Vraag

sip gegevens of ata adapter (al iets bekend)

  • 1 October 2019
  • 11 reacties
  • 527 keer bekeken

het kpn forum staat er vol mee maar toch even de vraag
ik heb inmiddels de experiabox vervangen door een fritzbox 7490
deze werkt perfect met itv en internet glasvezel (via menu kpn glasvezel selecteer baar)
maar goed nu nog wachten op sip gegevens of losse voip ata adapter
nu dat de experiabox als ata werkt vind ik dit geen vrij router keuze
iemand al meer info of dit binnenkort beschikbaar word

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @peter-keetfm , het is nog steeds wachten op 'Den Haag' tot zij beslissen dat de gegevens vrijgegeven moeten worden.
Reputatie 7
@peter-keetfm, Gewoon nog even geduld hebben.
Ik heb mijn Experia Box al meer dan een jaar als "veredelde" VoIP ATA hangen en hoop ook dat deze binnenkort kan verhuizen naar ons rariteitencabinet.

Officieel is er vanuit KPN helemaal nog geen "vrije routerkeuze", het enige waar KPN aan lijkt te werken is haar dienstverlening uit te breiden zodat de XS4ALL abonnees ook goed "geserviced" kunnen worden.
wjb zoveel geduld heb ik niet ik heb nu de fritz en switch los in de meterkast hangen
voor een herinrichting wil ik dit zo snel mogelijk doen
een ata via voeding via fritz kan ik ook mee leven wat de zakelijke klant ook heeft
wjb weet jij toevallig hoe het bij xs4all gaat hun krijgen de sip gegevens toch en deze moet je in de fritzbox invoeren
Reputatie 7
Hallo @peter-keetfm , het is nog steeds wachten op 'Den Haag' tot zij beslissen dat de gegevens vrijgegeven moeten worden.
Ik denk niet dat we daar op hoeven wachten. KPN is in het kader van de integratie van XS4ALL met KPN bezig met aanpassingen in haar eigen dienstverlening. De eerste stap is al beschikbaar en dat is dat de Fritz!Box sinds half augustus voorzien is van een configuratiewizard voor het KPN netwerk. Een logische volgende stap is dat dan ook de functionaliteit t.a.v. VoIP gelijk getrokken wordt met die van XS4ALL.
Reputatie 7
wjb zoveel geduld heb ik niet ik heb nu de fritz en switch los in de meterkast hangen
voor een herinrichting wil ik dit zo snel mogelijk doen

Snap ik, maar het proces zal daardoor geen seconde sneller gaan.
Gewoon nog even geduld hebben dus.

wjb weet jij toevallig hoe het bij xs4all gaat hun krijgen de sip gegevens toch en deze moet je in de fritzbox invoeren

Het instellen van de VoIP op de Fritz!Box gebeurt door XS4ALL te kiezen als provider en het telefoonnummer en wachtwoord in te geven.


Bron

Ik weet niet hoe KPN die procedure gaat inrichten, maar ik neem aan dat dit iets soortgelijks gaat worden. Kijk anders eens of KPN er wellicht al tussen staat als "Telephony provider".

Het wachtwoord moet blijkbaar bekend zijn bij de abonnee immers deze moet hier ingegeven worden.


Blijkbaar heeft de XS4ALL abonnee de mogelijkheid zijn/haar eigen wachtwoord te beheren.
Ik zou dan verwachten dat er bij KPN ook zoiets gaat komen. Vraag is ... wanneer.
Reputatie 7
Badge +25
het kpn forum staat er vol mee maar toch even de vraag
ik heb inmiddels de experiabox vervangen door een fritzbox 7490
deze werkt perfect met itv en internet glasvezel (via menu kpn glasvezel selecteer baar)
maar goed nu nog wachten op sip gegevens of losse voip ata adapter
nu dat de experiabox als ata werkt vind ik dit geen vrij router keuze
iemand al meer info of dit binnenkort beschikbaar word

Het is zoals wjb aangeeft: geduld. Ik heb nog geen datum of andere details te melden. Mocht daar wat over bekend worden, dan zal dat via de gebruikelijke kanalen bekend worden gemaakt. Ik denk ook dat er wel een apart topic voor geschreven wordt voor het forum trouwens mocht het zover zijn.

Maar tot die tijd is het afwachten...
ik kan kpn nog niet kiezen in de fritz
maar tot die tijd wachten ik had liever een indicatie
vaak is bij kpn wachten heel lang zoals HD op 1 en glas HD op 1 en kan nog wel meer opnoemen
vandaar een indicatie
bij de volgende update van de fritz kijk ik weer even

Reputatie 7
Badge +25
ik kan kpn nog niet kiezen in de fritz
maar tot die tijd wachten ik had liever een indicatie
vaak is bij kpn wachten heel lang zoals HD op 1 en glas HD op 1 en kan nog wel meer opnoemen
vandaar een indicatie

Indicaties zijn leuk totdat er iets gebeurt waardoor die indicatiedatum verschuift. Dan is het ineens minder leuk. Naar mijn mening kunnen we beter iets zeggen zodra het een stuk concreter is.
Dan wacht ik het af
Wel vreemd dat je via internet er achter moet komen dat de fritzbox werkt en dat in het menu kpn gekozen kan worden
En dat dit niet bekend is bij kpn
Als je geen thuis telefoon gebruikt werkt het probleem loos
Reputatie 7
Ik denk dat KPN dat ook helemaal nog niet wereldkundig had willen maken en dat een gebruiker bij toeval die configuratiewizard heeft gezien.
Ik denk dat KPN daarmee pas naar buiten had willen komen nadat de Fritz!Box ook telefonie kan ondersteunen en de eigen klantenservice voorzien is van de benodigde informatie. Het vervelende van de huidige situatie is dat er al wel een aantal mensen switchen van de Experia Box naar een Fritz!Box en er dan achterkomen dat telefonie niet werkt.
Voor de glasvezelabonnee is er dan nog een work-around door de Experia Box als "veredelde" VoIP ATA in het netwerk op te nemen maar voor de xDSL abonnee is dat niet mogelijk.
Wjb dat is de juiste info
Dat denk ik ook en nu maar snel dat de telefoon werkend word achter de fritzbox
Hoef ik geen andere sip provider te nemen