardig.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 May 2022, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Jammer te horen dat je wifi ervaring niet optimaal is, @Mapri. Het is bij wifi zo dat dit heel gevoelig is voor omgevingsfactoren. Denk hierbij aan muren en hoeken, maar ook aan netwerken van anderen in de buurt. Ik raad aan om de Wifi Manager te doorlopen. Deze checkt met jou wat er verbeterd kan worden qua instellingen van de Box 12. En als dat niet voldoende is, dan heb je de mogelijkheid om met korting SuperWifi punten aan te schaffen. 

Daarnaast heb je ook de optie om je Box 12 te vervangen door een eigen router als je dat wilt. Je zou zelf een FRITZ!Box kunnen aanschaffen, deze zijn plug-and-play bruikbaar. Je kunt ook via ons een FRITZ!Box afnemen als huurapparaat, dit kost dan €7,49 per maand (incl. Service Plus). Mocht je dit willen, dan kun je dit via je MijnKPN wijzigen. 

Ik begrijp je verhaal en hoe Wifi werkt snap ik ook. Echter de muren zaten er bij vorige router ook al. Bovendien vind ik niet dat een klant zou moeten bijbetalen voor een normaal functionerende Wifi. Het is ook niet echt dat KPN de goedkoopste aanbieder is, dus dan moet het gewoon voor elkaar zijn.

Gisteren mijn abonnement opgezegd en vanaf 1 juni weer terug bij online.nl

Badge +19

Een provider geeft totaal geen invloed op het wifi signaal.  Wel kan het type modem een minder sterk wifisignaal geven. Het zou sowieso goed zijn als het wifisignaal minder sterk is want waarom zou je het wifisignaal van de buren van drie huizen verder in je huis willen.  Heb je alleen maar last van. Hou er dus rekening mee dat je nieuwe modem van Online ook een minder sterk signaal kan geven. 

Reputatie 7
Badge +30

Niet alle routers zijn inderdaad hetzelfde, zoals Joep ook aangeeft. Daarnaast is het ook zo dat de 5GHz wifi, die we tegenwoordig veelal gebruiken, een minder groot bereik heeft dan de 2,4GHz wifi. Dat kan ook nog meespelen. In ieder geval jammer je weer te zien gaan. Ik hoop dat je ervaring bij Online net zo goed zal zijn als eerder.