Ik heb al een tijdje last van onstabiele snelheden met mijn wifi experia versterkers (de zwarte).
Diverse malen contact met helpdesk gehad, met verschillende suggesties. De laatste keer dat ik wederom de wifi manager opnieuw moet doen en dan een wifi monteur kiezen. Maar dat kan niet ingepland worden vanwege de Corona .. Als ik vraag; “hoe worden mijn wifi problemen dan opgelost?”, wordt zelfs gewoon de chat afgebroken :-(
Wat heb ik gedaan:
- Nieuwe bekabeling naar beide versterkers (direct cat 6 kabels naar modem)
- Experia versterkers omgewisseld (hierna de problemen op boven verdieping i.p.v. beneden)
- Alles gereset (zowel via de app, als via de reset-knop ingedrukt houden)
- Alleen versterker beneden aansluiten (geen problemen beneden)
- Alleen de wifi van het modem zelf (geen problemen beneden)
- Alleen versterker boven (wel problemen, snelheid zakt tot onder 1 mbps, ondanks volledige ontvangst, ook dichtbij de versterker)
- Op meerdere telefoons en laptop problemen
Op basis van bovenstaande lijkt me het er sterk op dat de Experia versterker boven kaduuk is .. maar omruilen is geen optie zonder monteur.
Hoe nu verder?
Vincent
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk origineel