Vraag

Slechte verbinding KPN tv via mifi samsung m7350 in Italiƫ

  • 8 April 2024
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb een bijzonder probleem.
Mijn Speedtest via de mifj is 60 download en 20 upload. Toch hapert kpn tv. Op mijn IPad.

ik schakel mijn IPad via de hotspot van mijn IPhone en heb eveneens een Speedtest van 60 download en 20 upload en kpn tv loopt prima. Geen haperingen.

intussen heb ik mijn IPhone gewoon gekoppeld aan mijn mifi.

m.a.w. Via mijn mifi naar mijn IPhone en dan via de hotspot van mijn iPhone naar mijn IPad heb ik goed beeld ontvangst. Haal ik IPhone er tussen uit dan hapert het beeld.

dit ondanks een prima download?ā€¦ā€¦

Ā 


7 reacties

Hoi @Tabe66Ā . Welkom op het forum.

Dit kan ik ook niet direct verklaren. Wat voor mifi apparaatje is dat? En kun je daar ook dingen op configureren? Waar staat de APN op bijvoorbeeld?

Ā 

Hoi Erwin.

het is een Samsung M7350.Ā 
ik kan in een menu van de mifi om settings aan aan te passen.

zoals: internetsettings waar je bijvoorbeeld de APN management aantreft.

ik heb dit vorig jaar al eens aangepast toen ik naar Frankrijk ging.

de verbinding viel toen weg. Op dit forum heb ik toen aanbevelingen gevonden.

ik heb toenĀ aanvullende APN gemaakt en deze wijzigingen er in verwerkt waarna alles weer goed werkte.

nu, op mijn reis naar Italiƫ heb ik in Duitsland geen storing ondervonden.

pas nu ik in Italiƫ ben krijg ik hier last van.

groet.

En waar heb je die APN nu op staan, als ik vragen mag?Ā  Ā 

Hallo Erwin.

Ā 

oke.

Ā 

PDP Type. IPv4

APN Type. Dynamic

Auth. Type. NONE

Ā 

groet Tabe

Als ik jou was zou ik het eens met advancedinternet proberen als APN.Ā  Dan ben je wel minder goed beschermd maar als je verder geen onbekende websites bezoekt, is dat geen ramp.Ā 

Hallo Erwin,

ik heb geen kennis van het begrip advanceinternet. Ik heb op internet gezocht, maar kom niet het niet verder mee. Kun je me een steuntje geven wat ik moet doen.Ā 
In mijn App kan ik in de tools van mijn mifi komen en doorklikken naar apn management.

ik heb hier ook een nieuwe Apn aan toegevoegd met de settings die ik je eerder heb verteld.

als ik inlog via de site dan krijg ik tabbladen waarvan een Advance heet, maar dat is dezelfde als die in mijn App, waar die apn management wordt genoemd.

Ā 

groet Tabe

Ā 

Ā 

.

Ā 

Ik ken natuurlijk die mifi router niet. Dus de interface is voor mij gokken. Maar wat die APN betreft hoef je in principe alleen maar op zoek naar iets dat APN heeft en daar de naam van aanpassen. (in advancedinternet ).Ā  We lopen hier niet mee te koop omdat je dan zonder firewall het internet op gaat. Maar de optie is er in ieder geval.

Of jouw mifi hier mee kan omgaan, durf ik niet te zeggen. kwestie van proberen.Ā 

ik heb nog wat topics over het onderwerp voor je gevonden:

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Reageer