Beantwoord

Slecht WiFi laat in de avond

  • 31 January 2020
  • 5 reacties
  • 3242 keer bekeken

Overdag heb ik hier eigenlijk nooit last van, een hele slechte connectie.

 

Altijd rond 23:00 begint het internet extreem traag te worden en ik heb overal op deze forum gezocht naar het probleem, en ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ik zie ook geen duidelijk antwoord op het probleem. Elke keer zie ik vragen terug, zoals “heb je x modem” “heb je kabel” etc. maar al die vragen zijn zo irrelevant omdat het overdag wel gewoon werkt en in de avond zitten er zelfs minder mensen op het internet. (23.00-03.00) 

Ik heb normaal 50 mbps download, en in de avond dropt ie van 0-8 mbps 

 

Ik hoop hier een simpel antwoord op te krijgen of uberhaubt een antwoord die werkt ipv de irrelevante vragen.

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 February 2020, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

En hoe gaat het dan met de snelheid gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC?

Blijft die wel intakt of valt die ook terug?

Is er iets in het elektrisch  wat om 23.00 uur ingeschakeld wordt, zie ook link hier onder 

 

https://forum.kpn.com/internet-9/wegvallende-wifi-elke-avond-tussen-23-00-23-30-v10-455136

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox gebruikt u? En gebruikt u versterkers?

Reputatie 7
Badge +28

Je zou eens de WiFi code kunnen veranderen. Misschien zit wel iemand uit jouw buurt iedere nacht op jouw aansluiting te gamen. 
 

Ik heb ook wel eens gelezen dat een “slimme” energiemeter voor problemen zorgt op bepaalde tijdstippen. Maar normaliter duurt dat niet de hele nacht. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @barriot120, van harte welkom hier op het KPN forum! Wat gek en opvallend dat jouw WiFi verbinding specifiek na 23:00 uur 's avonds zo traag wordt. Ik denk dat het forum een uitstekende plek is om zo'n vraagstuk neer te leggen :slight_smile:

Ik zie dat je al een paar vragen en tips gekregen hebt. Heb je al tijd gehad om er naar te kijken? We horen het graag van je, dan helpen we je graag verder om het op te lossen.