Vraag

slechte wifi

  • 24 October 2020
  • 5 reacties
  • 23 keer bekeken

Hallo,

ik heb slechte WiFi, beneden boven eigenlijk overal in huis.

heb alles al geprobeerd met WiFi manager, resetten  alles naar niets helpt.

wat kunnen we hier aan doen.

mvg Dick Wessendorp 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Dick2101 en welkom hier op het KPN forum :)

Allereerst excuses voor de late reactie. Door de drukte was ik niet eerder in staat om je bericht van een antwoord te voorzien. Goed dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar jammer dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat was de precieze uitkomst? Wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig doorloopt en er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Gezien jouw situatie verwacht ik dat dit gaat zorgen voor de nodige verbetering. Kun je de Wi-Fi Manager nogmaals doorlopen en dan bij voorkeur op een plek waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt. Ik ben heel benieuwd wat het resultaat dan zal zijn! Laat je me het weten?

Hallo,

wifi manager heb ik al heel vaak compleet doorgelopen maar het blijft slecht. Die versterker hebben we al een keer gekregen, ten eerste vind ik het waardeloos dat je hem bekabeld moet aansluiten dat betekent een kabel van beneden naar boven, daar heb ik geen WiFi voor! Ten 2e de versterker zit onder een andere naam dus dan ben je de hele tijd van netwerk aan het veranderen als je van beneden naar boven gaat en andersom.

dus dat werkt niet!

muschien een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +12

Een andere oplossing is om Super Wi-Fi punten aan te schaffen, bij dit systeem hoef je alleen het eerste punt bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik snap wat je zegt hoor alleen betaal je je provider nooit voor de Wi-Fi maar voor je bekabelde verbinding, dus wat er qua snelheid binnenkomt op het modem/Experia Box. KPN gaat echt heel ver in de ondersteuning van je draadloze signaal en daarom bieden we de KPN Experia Wi-Fi (de zwarte ronde exemplaren die je nu waarschijnlijk in gebruik hebt) aan wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt. Wanneer iemand geen kabels kan of wil trekken dan is er dus een 'draadloze' oplossing maar hier zijn (vanzelfsprekend) wel kosten aan verbonden. Dit is iets waar we als provider geen invloed op hebben. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Dick2101 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Dick2101 , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik dit topic sluiten. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Reageer