Beantwoord

Sinds verbeteringen aan het netwerk vannacht valt de verbanding steeds weg

  • 4 March 2022
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Gisteren kreeg ik een sms dat vannacht het netwerk “verbeterd” zou worden in de buurt.

Sinds vanochtend valt de Box 12 elk uur zeker 3-4 keer uit. Telkens een paar seconden zoals hierboven beschreven. SuperWifi punten houden er dan uiteraard ook mee op.

 

Vervolgens werkzaamheden verricht als hierboven beschreven. Box 12 gereset, SuperWifi punten gereset. Alles opnieuw aangesloten en geïnstalleerd. Maar sindsdien (uurtje geleden) is de Box alweer 2 keer weggevallen.. Niet te doen als je thuis aan het werk bent via Citrix! Graag ASAP een oplossing.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 8 March 2022, 10:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @pvandendungen, ik snap heel goed dat je daarvan baalt. Als ik het goed begrijp is het niet de Box 12 die opnieuw opstart, maar het netwerk even wegvalt. Je hebt het modem al gereset, maar zonder succes. 

Nu heb ik meegekeken naar jouw verbinding. Ik zie tot aan het modem maar 1 verbreking. Die was 3 maart, vermoedelijk de herstart/reset door jou. Mijn vermoeden is dat de wifi wegvalt. Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorlopen?

Beste Bart,

Dank voor je antwoord.

Maar hoe kan het zo zijn dat mijn opstelling het altijd perfect heeft gedaan, tot de “verbeteringen” van 4 maart? Sowieso, om de zoveel tijd de boel opnieuw moeten installeren en positioneren lijkt me niet de juiste gang van zaken en waar ik maandelijks veel geld voor betaal?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel apart ja. Maar als het zo zie lijkt het echt puur de wifi aangezien de verbinding naar het modem goed is. Kan ook zijn dat er in de omgeving, bijvoorbeeld bij de buren wat veranderd is. Dat kan weer gaan storen op jouw wifi verbinding. Die kan die van jou aan de kant drukken bijvoorbeeld. Ik ben dan heel benieuwd of de tips hebben geholpen?