Beantwoord

slechte verbinding superwifi: oranje lampje

  • 6 October 2021
  • 12 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn superwifipunt brandt ineens een oranje lampje. Dat heeft een jaar groen gebrand. Ik heb niks verschoven of aangepast. Daarna alles geprobeerd wat er op het forum staat. Zelfs de punten een keer verwisseld. Alles al een keer gereset en alles opnieuw bekabeld aangesloten. Als ik hem dichterbij de meterkast zet dan krijg ik weer een groen lampje. Dat is op de overloop en daar staat hij wel in de weg. 

Overigens betaal ik voor 500 mbps en net getest haal ik met een oranje lampje bijna 2 mbps. Dat is voor mij te weinig om thuis te kunnen werken. Daar kan ik geen teamvergadering mee bijwonen. 

Daarnaast met Salina gechat. Daar kreeg ik het advies de punten te wisselen. Dat heb ik gedaan en toen ik weer bij het scherm kwam stond er een berichtje: je hebt al even niet gereageerd, dus ik neem aan dat het opgelost is en ik sluit deze chat. Rare gang van zaken. 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 9 October 2021, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het WiFi beneden staat in de meterkast? Kun je die uit de meterkast halen?

Reputatie 7
Badge +10

Waar staat hij normaal, 1e of 2e verdieping? Betonnen vloeren? Wat zit er er tussen het zicht van de beide superwifi’s. Spiegel? Aluminium ondervloer?

 

Met oranje krijgen ze geen contact met elkaar via 5ghz, maar wel via 2,4ghz en dus trager.

Als je overal van af wil zijn, sluit je hem bekabeld aan. En anders een betere plek ervoor vinden.

Evt een andere kamer? Recht boven de meterkast. Verdieping zelf krijg je wel gedekt.

Evt de 1e superwifi evt buiten de meterkast.

 

Reputatie 1

Er is niks veranderd en ineens een oranje lampje. 

Reputatie 1

Dan is er iets stuk gegaan? Kan dat met een superwifipunt? Ik heb ze verwisseld, zelfde probleem. Ik heb juist een superwifi aangeschaft om geen kabels te hoeven boren. En het heeft een jaar goed gewerkt. 

Reputatie 1

Hij staat op de 1e verdieping. 

Reputatie 7
Badge +10

Er is niks veranderd en ineens een oranje lampje. 

 

Het blijft wifi. Kan onvoorspelbaar zijn.

Toevallig een Experiabox v10a?

Reputatie 1

KPN box 12 staat er op het zwarte kastje 

Reputatie 6

Probeer eens de KPN Thuis app te downloaden.
En installeer de super wifi punten eens via dit.

Reputatie 1

Hoi, dat heb ik gister nog gedaan en nog steeds een oranje lampje. 
net het wifipunt buiten de meterkast gezet en het andere boven aan de trap. Ze staan nu 2 meter uit elkaar en dan heb ik een groen lampje. Ik kan het nog beter bekabelen voor de laatste 2 meter. Daar heb ik de superwifi niet voor aangeschaft. 

Reputatie 1

Alles kan kapot, maar als ik ze wissel dan heb ik nog een oranje lampje boven. Ik ben er nu al een paar avonden mee bezig, alle oplossingen geprobeerd. Maar het wil maar niet lukken om op de 1e verdieping een groen lampje te krijgen op 4 meter met alleen de betonnen vloer ertussen. Het heeft een jaar goed gewerkt…….

Er is in huis echt niks veranderd. En het lampje blijft oranje. Totdat ik ze heel dicht bij elkaar zet. 

Heeft er iemand nog een oplossing voordat ik naar een andere provider ga die me wel aan een goede verbinding helpt?

Reputatie 7
Badge +8

Uw kunt eens een kijkje in de superwifis nemen naar de wifi instellingen qua kanaalkeuze. Via browser verbinding zoeken met de superwifi. Kanalen 32-64 mogen veel minder vermogen gebruiken dan de hoger genummerde kanalen. Daarnaast kunt u de kanaalbreedte op max 40Mhz instellen zodat er minder interferentie optreedt.

@Lintzaag , Je kan dreigen met opstappen naar een ander die wel goede WiFi verbinding leverd, als je die hebt gevonden meld het even, kom ik ook naar die provider toe, KPN doet al het meeste op dat gebied namelijk.