Vraag

Slechte en wegvallende wifi glasvezel

  • 5 May 2020
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik heb glasvezel van KPN.  100mb

De wifi is gewoon veel te langzaam. 

Ik kom meestal maar ergens tussen de 50-70 mb.

Wifi tuner heb ik al diverse malen gedaan en ik heb 2 van die zwarte wifi versterkers ontvangen en gemonteerd en daar zit ik maar 2 meter vanaf met mijn apparaten.

Sinds ik deze heb is de wifi niet echt beter maar valt wel vaak weg of is ineens nog langzamer.

 

Ik ben teleurgesteld. Het is zo'n beetje de duurste aanbieder maar werkt gewoon niet zoals het moet bij ons sinds een maand of 3. Een monteur is niet mogelijk volgens de site dus van het kastje naar de muur.

Als dit niet opgelost wordt ga ik overstappen naar een andere aanbieder


3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de snelheid als u bekabeld meet? Haalt u dan wel 100 mbit?

Badge +19

Ga u nou eerst eens kijken hoe Wi-Fi werkt. Dat het gevoelig is voor omgevingsfactoren. Dat als uw buren Wi-Fi hebben dat u daar laat van heeft. Wat heeft u al gedaan om het te verbeteren?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @KingK en bedankt voor je bericht!

 

De snelheid waar je voor betaalt en een contract voor hebt afgesloten, heeft altijd betrekking op je bekabelde verbinding. Zodra je draadloos gaat werken, verlies je nu eenmaal altijd snelheid. Je geeft aan dat je nu een snelheid haalt tussen de 50 en 70 Mbit/s. Voor draadloos internet zijn dit echt uitstekende snelheden! Zoals @Joep1965 al aangeeft, is Wi-Fi gevoelig voor omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, andere Wi-Fi netwerken, magnetrons, dimmers etc etc. Allemaal zaken waar een provider geen grip op heeft maar die wel jouw draadloze signaal beïnvloeden. Normaal gesproken adviseer ik de KPN Wi-Fi Manager wanneer iemand problemen ervaart met de Wi-Fi maar dat zal in jouw situatie geen verschil maken ben ik bang. De Wi-Fi Manager hanteert qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en hier kom je ruimschoots boven. Ik zou het wel echt ontzettend jammer vinden mocht je hierom besluiten ons te verlaten. Wi-Fi werkt bij elke provider precies hetzelfde en een overstap zal er niet voor zorgen dat je met de Wi-Fi dan wel 100 Mbit/s gaat halen.

Reageer