Beantwoord

Slecht internet / problemen laden sites, Sneller internet Buitengebied

  • 27 August 2020
  • 5 reacties
  • 156 keer bekeken

Goedemorgen. 2 dagen geleden rond 15:30 vielen op al mijn apparaten alle verbindingen weg. Dit herstelde zich na ongeveer 5-10 minuten. Sindsdien lijkt het alsof bij alle sites die ik wil benaderen in eerste instantie niet bereikbaar zijn. Ze duren lang om te laden, of krijg de melding “Site cannot be reached”. Alles is traag. Zelfs het menu van de tv reageert sloom als of alles ingeladen moet worden. Zit op mijn apparaten regelmatig lang tegen de statusbalk melding “Resolving host” te kijken.

Mijn HP printers geven regelmatig aan dat se met de HP servers geen verbinding kunnen maken. enz. enz.

Wat heb ik in de afgelopen 2 dagen allemaal geprobeerd (Ik heb kabel in een buitengebied en meestal 16 Down/ 2,5 Up):

1. Complete reset van de modem (via het KPN nummer)
2. WiFi instellingen verbeteren via de KPN site
3. Speed testen uitgevoerd waarbij het opvalt dat regelmatig de uploadsnelheid 0 is, en dan weer rond de 2.5 is. Download snelheid meet zich vaak op 16. Ongeveer 25% van de testen kunnen niet uitgevoerd worden omdat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.
4. Ik heb mijn netwerk adapters van mijn laptop verwijderd en weer compleet nieuw ingesteld
5. Omdat ik een vermoeden had dat er een DNS issue was (sites werden in eerste instantie niet geladen en kort daarna weer wel) heb ik de dns handmatig op 8.8.8.8. gezet als test.

Niets helpt. Mijn allerlaatste test is mijn werk laptop. Die staat met een VPN verbinding aangesloten. Als ik op mijn prive laptop (of welk apparaat dan ook, mijn vrouw heeft ook een laptop maar ook op de telefoons.) naar een site ga, bijvoorbeeld Facebook, Youtube, pinterest, nu.nl oid, heb ik de beschreven problemen. Ga ik naar deze sites op mijn werk laptop (met VPN) dan laden de sites prima. Disconnect ik de VPN dan heb ik dezelfde problemen op mijn werk laptop.

 

Het maakt trouwens niet uit of het via Wifi of bekabeld is. Heb de testen meeredere keren bekabeld en via WiFi uitgevoerd. Al mijn apparaten zijn binnen het netwerk prima te bereiken.

 

Ik heb dus nu even geen opties meer. Wat kan ik verder nog doen ?

Alvast bedankt,

Chris

icon

Beste antwoord door Chris Biesterveld 29 August 2020, 00:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Zojuist met KPN gebeld en ben heel goed geholpen. Probleem is nog niet opgelost, maar er komt morgen een monteur langs.

Reputatie 4
Badge +2

Je bent niet de enige, zie:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/sneller-internet-buitengebied-sinds-een-dag-heel-traag-geen-internet-507678

 

Het is  inderdaad geen DNS probleem, hoewel het daarop lijkt. En naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook een VPN geprobeerd: alles werkt perfect met VPN!

 

Het lijkt op een routing probleem.

 

Je zegt dat je in een buitengebied zit, maar heb je ook een Sneller Internet Buitengebied abonnement?

 

Je zegt dat je in een buitengebied zit, maar heb je ook een Sneller Internet Buitengebied abonnement?

 

 

Ja die heb ik. Als het dan een routing probleem is, dan ben ik benieuwd of de monteur er iets mee kan (bij mij thuis dan).

We wachten het even af….

Reputatie 4
Badge +2

Duidelijk. Dan is het dus een specifiek probleem van de klanten met een Sneller Internet Buitengebied abonnement.

 

Inclusief mijn beide buren en de auteur van dat andere topic zijn dat al 5 klanten met exact hetzelfde probleem. En er zijn er vast nog veel meer, maar die hebben niet gebeld of het forum gebruikt.

 

Nee, die monteur gaat dit niet oplossen. Het is afwachten tot iemand van KPN dit leest, het vervolgens doorgeeft aan de juiste afdeling en dat die afdeling het dan ook nog oplost.

 

Ik ben benieuwd.

Ter afsluiting van mijn post : Heb een monteur op bezoek gehad mede omdat de persoon van de helpdesk ook aangaf dat ze meestal bij een snelheid van onder de 20Mb download een monteur langs sturen.

De vriendelijke monteur heeft op basis van alles wat ik gemeld heb zowiezo de modem vervangen. De problemen zoals vermeld met de routing werden gisteravond al vele malen minder. Na het vervangen van de modem heb ik er een piepklein beetje snelheid bij.

 

Al met al zeer tevreden met de service !!

:)