Beantwoord

SMS-notificatie bestelling KPN ontvangen

  • 14 February 2020
  • 6 reacties
  • 186 keer bekeken

Badge

Ik heb een vreemde sms ontvangen over een bestelling.

Ik heb niks besteld dus vertrouw dit niet.

Iemand ook dit meegemaakt?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid 
 

icon

Beste antwoord door Nadia 24 February 2020, 12:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@MirjamdeGoede 

Goed dat je alert bent. 

Hoe herken je Phishing?

Net als bij e-mail is phishing via sms is niet eenvoudig te herkennen. Internetcriminelen zijn slim. Wees altijd op je hoede als je een email, een post op Facebook, een SMS of een Whatsapp bericht krijgt met een hyperlink erin. Klopt de afzender of is de naam nét anders gespeld? Herken je de website of staat er een streepje, punt of komma bij wat er normaliter niet staat? Zitten er spelfouten in het bericht of is de communicatiestijl anders dan je gewend bent? Had je überhaupt een bericht verwacht van dat bedrijf? Is de afzender dit keer geen naam maar een mobielnummer? Roepen ze op tot snelle actie? En vragen ze geld, een password reset of login gegevens? Vertrouw op je onderbuikgevoel.

Badge

Het is gewoon van KPN.zelfde sms lijst die ik eerder ontving.

Dus ik begrijp niet zo goed wat ik nu hier mee kan.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, als je dat inderdaad zeker weet. : Dan kan het zijn dat de Sms voor iemand anders bestemd is. Een foutje is snel gemaakt in een nummer van tien cijfers. Negeer die SMS dan....

Reputatie 7

Hay @MirjamdeGoede, welkom op het KPN forum. Bedankt voor je bericht. Zo te zien ben je er al aardig uitgekomen met wat hulp van Noordzee. Je hebt waarschijnlijkheid een notificatiemail ontvangen die voor een andere contractant bedoeld is. Mogelijk dat de klant waarvoor het berichtje bedoeld is, het verkeerde nummer heeft opgegeven. Foutje, kan gebeuren. Ik kan het voor je aanpassen, daarvoor heb ik je mobiele nummer nodig. Wil je die aanvullen in je forumprofiel? Wil je dan voor de zekerheid ook je postcode + huisnummer achterlaten? Bedankt alvast :)

Badge

Heb ondertussen contact gehad en heb het nummer gebeld van de sms.

Iemand had mijn adres dus gebruikt en ik heb KPN aansluiting.…

beetje vreemde situatie dus.

Reputatie 7

Hey @MirjamdeGoede, bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat ook een collega van mij dit merkwaardig vond, en jou telefonisch op de hoogte heeft gesteld. Iemand heeft op jouw adres (per ongeluk) een nieuwe KPN abonnement aangevraagd. Waarschijnlijk een foutje van de ‘aanvrager’, typfout is zo gemaakt. Geen zorgen, de aanvraag is geannuleerd :)

Reageer