Vraag

Slechte service geen internet en WEL blijven betalen!

  • 22 October 2020
  • 33 reacties
  • 391 keer bekeken

Helaas betaal ik al maanden voor mijn internet aansluiting die slecht tot niet werkt. Betaal ik hier namelijk niet voor dan wordt er gedreigd met de deurwaarder. Tot op heden geen oplossing er wordt van alles beloofd maar nakomen dat is dan weer te veel gevraagd. Jammer dit!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hey @KPN stelt me teleur, welkom op het forum!

Wat naar om te lezen dat je al langere tijd problemen hebt en niet het gevoel hebt dat je wordt geholpen. Is er inmiddels al wat in gang gezet?

Als dat nog niet is gedaan, dan ben ik heel benieuwd wat er aan de hand is. Gaat het om bekabeld internet of wifi? Of ervaar je problemen met televisie of telefonie? En wat ervaar je precies, een trage of juist wegvallende verbinding? Of krijg je een foutcode op de tv?

Ik heb na dit bericht alweer 4x gebeld en er is me beloofd om terug te bellen. Maar je raad het al nooit meer wat van gehoord. Het gaat om een wifi verbinding want er is geen bekabeling in t het huis. De wifi is 90% van de tijd inactief.

dit is heel teleurstellend en vooral dat iedere werknemer zijn eigen verhaal heeft en beweert dat zijn collega een fout heeft gemaakt. Jammer van kpn. 

Reputatie 7
Badge +10

@KPN stelt me teleur Wat een vervelende situatie! :disappointed_relieved: Het spijt me om dat te lezen. Heb je de Wifi Manager al eens volledig doorlopen? Deze online tool gaat namelijk samen met jou alle instellingen van wifi bij langs om de verbinding te verbeteren. Lukt het niet om een snelheid van 20 Mbit/s of hoger te halen? Dan komt de Wifi Manager met een gratis oplossing in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is van de Wifi Manager.

Dat soort acties hebben ik allang al gedaan maar tevergeefs. Er zou ook een monteur komen maar nooit gezien. Ik zou ook de maanden terugbetaald krijgen die ik heb betaald en nog steeds ook hier nooit wat gezien van die centen. Er zijn zoveel beloftes gedaan dat dit geen vertrouwen meer opwekt. Het is echt heel triest hoe kpn hier mee omgaat.

Reputatie 7
Badge +10

@KPN stelt me teleur Ik zou graag vanuit hier met de situatie mee willen kijken zodat we kunnen kijken naar een oplossing. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Welke gegevens heb je nodig?

Reputatie 7
Badge +10

@KPN stelt me teleur Als je in je profiel jouw postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer achterlaat, dan kan ik even meekijken!

Reputatie 7
Badge +10

@KPN stelt me teleur Ik zie net dat je jouw profiel hebt aangevuld met gegevens maar geen seintje had gegeven.

Ik heb jouw diensten doorgemeten en er is niets opvallends geconstateerd. Ik zou graag vanuit hier even willen kijken welke apparaten allemaal met jouw Experia Box verbonden zijn, daar heb ik jouw toestemming voor nodig. Vindt je dat oke?

Ja dat is oke

Reputatie 7
Badge +10

Oke dankjewel! Ik ben gaan kijken en zie dat er op de Experia Box twee kastjes zijn aangesloten (volgens het systeem onbekende apparaten). Daar zijn vervolgens weer de tv en verschillende mobiele apparaten mee verbonden. Wat voor kastjes zijn dat precies, tussen de Experia Box en de andere apparaten? En zijn deze kastjes bekabeld aangesloten op het modem en de apparaten, of draadloos?

Er is niks verbonden met de router alleen apparaten zoals mobieltjes en tv en de laptop waarschijnlijk huishoudelijke meuk dus.

Reputatie 7
Badge +10

Oke, dat is wel vreemd! Ik zie namelijk dat er op de Experia Box twee apparaten zijn aangesloten (niet duidelijk of dit bekabeld of draadloos is). Volgens mijn gegevens zijn het onbekende routers, switches of een draadloze verbindingsset. Vervolgens zijn jouw apparaten (zoals je mobiele telefoon en laptop) met die kastjes verbonden.

Ik ben verder gaan kijken en lees dat je de Wifi Manager nog niet volledig hebt doorlopen of dat dit te lang geleden is, waardoor ik de uitkomsten niet kan uitlezen. Zou je de online tool twee keer achter elkaar willen doorlopen? Dan kan ik de uitkomsten hiervan ook terug zien en je verder helpen.

Nogmaals er zit niks aangesloten wat je allemaal benoemde als je me wantrouwt kan je ook langskomen kan je het even bekijken daarnaast heb ik een aantal dagen geleden no de wifi manager gedaan en zit ik inmiddels op zon 6 pogingen als het niet meer is. Ik heb dit ook benoemd aan het begin van dit bericht.

Badge +19

Heeft u deze dingen? 

 

Nee echt letterlijk niks behalve het modem dat geïnstalleerd is in de meterkast waar de glasvezelkabel binnenkomt 

Badge +19

Je zou bijna gaan denken dat er in de centrale een paar kabeltjes zijn verwisseld. 

Het is maar 1 kabel daar kan toch niks mis mee gaan?

Reputatie 2

@KPN stelt me teleur Wat een vervelende situatie! :disappointed_relieved: Het spijt me om dat te lezen. Heb je de Wifi Manager al eens volledig doorlopen? Deze online tool gaat namelijk samen met jou alle instellingen van wifi bij langs om de verbinding te verbeteren. Lukt het niet om een snelheid van 20 Mbit/s of hoger te halen? Dan komt de Wifi Manager met een gratis oplossing in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is van de Wifi Manager.

Gratis Experia wifi. Ik heb dit ook gedaan, nou die wifi manager doet geen moer sorry hoor. De klantenservice en de techdesk beloofden mij een experia wifi omdat ik veel problemen had met de fritzbox. Ik kon fluiten naar een Experia wifi. Ze beloven van alles maar je krijgt helemaal niks nada!

Ik heb ze geholpen met allerlei data. ik heb er een heel topic aangeweid. Stank voor dank noem je dat! Ik heb er zelf 1 moeten kopen!

Reputatie 7
Badge +10

@KPN stelt me teleur, ik heb nergens aangegeven dat ik je wantrouw, dat doe ik namelijk ook helemaal niet. Het is alleen wel vreemd dat bij mij uit de analyse komt dat er nog geen Wifi Manager is doorlopen, terwijl jij aangeeft dat je dit wel hebt gedaan. Daarnaast zie ik dat er twee (onbekende) kastjes aangesloten zijn op jouw modem, waarvan jij aangeeft dat dit niet het geval is. Dit maakt de situatie vreemd en wat @Joep1965 aangeeft zou best eens het geval kunnen zijn: een kruising. Ik wil daarom nu eerst controleren of we misschien met een kruising te maken hebben. Zou je naar watismijnip.nl willen gaan terwijl je verbonden bent met jouw wifi-verbinding en vervolgens je IP-adres door willen geven aan mij?

Ik heb geen internet dus dat gaat niet lukken.

Reputatie 7
Badge +10

Heb je ook geen bekabeld internet? Als je daarmee verbonden bent, dan kun je ook naar watismijnip.nl gaan om je IP-adres te achterhalen.

Er is geen bekabeling in huis. 
 

daarnaast wordt er nog steeds afgeschreven terwijl je weet dat iemand geen dienst ontvangt.

 

ik zie graag wat geld terug zo spoedig mogelijk!

 

dit is echt triest van kpn

Badge +19

Heeft u helemaal geen internet of geen Wi-Fi? Wees nou eens een keer duidelijk!  Branden er geen lampjes op de experiabox?

@Jose_ is er nog een oplossing?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @KPN stelt me teleur,

Er is vast een oplossing, alleen dan heb ik daarvoor wel jouw hulp nodig. Zoals @Joep1965 ook al aangeeft, is het niet duidelijk wat er nu precies speelt. Daarvoor moet eerst een en ander getest worden, zeker de vraag of je wel bekabeld internet hebt speelt daarbij een grote rol. Ik heb daarom kosteloos een internetkabel voor je besteld, zodat je in ieder geval een bekabelde test kunt doen. Zou je dan ook alsnog willen kijken wat jouw ip-adres is via watismijnip.nl? Zo kunnen we een eventuele kruising ook uitsluiten.

Wil je dit niet doen, dan kan ik je vanuit hier niet verder helpen. Je kunt dan beter met ons bellen via 0800 0402 (gratis), zodat mijn collega samen met jou één en ander kan testen om de verbinding weer werkend te krijgen.Â