Beantwoord

Slechte wifi via KPN Box 12

  • 17 August 2021
  • 14 reacties
  • 316 keer bekeken

Badge

Sinds deze week heb ik zeer slechte wifi, de downloadsnelheid zit maar op 3mb, ik betaal voor meer, en de apparaten vallen ook steeds van de wifi af.

 

dit speelt sinds deze week, al meeredere malen de wifi verbeter manager uitgevoerd, dan gaat het 5 minuten goed en dan weer ellende.

 

is mijn modem stuk? Of moet kpn ff een knopje vooR mijn adres omzetten?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 19 August 2021, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je?

Badge

Sagemcom F5359

Badge +19

Ik bedoel eigenlijk de andere :wink:

Badge

Andere? Ik heb maar 1 modem van KPN, de Sagemcom F5359

Reputatie 7
Badge +10

Box12 dus.

Welk abonnement heb je kwa snelheid, en wat kun je halen volgens deze website?

Heb je glasvezel of koper?

Badge +19

Sorry ik haal 2 topics door elkaar. Je hebt dus de box 12. Welke snelheid had je en welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop?

Badge

Abonnement basic van 50mb, met glasvezel, volgens de site zou 1000mb haalbaar moeten zijn.

ik bezit geen apparaten waar een kabel in kan, maar de snelheidmetersapps hallen nu max 3-5 mb, dat lijkt mij slecht, op tablet en telefoon, Instagram filmpjes afspelen lukt niet, 4G is beter…

speelt sinds dit weekend…

Reputatie 7
Badge +10

50mb via glasvezel moet ook 50mb geven.

Als je modem opnieuw opstart is het dan even goed?

Woon je in een appartement? 

Badge

Na modem restarten is het voor een paar minuten goed jah, en inderdaad appartement

Reputatie 7
Badge +10

Heb je al een met een wifianalyzer gekeken of en veel wifisignalen van de buren door die jou heen lopen?

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @RHpost, we helpen je hier graag op weg met verbeteren van je wifi! Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Ben je verder gekomen met de gegeven tips en gestelde vragen? Ik vraag me ook af of je de Wifi Manager volledig doorlopen hebt? Er komt altijd een ‘resultaat’ uit, ik ben benieuwd gezien de snelheid welke dat bij jou is.

Badge

@Alexandra dank voor het antwoord, ja de gehele wifi manager door lopen en ook met de helpdesk gesproken, de enige oplossing die beide bieden was tegen betaling een monteur tegen vergoeding langs te laten komen. Dit ben ik niet van plan, want ik heb niets gewijzigd, het werkte prima, en ineens werkt het niet meer, dus ik denk dat ik op zoek ga naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +10

Dat is wel raar. 3mb op een Glasvezel lijn. Is die 3mb vlakbij het modem of verder weg?

En heb je op andere apparaten hetzelfde?  (Tablet of andere mobiel)

Reputatie 7
Badge +19

@RHpost Ik kan me voorstellen dat je niet (zomaar) voor een monteur gaat betalen als ineens je wifi niet goed werkt. Doordat wifi draadloos is en heel vatbaar voor storingsbronnen en andere signalen in je omgeving, is er niet één hapklare oplossing die altijd werkt. Elke omgeving is weer anders, daarom kan het even zoeken zijn naar wat bij jou het beste werkt. We zoeken en denken hier graag met je mee.

Wat was het resultaat van de Wifi Manager? Heb je de Box 12 een volledige reset gegeven sinds je dit ervaart? En heb je de vragen van @DennisA78 hierboven nog gezien?