Beantwoord

Sinds update februari werkt de wifi niet meer, ook niet na nieuwe Box 12

  • 28 March 2024
  • 5 reacties
  • 150 keer bekeken

Wifi werkt niet meer goed. We hebben hierover al diverse keren telefonisch contact gehad met een alleraardigste dame van KPN. Van alles al geprobeerd. Zij kon ons niet verder helpen, na dit alles en zou het voorleggen aan andere afdeling die ons zou contacten. Ondertussen ook al een ruil van Modem gehad. (Box12) Verder niets meer gehoord via KPN. Het probleem blijft aanhouden. We worden er een beetje zat van om elke keer de stekker er uit te halen. Als we weg zijn geweest, krijgen we onze mobiel niet meer op de wifi. De ene keer ligt de tablet er uit, de andere keer de laptop of onze mobiel. De ene keer is het in de ochtend, de andere keer middag of avond.

Kan iemand ons verder helpen? En we willen niet meer dat we zelf stekkers er uit en er in moeten doen of dingen opnieuw opstarten, dat hebben we nu al zo vaak gedaan.

Ik hoor graag.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 April 2024, 12:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ewiss, wat een gedoe! Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om steeds de stekker eruit te moeten halen, het moet gewoon werken. Je geeft aan dat mijn collega het voor zou leggen aan een andere afdeling. Is dit al gebeurd? Zou ze hierover opnieuw contact opnemen? Dat zou ik dan wellicht toch even afwachten, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen.

Hebben jullie koper of glasvezel? Bij koper: heb je de kabel tussen het IS/RA punt en de Box 12 al eens vervangen? Bij glasvezel: is het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? 

Dag @Marcia van KPN ,

Wij hebben glasvezel. In het telefonisch onderhoud met jouw collega hebben we dat alles al gedaan. Stekkers eruit en er weer in, reset van alles  etc.

Zij zou het naar een andere afdeling door doen. Deze hebben hierna hebben een nieuw modem opgestuurd en moesten wij de oude terugsturen. Dit alles gedaan.  Zelf geen contact gehad met die andere afdeling.

Maar nog steeds is er probleem met de wifi.  Soms is de melding: Kan IP Adres niet ophalen

Soms is de melding: Verbonden zonder internet. Op verschillende tijden valt de wifi weg. Zit je op je telefoon, moet je constant in de gaten houden of je nog wel wifi hebt. (Het heeft ons al de nodige MB's gekost!).

Kunnen de krant niet lezen op de laptop omdat er dan weer geen wifi is.  Als we weg zijn geweest, pakt de telefoon de wifi niet. Komen er dan met geen mogelijkheid op. 

Elke keer moeten we de stekker er dan uittrekken, zodat alles dan opnieuw opstart.

Graag hulp.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u extra WiFi versterkers of accesspoints of iets in die richting? 

Alles werkte goed thuis.  Maar toen kregen we SMS van KPN dat er een update zou komen.  

Na deze update is het 1 een al drama.  

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ewiss, wat een gedoe! Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om steeds de stekker eruit te moeten halen, het moet gewoon werken. Je geeft aan dat mijn collega het voor zou leggen aan een andere afdeling. Is dit al gebeurd? Zou ze hierover opnieuw contact opnemen? Dat zou ik dan wellicht toch even afwachten, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen.

Hebben jullie koper of glasvezel? Bij koper: heb je de kabel tussen het IS/RA punt en de Box 12 al eens vervangen? Bij glasvezel: is het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? 

 

Als dit niet werkt, zou ik dan toch nog eens bellen met ons via 0800-0402 op het moment dat de problemen zich voordoen. Mijn collega's kunnen de lijn doormeten en, indien nodig, opnieuw een ticket aanmaken. Je zou niet elke keer alles opnieuw op moeten hoeven starten!

Reageer