Beantwoord

Slechte/trage internetverbinding

  • 24 November 2020
  • 8 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

 

Op de 1e verdieping en achter in het huis is de wifi verbinding heel slecht.

 

Hierdoor word het thuiswerken soms onmogelijk gemaakt.

 

Ik kan nergens vinden hoeveel mb er met ons abbonnement binnen zou moeten komen.

 

Kunnen jullie ons helpen ons internet weer nasr behoren te laten werken?

 

Met vriendelijke groet,

Linda de Vries

icon

Beste antwoord door Joep1965 24 November 2020, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heb je de wifimanager al gedaan?

Ja, al 4x. Komen we niet verder mee, want die loopt vast...

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Linda090279, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Laat u me nog even weten of het gelukt is?

Hoi. Wij hebben experia box v9.

 

Reset al gedaan. Internet blijft hier traag.

 

Inmiddels 3x een chat gestart, ook daar word je eruit gegooid...🙈

Badge +19

Je moet em heel zorgvuldig doen en zorg ervoor dat je de verbinding niet verliest.  Als je op de 1ste verdieping bent en een snelheid lager dan 20 hoef je natuurlijk niet naar de 2de etage te gaan.  Dan blijf je een paar minuten wachten.  Je moet em een beetje in de maling nemen.  De uitslag is meestal 2 gratis Wi-Fi versterkers of gratis een monteur.  Overigens moeten de versterker bekabeld aangesloten op de experiabox.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Linda090279. het gaat dus vooral over de afstand die de WiFi moet afleggen. Als je daar de WiFi Manager doorloopt waar de WiFi minder wordt moet er wel iets uitkomen zoals Joep1965 al aangeeft. Anders hoor ik graag waar je exact vastloopt. 

Monteur is geweest. Probleem opgelost met de super wifi punten (uiteraard tegen betaling)

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu opgelost is. Mocht je nog verdere vragen krijgen, dan hoor ik dat graag.