Vraag

Slecht wifi op nieuwe adres

  • 26 July 2020
  • 15 reacties
  • 75 keer bekeken

Mijn verbinding is slecht er staat dat er een monteur langs moet komem en dat kost 50 euro


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Nathalie45w,

Voer die meting is twee keer achter elkaar uit. Als je dan twee maal onder de 20mbit/s meet kom je in aanmerking voor experia wifi punten in bruikleen. Deze punten dienen wel altijd bekabeld aangesloten te worden om de wifi te kunnen versterken. 

Reputatie 7
Badge +24

En wat is uw vraag? U bent het er niet mee eens?

Reputatie 7
Badge +24

Voer die meting is twee keer achter elkaar uit. Als je dan twee maal onder de 20mbit/s meet kom je in aanmerking voor experia wifi punten in bruikleen. 

En wees creatief. Misschien heeft u een appartement met 1 woonlaag, maar doe dan in de WiFi manager eens alsof u 3 verdiepingen heeft en het wifi boven slecht is.

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? En indien DSL, wat is dan de snelheid op uw adres volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Dag ,WiFi manager heb ik gedaan en er komt steeds uit dat de verbinding niet goed is en dat er een monteur langs moet komen en die kosten zijn 50 euro ,dat ga ik niet mijn vorige huis was een 2 onder 1 kap meg zolder dat was super geen problemen gehad nu in een flat wel inyernet problemen ga geen 50 euro betalen voor een monteur, woon hier per 1 mei en de problemen zijn nog steeds niet opgelost mijn dochter heeft dus geennwifi op haar slaap kamer ,ze zijden dat dit kwam om dat de huizen oud zijn.heb een jaar contract 05-05-2021,jaren 50 aansluiting en steeds alles proberen maar ook toen was het eennprobleem niks wou dus dan zeg ik het dan op 

groeten nathalie 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Nathalie45w 
Opzeggen kan sowieso nog niet, want je heb nog een jaarcontract die nog 10 maanden loopt. Zou je het opzeggen dan zouden 10 maanden aan kosten ineens betaald moeten worden + bijkomende administratiekosten en dan is alsnog je wifi probleem niet opgelost. 

Wacht even de reactie hier van een moderator af, of bel even 0800-0402 voor de mogelijkheden. Op zich is KPN niet verantwoordelijk voor dekking van wifi in je woning, maar je zal wel redelijk bereik mogen ervaren. Wacht dus even af wat een medewerker van KPN hierover zegt. 

Hallo @Nathalie45w 

ze zeiden dat dit kwam om dat de huizen oud zijn.

Dat ‘oude’ huis zou juist in je voordeel moeten zijn en dus weinig tot geen wifi-belemmeringen moeten hebben.

Nieuwbouw is van staal, beton etc. en houdt juist straling tegen, vreemd antwoord dus.

 

Dag jan,ja idd dat klopt heb ook in nieuwbouw gewoont maar zelfs daar had ik geen problemen alleen buitennhet huis nouja dat kan natuurlijk 

ook merderemalen contact gehad met klantenservice en die raden de wifi verbetering aan dus behelp me met de internet die we nu hebben en na 10 maanden zeg ik het op zie geen verbetering in de woknkamer is het goed en 2 slaapkamers de rest keuken en slapkamer van me dochter geen bereik en keuken slecht alles is naast de woonkamer

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? En indien DSL, wat is dan de snelheid op uw adres volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Kan zomaar zijn dat u voorheen glasvezel had en nu een koperlijntje van 50 jaar oud...

Reputatie 7
Badge +24

Of nog ouder...

Maar dat heeft weer niets met wifi te maken, waar het @Nathalie45w  om gaat.

Hoogstens de aangeboden internetsnelheid kan invloed hebben, maar niet of het glas of xDSL is volgens mijn bescheiden mening.

Reputatie 7
Badge +24

Maar dat heeft weer niets met wifi te maken, waar het @Nathalie45w  om gaat.

Hoogstens de aangeboden internetsnelheid kan invloed hebben, maar niet of het glas of xDSL is volgens mijn bescheiden mening.

Stel er komt maar 5 mbit binnen, dan werkt wifi ook voor geen meter. En volgens mij krijg je dan ook geen versterkers. Want dat heeft dan ook bijna geen nut. In dat geval word er een monteur voor gesteld. 

Maar dat heeft weer niets met wifi te maken, waar het @Nathalie45w  om gaat.

Hoogstens de aangeboden internetsnelheid kan invloed hebben, maar niet of het glas of xDSL is volgens mijn bescheiden mening.

Stel er komt maar 5 mbit binnen, dan werkt wifi ook voor geen meter. En volgens mij krijg je dan ook geen versterkers. Want dat heeft dan ook bijna geen nut. In dat geval word er een monteur voor gesteld. 

Dat schreef ik dus ook: ‘de aangeboden internetsnelheid kan invloed hebben’

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nathalie45w, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over de wifi! Begrijp ik uit je laatste bericht dat mijn collega's niets voor je kunnen doen? Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je inmiddels toch nog eens contact met ons gehad? Mocht je nog hulp willen, weet je me te vinden.Â