Vraag

Slechte wifi ondanks aanschaf SuperWifi en bezoek van monteurs

  • 18 October 2021
  • 30 reacties
  • 390 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

na ongeveer 15 monteurs verder nog steeds slechte of geen wifi, zelfs op aanraden KPN klantenservice superwifi aangeschaft maar nog steeds geen wifi, zelfs de monteurs spreken hier schande van… en dat ik eigenlijk mijn geld zou moeten terug krijgen…….maar ik geloof niet meer in sprookjes….

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: 

 

Bart, totale onzin. Wifi is een vervolgaansluiting op de vaste aansluiting. De throughput door wifi zal nooit hoger uitkomen dan de bekabelde aansluiting. Maar daarover heeft @hgjm uit de treuren geinformeerd.

Vragen om de aanvoerdruk van de waterleiding als de douche minder water geeft dan de keukenkraan valt onder hetzelfde stramien. 

Overigens voor personen die deze draad in de toekomst gaan lezen maakt KPN hiermee  waarschijnlijk een zeer slechte beurt. 

Reputatie 7

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: 

Bart, totale onzin. Wifi is een vervolgaansluiting op de vaste aansluiting. De throughput door wifi zal nooit hoger uitkomen dan de bekabelde aansluiting.

En daarmee heeft @Bart_ toch volledig gelijk. Het is toch ook belangrijk welke snelheid er bekabeld gehaald kan worden zodat op basis daarvan de kwaliteit van de wifi verbinding beoordeeld kan worden.

Bij @hgjm zou (helaas) een wifi snelheid van 20Mbps heel goed zijn terwijl een 200Mbps glasvezelabonnee dat als zeer slecht zal ervaren.

 

Overigens speelt er bij @hgjm natuurlijk nog wel wat meer want bij de snelheden die hij hier toont zouden de alarmbellen bij elke KPN moderator af moeten gaan om te kijken hoe deze snelheid verbeterd kan worden.

Reputatie 7
Badge +7

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: 

 

Bart, totale onzin. Wifi is een vervolgaansluiting op de vaste aansluiting. De throughput door wifi zal nooit hoger uitkomen dan de bekabelde aansluiting. Maar daarover heeft @hgjm uit de treuren geinformeerd.

Vragen om de aanvoerdruk van de waterleiding als de douche minder water geeft dan de keukenkraan valt onder hetzelfde stramien. 

Overigens voor personen die deze draad in de toekomst gaan lezen maakt KPN hiermee  waarschijnlijk een zeer slechte beurt. 

CorL; wat begrijp je hier nu niet aan? De vraag die Bart en iedereen hier stelt, is hoeveel via de lijn, koper of glasvezel, binnenkomt. Als dat weinig is, zal een speedtest over wifi er niet meer van kunnen maken. Daarom dus de vraag wat de bekabelde snelheid is. Waarom doe je dat af als totale onzin? Dan zien we schermafbeeldingen van een mobiel device, niet van de Experiabox. Daar kan niemand wat mee.


En waarom die sneer in je laatste zin? Dat doe je wel meer… waarom? Iedereen doet hier zijn best, beetje positieve insteek lijkt me nuttig.

Reputatie 7
Badge +7

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: 

Bart, totale onzin. Wifi is een vervolgaansluiting op de vaste aansluiting. De throughput door wifi zal nooit hoger uitkomen dan de bekabelde aansluiting.

Overigens speelt er bij @hgjm natuurlijk nog wel wat meer want bij de snelheden die hij hier toont zouden de alarmbellen bij elke KPN moderator af moeten gaan om te kijken hoe deze snelheid verbeterd kan worden.

 

Wat dat laatste betreft; snelheidsmetingen met een mobile device. Wat meten we hier? Misschien wel de snelheid via 4G? WiFi staat aan zo te zien maar hoe is dat device ingesteld? Netwerk van de buren? Alleen de Experiabox kan de werkelijke lijnsnelheid aangeven. Dat was dan ook mijn eerste vraag. Die niet beantwoord wordt. Dan houdt het op.

Er is al aangegeven door TS dat de hele post was om frustratie te uiten. Een oplossing schijnt niet nodig te zijn.

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: 

Bart, totale onzin. Wifi is een vervolgaansluiting op de vaste aansluiting. De throughput door wifi zal nooit hoger uitkomen dan de bekabelde aansluiting.

En daarmee heeft @Bart_ toch volledig gelijk. Het is toch ook belangrijk welke snelheid er bekabeld gehaald kan worden zodat op basis daarvan de kwaliteit van de wifi verbinding beoordeeld kan worden.

 

Nee hoor, dat is bij deze probleemstelling niet het geval, stel dat @hgjm gewoon data wil overdragen op zijn Lan via Wifi verbindingen, dan is het 0,0 van belang wat de aanvoerdruk is van buitenaf. 

(Wat ik overigens niet verwacht dat het de basis van de probleemstelling is. )

Veel erger is het probleem dat zoals jij dat ook schrijft, dat bij KPN de alarmbellen moeten afgaan en het te denken geeft, als je ziet dat het op deze wijze aan de kant wordt geschoven.