Beantwoord

Smartphone verliest verbinding met wifi

  • 21 December 2020
  • 19 reacties
  • 482 keer bekeken

Beste KPN,

Dit probleem herken ik sinds enkele maanden ook, blij dat ik niet de enige lijk te zijn. Na een tijdje verliest een van onze smartphones wifi en lijkt niet meer te kunnen verbinden. Na het opnieuw opstarten van de modem (experiabox v8) krijgt de smartphone weer verbinding, maar na een tijdje is er weer een ander smartphone dat niet meer op het wifi komt. Wifi uit/aan zetten op het betreffende apparaat werkt ook niet; alleen een modem reset, maar dat is erg onhandig om iedere week te moeten doen. Bekabeld gaat alles goed, tv werkt ook gewoon en de lampjes op het modem geven niets verkeerds aan. Misschien dat er een ip-conflict is ergens, oid?

Met vriendelijke groet,

Robin

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 December 2020, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @rvdberg85 . Welkom op het forum.

Erg hinderlijk dat dit gebeurt. Gebeurt het ook wel dat de wifi op meerdere apparaten tegelijk wegvalt? Maakt de afstand tot het modem nog iets uit?

Staan er ook andere elektrische apparaten in de buurt van de v8? 

Beste Erwin,

Als volgt de antwoorden:

1. Ik heb het geloof ik wel een keer meegemaakt dat twee smartphones niet konden verbinden, maar het komt niet heel vaak voor.

2. De afstand tot de modem maakt niets uit; geen verschil ook al zit ik op zolder of sta ik naast de meterkast waar de router hangt, het apparaat maakt gewoon geen verbinding meer. Het apparaat geeft ook wel aan dat het signaal voldoende is, maar lijkt te worden geblokkeerd/geweigerd bij het verbinding maken. Het schakelt dan over op 4g, waardoor ik ook al meer dan eens een databundel doorheen heb gejaagd. 

3. Tja er staan wel wat andere apparaten in de meterkast, zoals een NAS (met kabel aangesloten) de meterkast zelf, en sinds kort een UPS (wat geen invloed lijkt te hebben op het probleem). Maar het lijkt me sterk dat die zouden zorgen dat een van de meerdere wifi devices die ik thuis heb (rond de 8) geen verbinding meer kan maken.

Mvg,

Robin

Dit probleem heb/had ik ook. Heb gisteren gebeld met KPN en ze zagen een storing in de modem waardoor de WiFi weg zou vallen (dubbele IP) Nu is er een afspraak ingepland voor een monteur vandaag. Echter nu lijkt het wel weer te werken de WiFi boven. Nu weet ik niet of ik de afspraak moet annuleren of door laten gaan, omdat ik niet weet of de storing nog in de modem zit en dus weer terug kan komen dat de WiFi wegvalt. Het is wel belangrijk dat alles goed werkt ivm het thuiswerken en m’n zoon die vanaf volgende week via Teams moet inloggen voor school.

@S.P. ik zou die monteur gewoon laten komen. Even een extra check kan geen kwaad.

@rvdberg85 : kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

@S.P. ik zou die monteur gewoon laten komen. Even een extra check kan geen kwaad.

Monteur heeft in de meterkast een aanpassing gedaan zonder van tevoren aan te kondigen dat er kosten aan verbonden zijn. Nu krijg ik een servicebon van €50 per e-mail, terwijl er was gezegd toen ik had gebeld dat er een storing in de modem zit. Volgens de monteur is de snelheid in de wijk verhoogd, waardoor de bestaande bekabeling de snelheid niet aankon. Maar we zijn hier nog over bericht dat er werkzaamheden zullen plaatsvinden. We waren jaren klant bij Telfort en nooit problemen gehad. Nu bij KPN kwamen de problemen sinds afgelopen weekend. Dus ik vind de kosten onterecht. Als ik hier telefonisch over was geïnformeerd over de aanpassing incident wijk en dat het aan de bekabeling kon liggen, had ik zelf de bekabeling aangepast en had ik die kosten niet gehad.

@S.P. . Dit is een beetje krom. Eigenlijk had dit bij het telefoongesprek uitgevraagd moeten worden en ik kan zien dat dat niet gebeurd is. 

Je krijgt van mij die 50 euro gecrediteerd. Verder ga ik je twee experia wifi's opsturen om je wifi te verbeteren. 

Bedankt Erwin voor de service.

@rvdberg85 . Dank voor het invullen van je gegevens. Volgens mijn data heb jij de wifimanager nog niet gebruikt.

Zou je dat eens willen proberen? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Nou, ik heb de wifimanager gebruikt, maar heb niet echt het gewenste resultaat. Zoals aangegeven is de sterkte van het wifi-signaal zelf niet het probleem, maar lijkt om de zoveel tijd een van mijn devices (smartphones) geweigerd te worden terwijl ze proberen te verbinden. Ik denk niet dat een wifiversterker zoals wordt aanbevolen, zal helpen.

Sterker nog, doordat de wifimanager het wifi-kanaal heeft het gewijzigd krijg ik nu lagere snelheden, dus ik denk dat ik dat maar weer terugverander.

Van de regen in de drup, dus. Ik vroeg het omdat de wifi manager soms ook andere zaken aanpast en zelfs het modem kan resetten om de boel te optimaliseren.

Bij jou werkt het dus niet, begrijp ik. Hoe druk is het in jouw woning qua wifi signalen? Heb je veel buren?

 

Nee, er zijn maar een paar andere wifi-netwerken in de buurt.

Klopt het dat er Wifi versterkers onderweg zijn? Ik zag dat dat de uitkomst van de wifi manager is geweest.

Ze liggen klaar bij een ophaalpunt dat momenteel vanwege COVID-19 gesloten is. Beetje onhandig natuurlijk… maar zoals gezegd verwacht ik daar geen wonderen van.

Overigens heb ik vandaag ook voor het eerst last van het probleem gehad op een laptop, voorheen was het steeds op een van onze smartphones of tablets. Bijgevoegd een screenshot van de Windows 10 “probleemoplosser” die (terecht) voorstelt om de router opnieuw op te starten. Ik weet niet waar ik ergens verdere logging output vandaan zou kunnen halen.

 

@rvdberg85 Leuk je even gesproken te hebben. Het leek mij toch verstandig om een nieuw modem te sturen. 

Laat je weten of dit het acute probleem verhelpt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Voorlopig is het nog niet voorgekomen met de nieuwe modem (Expediabox 12), dus kunnen we deze vraag inderdaad vooralsnog sluiten 

Beste,  Ik loop tegen een soort gelijk probleem aan. eind vorig jaar de wifi manager app gebruikt omdat mijn tablet steeds connectie problemen had. en de wifi sterkte slecht was. Heb toen wifi versterkter set ontvangen.(best prijzig) maar werkte wel. Nu heb ik een nieuwe telefoon. en die verliest de verbinding en geeft vervolgens de melding dat het wachtwoord niet correct zou zijn. De tablet verloor des tijds verbinding maar kon wel de verbinding terug krijgen.  Uiteraard is 3 dubbel gechecked of het wachtwoord juist is. Maar inmiddels heeft mijn vrouw ook connectie problemen met de wifi. Haar probleem lijkt het zelfde als des tijds de tablet. wel verbinding verlies maar wel weer terug kunnen inloggen.

Modem heb ik enkele minuten uit gehad om te herstarten. Dat lijkt voor nu te helpen. Ik wilde graag delen zodat KPN op de hoogte is dat er meer zijn met dergelijke problemen. Mocht het bij mij terug komen dan trek ik weer aan de bel.

 

Waarvan akte, @Remco Nicolaas .  Mocht het terugkomen, laat het weten en dan gaan we samen analyseren.